Digital Digital

Digital

Iphone sloom door veroudering?

Ik heb in januari 2022 een iphone 13 gekocht. De batterij is vorig jaar vervangen. 
Mijn grootste “probleem” is dat die regelmatig sloom is met typen. Daarnaast is de camera niet zo heel goed meer, maar dat is bijzaak. Het geheugen is verre van vol. 

Mijn vraag is of de sloomheid door veroudering kan komen en of dat een bekend probleem is? Zoja hoe kom ik erachter dat dat de oorzaak is? Of kunnen er andere redenen zijn die opgelost kunnen worden zonder een nieuwe telefoon kopen = duur ?

Google resultaat geeft het volgende, hoop dat je er iets aan hebt.

Touchscreen reageert slecht of helemaal niet

Een veelvoorkomend probleem bij de iPhone 13 is een touchscreen dat niet goed werkt. Het scherm reageert traag, mist aanrakingen of voert zelf acties uit. Dit heet ‘ghost touches’.

Wat kun je doen?

• Start je iPhone opnieuw op.
  • Verwijder je screenprotector of hoesje.
  • Kijk of er een software-update beschikbaar is.

Helpt dit niet? Dan kan het probleem in het scherm of de aansluiting zitten. In zo’n geval is een diagnose verstandig. Je voorkomt zo grotere schade.

Komt dit niet door de hitte? Dat zag ik laatst op het nieuws.

Sluit je weleens alles wat je open hebt staan? Bij iPad veeg je dan omhoog en dan verschijnt alles wat open staat in vakjes, en dan moet je elk vakje omhoog vegen zodat het weg gaat. Werkt bij iPhone vast hetzelfde. Als er veel open staat vreet het je RAM op.

Heb je de laatste iOS update?

Het lijkt erop dat je best wat applicaties op de achtergrond laat draaien. Sowieso kan een iPhone door de jaren heen inderdaad traag worden maar.. een iPhone 13, na 3 jaar al, lijkt me heel sterk. Je zou kunnen kijken of met een Factory Reset het opgelost is? of in ieder geval in mindere mate voorkomt.

Het is een bekend probleem bij de iPhone 13. Dit zou komen omdat de laatste iOS versies eigenlijk te zwaar zijn voor de specificaties van je iPhone. Ik las het onder meer op het Reddit forum. 

Je iPhone is waarschijnlijk dus niet kapot. Wel kan de batterij sneller kapot gaan door slijtage, omdat je iPhone al snel heel warm wordt.

En de hitte van afgelopen tijd kan er inderdaad ook mee te maken hebben gehad!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.