Digital Digital

Digital

Is zijn telefoon gehackt of..

Hoi allen, hopelijk iemand hier die er verstand van heeft of het herkend.

Sinds een paar weken contact met een kennis/vriend die ik al zo'n 15 jaar ken maar die je ergens nooit uit het oog verloren bent. We hebben vroeger aan en af gedate, en we spraken laatst weer af.

Geen druk. Rustig aan en we zien wel hoe het loopt, maar oprechte interesse. Lange gesprekken, beide een goed gevoel. Vertrouwd ook, gewoon leuk. 

Vorig weekend elkaar gezien, dinsdags nog geappt om woensdag eventueel af te spreken en opeens is het stil. Appjes komen gewoon aan, hetzij niet geopend. Profielfoto zichtbaar, kortom niet geblockt.

Het verschil alleen is dat ik hem ook niet online zie komen. Geen enkele keer. Wel is zijn fb messenger zo'n driekwart van de dag online. Achtereen.
Op fb is hij normaal gesproken amper actief dus die combinatie best raar. 

Tot slot heb ik hem uiteraard meerdere keren gebeld en er word niet opgenomen. Ik krijg echter een voicemail met een Belgisch accent. Vandaag een laatste keer gebeld om wat in te spreken. Na de pieptoon begon ik met 'hey naam', en de voicemail stem onderbrak me met dat ik geen pogingen meer had om iets in te spreken (zoiets). Oke dan..

Onder normale omstandigheden had ik niet zo achter iemand aangelopen, verre van. Maar gezien onze geschiedenis en dat ik weet dat hij niet helemaal lekker in z'n vel zit geestelijk maak ik me zorgen en wil ik weten of het goed met hem gaat.

Andere kant van de medaille kan zijn dat ondanks onze goede verstandhouding hij een lul is die het laat afweten en z'n ballen verloren is ergens. Of in het positieve geval, z'n telefoon verloren.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, maar toch bekruipt me het gevoel dat ik het mis zou kunnen hebben en zou ik me enorm schuldig voelen.


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 18:28

weet je waar hij woont? Even langsgaan om te kijken of alles in orde is. 

Misschien is het geen toeval dat het nu, net als vroeger, weer spaak loopt?

Wel actief op messenger terwijl hij dat normaal gesproken niet was en niet op whatsapp wekt de indruk van een kapotte  of kwijte telefoon. Messenger kan via een laptop of zo. Stuur gewoon een berichtje via messenger?

Kwijte telefoon

Het woord wat je zocht is  verloren.

Daglichtlamp schreef op 01-08-2021 om 18:28:

Wel actief op messenger terwijl hij dat normaal gesproken niet was en niet op whatsapp wekt de indruk van een kapotte of kwijte telefoon. Messenger kan via een laptop of zo. Stuur gewoon een berichtje via messenger?

Dit. 

To, waarom denk je aan gehackt en hoe zouden wij dat moeten weten? 
Kun je geen vriend of familielid van hem bellen en vragen of zij contact met hem hebben. 

Als hij de hele dag online is op fb messenger, zou ik hem daar gewoon een berichtje sturen. Wel raar dat hij jou dan niet even een berichtje doet als zijn telefoon daadwerkelijk kwijt is..

Plaatst hij dingen op Facebook? Ik denk dat ik via messenger een berichtje zou sturen. Of een mailtje als je zijn mailadres hebt. Als hij daar dan niet op reageert zou ik denken dat hij je negeert. 

Als jullie beide zo'n goed en vertrouwd gevoel hadden dan zou je denken dat hij wel wat meer moeite zou doen om het je te laten weten als hij tijdelijk geen telefoon heeft.

HarleyQuinn

HarleyQuinn

01-08-2021 om 22:22 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 01-08-2021 om 18:28:

Wel actief op messenger terwijl hij dat normaal gesproken niet was en niet op whatsapp wekt de indruk van een kapotte of kwijte telefoon. Messenger kan via een laptop of zo. Stuur gewoon een berichtje via messenger?

Heb ik ook al gedaan. Bericht blijft ongeopend..

HarleyQuinn

HarleyQuinn

01-08-2021 om 22:24 Topicstarter

Heda schreef op 01-08-2021 om 19:04:

Als hij de hele dag online is op fb messenger, zou ik hem daar gewoon een berichtje sturen. Wel raar dat hij jou dan niet even een berichtje doet als zijn telefoon daadwerkelijk kwijt is..

Ja daarom. Als hij mij had laten weten dat er iets is met zijn telefoon had hij wel een andere manier gevonden lijkt me. 

Het is een misverstand dat als je geblokkeerd bent de profielfoto niet zichtbaar is. Je krijgt alleen geen updates meer te zien. Bij sommigen werkt dat blijkbaar anders en ik weet niet precies waar dat aan ligt. Misschien of je wel of geen contactpersoon was. Ik zou in ieder geval er niet zomaar vanuit gaan dat je niet geblokkeerd bent. 

HarleyQuinn

HarleyQuinn

01-08-2021 om 22:30 Topicstarter

Viva-amber schreef op 01-08-2021 om 19:00:

To, waarom denk je aan gehackt en hoe zouden wij dat moeten weten?
Kun je geen vriend of familielid van hem bellen en vragen of zij contact met hem hebben.

Vanwege die voicemail ook. De Belgische stem, vervolgens niet fatsoenlijk een bericht kunnen inspreken en dan het vele achtereen online op messenger maar er niks doen en/of bericht niet openen.

Ik heb inderdaad een familielid een berichtje gestuurd (ken haar amper maargoed) en zij gaf aan heel weinig contact te hebben. Als er iets ernstigs gebeurd zou zijn met iemand in de familie zou ze het ongetwijfeld hebben gehoord. Maar niets dus.

Misschien is zijn telefoon in de wc gevallen

HarleyQuinn

HarleyQuinn

01-08-2021 om 22:32 Topicstarter

Quasidomo schreef op 01-08-2021 om 22:30:

Het is een misverstand dat als je geblokkeerd bent de profielfoto niet zichtbaar is. Je krijgt alleen geen updates meer te zien. Bij sommigen werkt dat blijkbaar anders en ik weet niet precies waar dat aan ligt. Misschien of je wel of geen contactpersoon was. Ik zou in ieder geval er niet zomaar vanuit gaan dat je niet geblokkeerd bent.

Zoiets dacht ik ook wel eens gelezen te hebben. Maar die dubbele vinkjes zijn in dat geval dan toch ook een aanwijzing niet geblokkeerd te zijn? Verwarrend hoor

HarleyQuinn schreef op 01-08-2021 om 22:32:

[..]

Zoiets dacht ik ook wel eens gelezen te hebben. Maar die dubbele vinkjes zijn in dat geval dan toch ook een aanwijzing niet geblokkeerd te zijn? Verwarrend hoor

Ja, dat klopt. Dubbele vinkjes. Ik las niet dat je dat had geschreven. De tweede keer wel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.