Digital Digital

Digital

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-11-2021 om 20:57

Gamers unite

Wat zijn jullie favoriete games?
Single-player, co-op, couch co-op, alles mag.

Misschien kunnen we hier wat tips uitwisselen over spellen die de moeite waard zijn.


BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-11-2021 om 21:01

To trapt af.
Wij beschikken over ps4 & pc. Partner is pas beginnen gamen sinds ze mij leerde kennen, dus erg ervaren is ze niet.
Laatste spel dat ik en partner samen speelden was It takes two op ps4, erg leuk.
Vorige week voor haar Lost in random gekocht, voorlopig vind ze het leuk. Volg soms mee en het is erg mooi getekend met goede dialogen.
Zelf ben ik recent begonnen aan The last of us part II, gratis te downloaden via ps-now.  

Hier een Switch in huis en ik ben een fanatiek Animal crossing speler ik had de game op de GameCube al, toen ook heel veel gespeeld. Nu dus op de Switch en het is echt zo’n leuke game. Heerlijk niet nadenken, geen echt doel, gewoon lekker lanterfanten op je eigen eiland

Hier nog één! Een switch. Speel voornamelijk (j)rpgs. Moet zeggen dat ik sinds de bevalling 3 maanden geleden niet meer gegamed heb, maar binnenkort ga ik verder met dragon quest 

De switch, ps4, en pc momenteel in gebruik. Favoriete games op het moment zijn: Sims 4, Animal Crossing, Zelda, Ark en andere online survival games. 

Vroeger was ik ook gek op Spore, Zootycoon en alle Pokémon spellen op de ds.

Ik game met vlagen. Nu eigenlijk al maanden niet, maar kan ook ineens een opwelling krijgen en weer weken onder de pannen zijn met een spel. 
Ultieme favorieten op pc zijn knights and merchants, Heroes of might and magic 1 t/m 3, en Simon the scorcerer.
Qua spelcomputers zijn wij een echt Nintendo huishouden. We hebben ze allemaal, behalve de switch, daar wilden we mee wachten tot hij wat meer spellen had, maar denk dat ie deze december komt  
Leukste spellen: yoshi's island, Zelda windwaker en botw, pikmin.
Op mijn telefoon heb ik een Gameboy emulator en speel ik de eerste Pokémon spellen. Na 3 vind ik ze niet meer zo leuk, ik houd wel van die basic spelvorm.

Ik ben voornamelijk een pc gamer, al heb ik ook een Switch. Die Switch ligt alleen een beetje te verstoffen momenteel, ik merk dat ik toch sneller achter m'n pc/laptop kruip.

Momenteel speel ik veel World of Warcraft, maar als ik daar even klaar mee ben, wissel ik meestal naar House Flipper. Lekker huisjes renoveren en verkopen.
Verder wijk ik soms uit naar Overwatch of Minecraft, maar ik wil heel graag Red Dead Redemption 2 proberen!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-11-2021 om 19:45

MoederBarberin schreef op 10-11-2021 om 07:27:

Ik game met vlagen. Nu eigenlijk al maanden niet, maar kan ook ineens een opwelling krijgen en weer weken onder de pannen zijn met een spel.
Ultieme favorieten op pc zijn knights and merchants, Heroes of might and magic 1 t/m 3, en Simon the scorcerer.
Qua spelcomputers zijn wij een echt Nintendo huishouden. We hebben ze allemaal, behalve de switch, daar wilden we mee wachten tot hij wat meer spellen had, maar denk dat ie deze december komt
Leukste spellen: yoshi's island, Zelda windwaker en botw, pikmin.
Op mijn telefoon heb ik een Gameboy emulator en speel ik de eerste Pokémon spellen. Na 3 vind ik ze niet meer zo leuk, ik houd wel van die basic spelvorm.

Heroes of might and magic 3, dat is zeker twintig jaar geleden.
Heel leuk en verslavend spel destijds. Speelde je toen ook Age of wonders?

Zelf ben ik in die tijd overgeschakeld op de Total War serie en met Medieval II was ik compleet verkocht.

Voor de mensen met een Switch: richt Nintendo zich nog steeds vooral op kinderen of is er hierop ook al een redelijk aanbod dat zich richt op een ouder publiek?

