Digital Digital

Digital

Kleine digitale problemen en... oplossingen!

Heb je een digitaal probleem, maar niet groot genoeg om er een heel topic aan te weiden? Stel hem hier en laat je helpen door je mede-forumleden!

Met zijn allen weten we meer!


ja, goed idee. Als ik op mijn iPad typ ben ik vaak ineens een heel woord kwijt, of een paar woorden zelfs. Dan heeft hij in één keer achteruit gewist. 
het gebeurt alleen als ik vrij snel typ dus kennelijk is het een toetscombinatie. Weet iemand wat dat is? 

Zusterclivia

Zusterclivia

25-08-2021 om 08:54 Topicstarter

Oh wat stom. Zoiets had ik ook op mijn telefoon, ik heb toen het woordenboek van mijn toetsen moeten resetten. Bij mji had het namelijk te maken met de autocorrectie. Deze heb ik nu uitgezet. Maar misschien weet iemand anders hoe dit gaat bij een iPad?

Ik heb een laptop met dvd speler erin.
Altijd gewoon kunnen afspelen. Nu ineens niet meer omdat ik dan een abonnement op een of ander afspeelprogramma moet kopen?
Iemand een (gratis) oplossing?
Vind dat als ik de dvd speler heb, dat ik die dan ook gewoon moet kunnen gebruiken namelijk.

Wasgij schreef op 25-08-2021 om 13:51:

Ik heb een laptop met dvd speler erin.
Altijd gewoon kunnen afspelen. Nu ineens niet meer omdat ik dan een abonnement op een of ander afspeelprogramma moet kopen?
Iemand een (gratis) oplossing?
Vind dat als ik de dvd speler heb, dat ik die dan ook gewoon moet kunnen gebruiken namelijk.

Stop je er wel dezelfde DVD in als vroeger?
Misschien dat je huidige DVD in een ander 'format' is gemaakt die aparte software nodig heeft?

Bij aankoop van laptop zitten er vaak 'gratis dealtjes' bij met bijvoorbeeld een jaar looptijd. Als je daarna die software wilt blijven gebruiken moet je alsnog apart abonnement afsluiten/licentie kopen. Dit zie je vaak met antivirus-software, maar bij een DVD afspeelprogramma kan dat ook wel gebeuren denk ik.

DVD's afspelen in een standaard Windows 10 omgeving zou volgens mij gewoon moeten kunnen, dus zonder speciale software van derde partij. Je zou even kunnen googlen op dvd afspelen op windows 10 en kijken wat je vindt op Microsoft site?

gr Angela

Bedankt! Ik ga morgen eens kijken of dat werkt.

Ja, en dan kan het zijn dat er in je mapinstellingen (folder settings) staat dat filmpjes/dvd's altijd met dát programma afgespeeld moeten worden, maar dat kun je wijzigen.

Via google begreep ik dat het komt omdat Windows 10 dit niet ondersteunt. 
Nu een gratis media player geinstalleerd.

VLC media player speelt eigenlijk alles wat je kunt bedenken wel af.

die heb ik idd  gekozen

leuk topic.

Ik heb een afstandsbediening voor mijn Samsung telefoon (camera), die ineens niet meer werkt.
Ab shutter 3 heette deze bij Bluetooth.  Ineens niet meer vindbaar. Batterie is nog goed, lampje gaat nog aan. Werkt ook mijn werktelefoon niet meer.
Heb al apps gedownlaod,  maar mijn Bluetooth vindt em niet.
Wie heeft raad? Of weet een afstandsbediening te koop.

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 10:33

Goed topic! Ik heb een kleine ergernis en kan niet vinden waar ik dat kan veranderen: mijn telefoon zet sinds een paar weken automatisch elke internetpagina op Nederlandstalig,  maar dat wil ik helemaal niet. Het moet gewoon op Engels blijven staan. 

Ik heb een Samsung Galaxy,  weet iemand waar ik dat kan aanpassen? 

in de installing en?
Van de telefoon of van de browser.

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 10:36

Travelglobe schreef op 27-08-2021 om 10:34:

in de installing en?
Van de telefoon of van de browser.

Dat leek mij ook, maar daar staat het niet. 

Travelglobe schreef op 27-08-2021 om 10:27:

leuk topic.

Ik heb een afstandsbediening voor mijn Samsung telefoon (camera), die ineens niet meer werkt.
Ab shutter 3 heette deze bij Bluetooth. Ineens niet meer vindbaar. Batterie is nog goed, lampje gaat nog aan. Werkt ook mijn werktelefoon niet meer.
Heb al apps gedownlaod, maar mijn Bluetooth vindt em niet.
Wie heeft raad? Of weet een afstandsbediening te koop.

Probeer toch even een andere batterij. Het kan zomaar zijn dat de batterij nog voldoende heeft om t lampje aan te laten gaan maar niet genoeg om het bluetooth signaal daadwerkelijk te versturen. Ook kan het helpen om de batterij er even helemaal uit te halen voor een minuutje of wat. Maar ik gok eigenlijk dat een nieuwe batterij de oplossing is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.