Digital Digital

Digital

Geen tv-zenders meer?

Ik kreeg een berichtje van mijn provider dat iedereen in mijn wijk over moet naar glasvezel, de koperkabels zouden offline gaan. En ik moet dan een nieuw abonnement.

Dus ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren naar wat ik zou willen als nieuw abonnement. Momenteel heb internet+tv+vaste telefoon, maar ik overweeg om enkel voor internet te gaan. Want ik kijk heel weinig tv, geen tijd en er is toch zelden iets op tv. Ik zal dan wel een abonnement op mijn mobiele telefoon moeten hebben.

Wat ik dus zou willen weten:
- Zijn hier mensen zonder tv?
- Hoe kijken jullie dan wel de reguliere tv-programma's die je leuk vindt? (In mijn geval: Heel Holland Bakt )

- Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?


BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-07-2022 om 10:24

Belg, maar ik denk dat het in deze geen verschil maakt.
Al zeker tien jaar geen tv-abonnement meer, wel eentje voor Netflix. Als ik echt iets wil kijken op een zender vind ik het meestal wel terug op hun site. 

Ik heb al jaren geen tv meer. Savonds zet ik NPOstart op mijn laptop of ik kijk soms iets via videoland. Bevalt prima eigenlijk. Geen idee waar heel holland bakt op is overigens.

Als je alleen woont kan het een goedkopere optie zijn om een mobiel abbonement met onbeperkt data te nemen.

Ik heb een keer gekeken naar het opzeggen van het tv abonnement, maar dat was even duur dan ervoor blijven betalen. Anders had ik het al lang opgezegd. Ik kijk nooit live tv. Als ik iets wil zien van npo kijk ik via de npo app. Iets van rtl via videoland. Verder kijk ik toch vooral netflix/hbo.

Wij kijken al jaaaren geen tv meer. De programma's die we misten keken we op uitzending gemist terug, maar dat doen we ook al jaren niet meer. Wij hebben Netflix, HBO max, YouTube en nog wat standaard kanalen op de smartTV. Genoeg leuks om te kijken. 

Oh ja, NPO start zit volgens mij ook als app op de smartTV, maar gebruiken we niet.

Wij hebben een los abonnement voor internet, maar als je dan van dezelfde provider ook je mobiele abbo neemt krijg je daar korting op. 

Er is ook nog een tussenvorm voor glasvezel: het gewone internet over de telefoonkabel. Glasvezel is weliswaar sneller maar in je eentje heb je echt genoeg aan een 50mbit abonnement van bijv KPN, neem je daarbij een mobiel abonnement van KPN krijg je €5 euro korting. Bovendien is een glasvezelabonnement duurder. 
Als je een smartTV hebt kan je met NPO start Heel Holland bakt nog terugkijken. Je kan ook een abonnement nemen op NL Ziet, dan heb je voor 7,95pm bijna alle NL zenders (alleen geen fox en TLC), NPO Plus, België 1, Ketnet en Canvas, regionale zenders, wat muziekzenders en wat kinderzenders. Je kan alle programma’s sowieso tot een week terug kijken, van RTL en NPO vaak het hele jaar nog. Ook films ed. 
Heb je geen SmartTV dan zou je er een apparaatje als een Chromecast aan je tv kunnen hangen en kan je het streamen naar de TV vanaf je telefoon of een tablet. 

Ik heb geen tv pakket. Het enige wat ik wil zien is het Eurovisie Songfestival en dat stream ik gewoon.

Ik heb geen tv maar wel sinds kort een beamer. Ik heb al jaren geen tv-abonnement. Ik heb Netflix en Videoland, verder via internet Kijk, NPO, NOS, YouTube en Facebookfilmpjes. Ideaal en voor ons meer dan genoeg. Ik kan er uiteraard kanalen aan toevoegen.

Ik heb al jaren geen tv meer. Kijk programma's als HHB op mijn laptop bij NPO Start, dat kan zowel live als later terugkijken. Je kunt best veel online zien, ik mis de tv niet. 

Wij hebben naast Netflix en Videoland ( etc ) ook nog NL ziet, daar kijken we de dingen live op of terug zoals De slimste mens etc.

SuzyQFive schreef op 18-07-2022 om 10:53:

Er is ook nog een tussenvorm voor glasvezel: het gewone internet over de telefoonkabel. Glasvezel is weliswaar sneller maar in je eentje heb je echt genoeg aan een 50mbit abonnement van bijv KPN, neem je daarbij een mobiel abonnement van KPN krijg je €5 euro korting. Bovendien is een glasvezelabonnement duurder.
Als je een smartTV hebt kan je met NPO start Heel Holland bakt nog terugkijken. Je kan ook een abonnement nemen op NL Ziet, dan heb je voor 7,95pm bijna alle NL zenders (alleen geen fox en TLC), NPO Plus, België 1, Ketnet en Canvas, regionale zenders, wat muziekzenders en wat kinderzenders. Je kan alle programma’s sowieso tot een week terug kijken, van RTL en NPO vaak het hele jaar nog. Ook films ed.
Heb je geen SmartTV dan zou je er een apparaatje als een Chromecast aan je tv kunnen hangen en kan je het streamen naar de TV vanaf je telefoon of een tablet.

Nee hoor, KPN is al enige tijd bezig met koper (de telefoonlijn) uitfaseren. Er zijn al een aantal gebieden in Nederland waar je alleen nog maar de keuze hebt tussen coax (vaak Ziggo) of glasvezel (vaak KPN). Het is namelijk hartstikke duur en inefficiënt voor KPN om zowel glasvezel als koper te onderhouden. Glasvezel kost vaak hetzelfde en is vele malen stabieler.

Ik zou niet zonder tv willen. Juist met glasvezel abo kan ik alles opnemen en reclames doorspoelen. Ik neem behoorlijk veel op op zenders als Fox en BBC first.

Alleen internet nemen, veel paketten die je als extra moet nemen bij de tv zenders zijn duur en veel kijk je niet.  voor tv kan je beter een loss abbonement nemen op de zenders die je nog wel kijkt en die app installeren op je smart tv. zo hebben wij alleen op onze smart tv de app voor de nederlandse tv zenders 1,2 en 3 en de discovery + app, en via de browser kunnen we nog gratis de regionale tv zender kijke

Zusterclivia

Zusterclivia

20-07-2022 om 11:49 Topicstarter

Ik was mijn eigen topic kwijt.

@SuzyQFive, ze zeggen dat het kopernetwerk 'er uit' gaat/op non-actief wordt gesteld. En gewoon internet/ADSL gaat via de telefoonkabel. Dat heb ik nu ook en dat is eigenlijk prima.

Ah, dus veel mensen streamen of gebruiken de app. Ik zou dat in de combinatie met een chromecast moeten doen, mijn smarttv is te oud voor veel apps.

Idd, ik vind de meeste zenders niet interessant. Het zou mooi zijn als ik enkel voor mijn favoriete zenders zou kunnen kiezen. Maar geen tv en dan bv een streamingsdienst doen, is zeker een overweging.

Bianca.Inge schreef op 18-07-2022 om 19:39:

Alleen internet nemen, veel paketten die je als extra moet nemen bij de tv zenders zijn duur en veel kijk je niet. voor tv kan je beter een loss abbonement nemen op de zenders die je nog wel kijkt en die app installeren op je smart tv. zo hebben wij alleen op onze smart tv de app voor de nederlandse tv zenders 1,2 en 3 en de discovery + app, en via de browser kunnen we nog gratis de regionale tv zender kijke

Bij welke provider zitten jullie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.