Valdemar schreef op 11-11-2021 om 19:45:

[..]

Heroes of might and magic 3, dat is zeker twintig jaar geleden.
Heel leuk en verslavend spel destijds. Speelde je toen ook Age of wonders?

Zelf ben ik in die tijd overgeschakeld op de Total War serie en met Medieval II was ik compleet verkocht.

Voor de mensen met een Switch: richt Nintendo zich nog steeds vooral op kinderen of is er hierop ook al een redelijk aanbod dat zich richt op een ouder publiek?

Ja, op de pc ben ik daar blijven hangen. Lekker retro

Nintendo richt zich niet per se op kinderen, maar op een ander soort gamers. Wil je FIFA, RPG of FPS dan zit je beter bij PS4 en Xbox.

Wil je kleurrijke platform/puzzelspellen wat meer fantasie en wat minder actie zit je bij Nintendo beter.

Ik heb een hekel aan first person shooters. Spellen als Grand theft vind ik verschrikkelijk. Maar door de wereld van link lopen om avonturen uit te spelen en een 'leven' opbouwen in animal crossings is wel helemaal mijn ding.


SombraOnline schreef op 10-11-2021 om 08:32:

Ik ben voornamelijk een pc gamer, al heb ik ook een Switch. Die Switch ligt alleen een beetje te verstoffen momenteel, ik merk dat ik toch sneller achter m'n pc/laptop kruip.

Ja dit herken ik. Ben ook voornamelijk een pc gamer en de switch ligt te verstoffen (en de Ring Fit al helemaal 🙈)

Op de pc veel de Sims, Cities Skylines, Banished, Zoo Tycoon. 

Op de switch heb ik een tijdje wel redelijk intensief Animal Crossing gespeeld. Verder Donkey Kong, maar dat vind ik verre van ontspannend 😁

Hier nog een gamer! Op de laptop speel ik vooral de Sims 4 en af en toe lekker ouderwets Rollercoaster Tycoon. Op de Gameboy speel ik voornamelijk Pokémon en Super Mario. Vroeger speelde ik ook Urbz Sims in the City op de Gameboy Advance, maar die is er niet meer voor de nieuwere devices. Tips voor andere leuke spellen voor de PC/Gameboy zijn altijd welkom. 

Manlief heeft wel een PS4, maar die wordt niet zo vaak gebruikt. Via de laptop speelt hij vooral de Sims 4, No Mans Sky en New World.

Valdemar schreef op 11-11-2021 om 19:45:


Voor de mensen met een Switch: richt Nintendo zich nog steeds vooral op kinderen of is er hierop ook al een redelijk aanbod dat zich richt op een ouder publiek?

Zeker, persoonlijk vind ik xenoblade niks voor kinderen. Voor mooie JRPGs heb je veel aan de switch

Gamer meldt zich
Alleen PS4 helaas. Mijn 3DS is kapot en een Switch is voor nu te duur. PC helaas onbetaalbaar. 
Ik speel veel horrorspellen (Resident Evil, Dark Pictures Anthology) en Indie games. Soms open world RPGs of oude jRPGs. 
Op dit moment enorm verslaafd aan Stardew Valley.  Ben er recent mee begonnen en vraag me soms af of het beter was geweest als ik nooit van dat spel gehoord had. 

Heb zelf een paar dagen geleden gekeken of er op de Switch inderdaad vooral spellen voor kinderen zijn. Het aanbod is best redelijk tegenwoordig, maar wat zijn die spellen duur 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-11-2021 om 18:31

Heb je bij the dark pictures anthology ook Until Dawn gespeeld? 
Voor mij was dit een van de leukste spellen van de voorbije jaren.

Kan niet echt reageren op je opmerking dat spellen duur zijn want voor mij blijft gamen een goedkope hobby. Vorige week nog gezien bij stiefzoon, bij een spel dat hij vorig jaar via steam kocht voor 15 euro, heeft hij er momenteel 120 uur speeltijd opzitten.

als je zou uitrekenen hoeveel uur je in een mooi spel stopt, kost het eigenlijk vrijwel niks per uur... veel goedkoper entertainment dan bijvoorbeeld een boek of een avondje uit

o oeps, ik ben mosterd. Zat mijn reactie al te tikken voordat ik die van valdemar zag 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.