Digital
noas_1993
22-09-2025 om 19:15
Microsoft Edge
Op het werk gaan wij allemaal over op Windows 11, dit houdt ook in dat we met de webbrowser Microsoft Edge moeten gaan werken. Ik ben vanmiddag overgegaan.
Waar je in Google Chrome sites als snelkoppeling kan toevoegen kan dat in Egde niet
Ik had net nog een update en omdat ik meerdere tabs open had staan heb ik eerst het bolletje aangevinkt bij ''tabbladen van de vorige versie openen'' Werkt niet..
Toen nog een keer getest, maar helaas... Wel heel irritant.
Heeft het ermee te maken dat de organisatie een ''aangepaste'' site heeft ingesteld waarmee hij opent?
Ik ga het wel navragen hoor, maar vond het ook leuk er een topic over te openen.
Het zal uiteraard wel wennen zijn, maar wat ik eerder over Chroome zei vind ik hier toch een groot minpunt.
Iemand nog (meer) handige tips?
noas_1993
22-09-2025 om 19:48
Fiorah schreef op 22-09-2025 om 19:20:
Mag je geen Chrome downloaden?
Nee, we mogen niks downloaden zonder toestemming..
Toch geprobeerd na je vraag, maar het is ook echt geblokkeerd
Dit is trouwens wel gecommuniceerd hoor, ze vinden Edge betrouwbaarder/veiliger
Daglichtlamp
22-09-2025 om 20:17
Edge heeft gewoon favorieten die je op een balk kunt zetten. Wat ook handig is volgens een collega van mij zijn werkruimten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/aan-de-slag-met-microsoft-edge-werkruimten-63a5a6d7-3db4-468f-aba8-fdd00dce4c35
Ellori
22-09-2025 om 20:26
Ik heb voor mijn collega's ook een aangepaste startpagina gemaakt, werkt gewoon allemaal hoor
Sterker nog, in de achtergrond zijn Edge en Chrome hetzelfde, ze draaien op dezelfde code, alleen wat je ziet is anders.
Het is gewoon even wennen maar ook in edge heb je favorieten, hier openen tabbladen gewoon netjes als ik dat aangeef. En ik ben automatisch ingelogd omdat ik ook in windows ingelogd ben.
noas_1993
22-09-2025 om 21:11
Ik heb inmiddels een werkruimte gemaakt inderdaad, vind ik toch net wat makkelijker dan favorieten.. Zit iets minder ''verborgen''
Verder worden heel veel functies beheerd door de organisatie, ik denk dat ik daarom ook niet een vorige sessie tabbladen kan openen. Of tenminste, niet gelijk bij opstarten van de browser.
Wel raar dat ze dat uitzetten, wat zou daar achter kunnen zitten?
noas_1993
25-09-2025 om 15:25
Ik vind die werkruimte toch niet voor heel erg fijn werken.
Het is namelijk niet zo dat elke keer dezelfde pagina's openen, want elke keer als je een tabblad sluit of er komt er 1 bij wijzigt je werkruimte.
Voor nu ga ik maar meerdere werkruimtes maken, maar tips zijn nog steeds welkom
Anna76
25-09-2025 om 15:44
In Edge kun je toch gewoon favorieten toevoegen? Net als in chrome, gewoon op het sterretje klikken.
noas_1993
02-11-2025 om 18:18
Is bij meer mensen de achtergrond van Edge ineens grijs?
Ik krijg het niet weg helaas..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.