Digital Digital

Digital

Locatie/gps standaard met elkaar delen

weet iemand hoe je op een iphone elkaar 24/7 kunt volgen? We willen met zijn drieën elkaars locatie voor een maandje ongeveer met elkaar delen maar weten niet hoe. 


SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-08-2022 om 23:35

Whatsapp => open een groeps-chat met je vrienden => in het tekst-veld ga je naar 'location' => share your location => (location -> always allow)

Alternatief: zie hier https://support.apple.com/en-us/HT201087

Butterflywhy

Butterflywhy

25-08-2022 om 05:37 Topicstarter

super! Heel erg bedankt.

Butterflywhy

Butterflywhy

25-08-2022 om 07:17 Topicstarter

net even whatsapp geprobeerd maar daar kan ik alleen kiezen uit 15 minuten, 1 uur of 8 uur locatie delen. Niet voor meer.

Zoek mijn -> personen -> plusje -> locatie delen.

In Google maps kun je je locatie delen tot je het weer het uitzet met mensen die ook een Google-account hebben.
https://support.google.com/maps/answer/7326816?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DiOS

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

25-08-2022 om 08:36

Ik weet niet of je het voor een iphone ook hebt, maar ik heb op een android telefoon de app Life360, waarbij je elkaar gewoon altijd kunt volgen. Zijn vast nog andere apps ook die hetzelfde doen!

WTF. Waarom zou je elkaar willen volgen?
In wat voor een hysterische wereld zijn we terecht gekomen. Gelukkig kan mijn Android-toestel dit niet.

Butterflywhy

Butterflywhy

25-08-2022 om 08:58 Topicstarter

willem1959 schreef op 25-08-2022 om 08:39:

WTF. Waarom zou je elkaar willen volgen?
In wat voor een hysterische wereld zijn we terecht gekomen. Gelukkig kan mijn Android-toestel dit niet.

We hebben er een reden voor. Zullen echt niet om de haverklap kijken maar wel fijn dat als eht nodig is we zo kunnen zien waar ieder is. Maar ik ben top geholpen. Via zoek mijn iphone kan het indd altijd. 

Ik heb friend locater met mijn moeder.

willem1959 schreef op 25-08-2022 om 08:39:

WTF. Waarom zou je elkaar willen volgen?
In wat voor een hysterische wereld zijn we terecht gekomen. Gelukkig kan mijn Android-toestel dit niet.

Ik denk dat je android toestel dit wel kan hoor. Google volgt jou sowieso Maar je hebt het waarschijnlijk niet aanstaan voor anderen.

Ik vind het zelf wel handig als bijvoorbeeld een stuk ga fietsen. Lijkt me niets om in een slootje te vallen en pas een half jaar later gevonden te worden.

Madamecannibale schreef op 25-08-2022 om 10:38:

[..]

Ik denk dat je android toestel dit wel kan hoor. Google volgt jou sowieso Maar je hebt het waarschijnlijk niet aanstaan voor anderen.

Ik vind het zelf wel handig als bijvoorbeeld een stuk ga fietsen. Lijkt me niets om in een slootje te vallen en pas een half jaar later gevonden te worden.

Ik deel mijn locatie niet. Alleen mijn telefoonprovider kan mij volgen aan de hand van de masten die mijn toestel aanstraalt.

Maar dan nog, hoeveel mensen vallen tijdens het fietsen in een slootje en worden pas een half jaar later weer gevonden?

En hoe ging dat vroeger dan, voor de mobile telefoons?

Dit is een functie ontwikkeld voor wantrouwige partners die willen weten waar de ander uithangt. Slechte ontwikkeling.

willem1959 schreef op 25-08-2022 om 08:39:

WTF. Waarom zou je elkaar willen volgen?
In wat voor een hysterische wereld zijn we terecht gekomen. Gelukkig kan mijn Android-toestel dit niet.

Ik heb het altijd aanstaan voor mijn vriendin en mijn oudste dochter (de jongste heeft nog geen iPhone). Bij mijn dochter weet ik zo haar te vinden als ze haar telefoon bij zich heeft (ze is nog jong en gaat graag op pad). En bij mijn vriendin gebruiken we het vooral als we b.v. even aan het winkelen zijn. Dat doen we vaak apart van elkaar. En dan als we elkaar weer willen treffen is het wel handig. En dat zetten we niet uit. Het is niet alsof we ook ergens heen gaan waar de ander niets van mag weten. Maar ik denk ook niet dat we het ooit checken buiten genoemde situaties om. 

willem1959 schreef op 25-08-2022 om 11:14:


Dit is een functie ontwikkeld voor wantrouwige partners die willen weten waar de ander uithangt. Slechte ontwikkeling.

Juist niet. Ik vertrouw erop dat mijn vriendin het niet gebruikt om mij te controleren. 

Madamecannibale schreef op 25-08-2022 om 10:38:

[..]

Ik denk dat je android toestel dit wel kan hoor. Google volgt jou sowieso Maar je hebt het waarschijnlijk niet aanstaan voor anderen.

Ik vind het zelf wel handig als bijvoorbeeld een stuk ga fietsen. Lijkt me niets om in een slootje te vallen en pas een half jaar later gevonden te worden.

Ik heb gewoon Android, de app friend locator werkt gewoon.

DS1971 schreef op 25-08-2022 om 11:38:

[..]

Ik heb het altijd aanstaan voor mijn vriendin en mijn oudste dochter (de jongste heeft nog geen iPhone). Bij mijn dochter weet ik zo haar te vinden als ze haar telefoon bij zich heeft (ze is nog jong en gaat graag op pad). En bij mijn vriendin gebruiken we het vooral als we b.v. even aan het winkelen zijn. Dat doen we vaak apart van elkaar. En dan als we elkaar weer willen treffen is het wel handig. En dat zetten we niet uit. Het is niet alsof we ook ergens heen gaan waar de ander niets van mag weten. Maar ik denk ook niet dat we het ooit checken buiten genoemde situaties om.

Zus van puber zoon heeft zelf een tweede telefoon gekocht waar haar ouders niets van weten om het meegluren te ontlopen. En doet alles wat je niet zou willen. Ik voel me niet geroepen mijn ex te informeren van deze ontwikkelingen. 

Bij mijn zoon ben ik er voor gaan liggen anders had hij ook een andere telefoon gekregen. Zoon deelt wel waar hij is of wat hij gaat doen. En ook wat zijn zus uitspookt, zoon spreekt haar er wel op aan maar voelt zich ook niet geroepen zijn vader in te lichten want hij zou hetzelfde doen met een extra telefoon om het gegluur te vermijden.

Pubers moeten vrijheid hebben en niet steeds gecontroleerd worden.

In sommige gevallen is tijdelijk met bepaalde personen delen prima, dat doen zoon en ik ook in overleg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.