Digital Digital

Digital

Kobo Libra of Forma?

Welke ereader is fijner, de Libra 2 of de Forma? Ik lees geen strips of PDF's, daarvoor heb ik het grotere formaat niet nodig. Ik lees wel heel veel. 
Ze zijn allebei even snel, er kunnen veel boeken op, zijn allebei waterdicht, hebben allebei backlight.
Ik lees dat de Forma niet zo zeer groot aanvoelt, als wel de Libra klein. Momenteel heb ik de eerste versie H2O, 6.8 inch maar die is net kapot gegaan. 
De Forma is niet heel veel duurder, vandaar mijn twijfel.
Wie heeft ervaring met een van deze ereaders?

Peiling

Welke ereader is fijner?
8 stemmen
88%
13%

Ik heb geen ervaring met de Forma, maar ben wel erg tevreden met de Libra. Toen mijn H20 kapot ging ben ik ook overgestapt naar de Libra. Ik heb wel de eerste versie van de Libra. Niet te zwaar, scherm groot genoeg.

Ik heb de Libra 2 en die bevalt me heel goed. Het formaat is heel fijn omdat ik hem makkelijk mee kan nemen in mijn handtas. Geen ervaring met de Forma. Maar net wel even op een vergelijkingssite gekeken. Daar is inderdaad te lezen dat je voor een Forma kunt kiezen als je liever een groter formaat wil. Verder zijn ze nagenoeg hetzelfde.

ik had een h20 en nu een libra. Heel tevreden mee. Vooral de knopjes om te bladeren vind ik fijn. 

ik heb ook H2O en mijn moeder de Forma. Ik vind die niet zo fijn omdat de zijkant waar de knoppen op staan wat scherper gekanteld staat. De knoppen van vooruit bladeren waren snel kapot. Al kan dat echt aan mijn moeder liggen want die duwt altijd zo hard.
Hij is maar iets groter dan de H2O, ik denk een dikke cm meer scherm.
ik zou zelf voor de Libra gaan denk ik

Fenyw

Fenyw

28-02-2022 om 20:25 Topicstarter

Heel eensgezind! Nou, ik ga de Libra bestellen. Ik heb net de afmetingen op een blaadje getekend want dat geeft toch een betere indruk. Ik vind de Forma ook wel erg breed, heb het gevoel dat je daar hele lange zinnen van krijgt.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-02-2022 om 22:14

Bij de consumentenbond scoort de Libra2 beter op bijna alle punten (accuduur, schermkwaliteit, overzetten boeken), alleen leesgemak is bij de Forma hoger

Goede keuze! Ik heb ook de Libra, heel fijn ding.

Hier ook een libra. Ik heb geen vergelijksmateriaal, want ik gebruikte eerder een pocketbook. Maar ik vind de libra echt perfect. Fijn formaat en de knopjes om te bladeren zijn voor mij een dikke plus. Alvast veel leesplezier!

Ik ging ook van de H2O naar de Libra 2. Heel erg blij mee!

Veel plezier met je nieuwe ereader.

Fenyw

Fenyw

01-03-2022 om 18:40 Topicstarter

Hij is binnen en meteen in gebruik genomen. Installeren ging een stuk simpeler dan acht jaar geleden. Touch is lekker snel. Ik vind de verhouding iets minder prettig dan bij de H2O, dat is toch meer een boek.
Het hoesje vind ik niets. Dat kan aan alle kanten vouwen zodat het een standaard wordt. Alsof ik handsfree ga lezen 🙈. De hoesjes met een voorkant uit één stuk gingen lelijk over de knoppen heen waardoor je meteen het ergonomische design van het apparaat kwijt bent.
Ik vind het fijn dat ik de voortgang in een boek kan zien, de Forma heeft dat niet. Verder is het licht zowel in te stellen in intensiteit als op tijdstip. Helemaal goed. Jammer dat alleen audioboeken van Kobo er op kunnen. Ik heb een abbo op Bookchoice en kan ook audioboeken downloaden maar daar heb ik in dit geval niets aan. Nou heb ik nog nooit audioboeken geluisterd maar ik heb al een paar keer de tip gekregen dat het misschien iets voor me is. Maar daar heb ik dot apparaat niet op uitgezocht 😉.
Kortom, fijn ding en ik kan weer door met mijn readingchallenge van Hebban. Bedankt voor alle tips!

ik luister luisterboeken op een stokoude  iphone,waar verder niks op staat. Ideaal hoor,luisteren

Knutselkei schreef op 01-03-2022 om 20:08:

ik luister luisterboeken op een stokoude iphone,waar verder niks op staat. Ideaal hoor,luisteren

Ik onthoud dus echt heel slecht hoe het verhaal gaat als ik een luisterboek even luister en bijv de volgende dag weer een half uurtje. 
met boeken die ik gewoon lees heb ik dat niet. 
zou het wennen?

Ja dat wende bij mij wel. Ik luister vnml snachts endan val ik in slaap. Al heb ik wel eens gehad datik dacht; huh wie is dit. In verwarring met het boek dat ik overdag las😅. 
 Ik ben begonnen metboeken die ik al had gelezen omdat ik juist in slaap wilde vallen. Je kunt even paar minuten terug schakelen dat weet je het waarschijnlijk sneller.

Oja goeie tip dat terugschakelen. Thx.

Fenyw

Fenyw

14-03-2022 om 11:09 Topicstarter

Fenyw schreef op 01-03-2022 om 18:40:

Het hoesje vind ik niets. Dat kan aan alle kanten vouwen zodat het een standaard wordt. Alsof ik handsfree ga lezen 🙈. De hoesjes met een voorkant uit één stuk gingen lelijk over de knoppen heen waardoor je meteen het ergonomische design van het apparaat kwijt bent.

Update: hoesje is toch wel fijn. Omdat het door de vouwen 'slapper' is, leest het meer als een paperback. En ik heb zelfs ontdekt waarom die vouwen fijn zijn: ik kan in bed als ik op mijn zij lig toch lezen omdat het boek een beetje schuin staat. Ik hoef alleen bij een nieuwe bladzij even mijn hand boven de deken te doen en te tikken.
Nog steeds helemaal bij mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.