Digital Digital

Digital

Fotoboek maken: welke is goed en gebruiksvriendelijk?

Al jaren fotografeer ik en vroeger maakte ik nog echte fotoboeken, maar sinds digitaal niet meer. Nu heb ik inmiddels uiteraard duizenden (reis)foto's en wil eindelijk wel 'ns beginnen met zo'n online fotoboek. Ieder merk promoot zichzelf met 'als beste getest' dus daar word ik niet veel wijzer van. Heb de software van CEWE gedownload, maar dit is supertraag (wat ook aan mijn wellicht verouderde laptop kan liggen) 
Heb ik een nieuwe laptop nodig en is dan fotosoftware wél snel, of is er een beter programma? 


Ik vind Albelli altijd fijn werken.. 

Mamali schreef op 07-08-2021 om 15:53:

Ik vind Albelli altijd fijn werken..

Ja, ik ook!

redbulletje

redbulletje

07-08-2021 om 16:07 Topicstarter

En voor welke kwaliteit hebben jullie gekozen? 

Ik heb nu Albelli ook gedownload, 'ns kijken of dat minder traag is. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:17

Albelli en Hema werken voor mij allebei goed. 

Albelli! En even wachten op de goede aanbieding die er nu en dan is: 120 pagina's voor de prijs van een basisalbum. 

redbulletje

redbulletje

07-08-2021 om 16:19 Topicstarter

Hebben jullie ook platliggend premium laten afdrukken? En is die kwaliteit naar verwachting? 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:24

redbulletje schreef op 07-08-2021 om 16:19:

Hebben jullie ook platliggend premium laten afdrukken? En is die kwaliteit naar verwachting?


Ik vond de kwaliteit zelfs béter dan verwacht. 

Doe anders eerst een dunner proefboekje. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

07-08-2021 om 16:26

Ik gebruik ook Albelli regelmatig en ben erg tevreden over de kwaliteit.

pasgeleden voor het eerst besteld bij fotocadeau.nl 
Die site werkte ook ontzettend prettig. Je hoeft geen software te downloaden. Levering was snel en van goede kwaliteit. Ze hebben heel vaak kortings acties van 60 of zelfs 80%. 

Heb goede ervaring met Albelli.

redbulletje

redbulletje

07-08-2021 om 16:58 Topicstarter

Hobbelster schreef op 07-08-2021 om 16:54:

pasgeleden voor het eerst besteld bij fotocadeau.nl
Die site werkte ook ontzettend prettig. Je hoeft geen software te downloaden. Levering was snel en van goede kwaliteit. Ze hebben heel vaak kortings acties van 60 of zelfs 80%.

Dat lijkt me gevoelsmatig juist een nadeel. Dan sla je het ook niet op je eigen computer op? 

Ik heb juist goede ervaring met Cewe. Kan niet zeggen dat ik de software traag vind, maar het is inmiddels wel weer een jaar of twee geleden dat ik het laatste fotoboek gemaakt heb. 

redbulletje

redbulletje

07-08-2021 om 17:04 Topicstarter

Het kan ook aan mijn oude laptop liggen dat het traag werkt. 
Is er iemand van jullie die op een ca. 10 jarige pc/laptop foto boeken maakt en geen last heeft van traagheid? 

Als ik snel en makkelijk een fotoboek wil maken is Albelli top. Voor mijn eigen reis/fotoboeken gebruik ik echter Blurb, omdat ik het zelf helemaal opmaak in InDesign. 

Albelli, professioneel gebruikt voor Make a Wish en voor thuis zeker al 30 albums gemaakt. Die kun je trouwens ook helemaal zelf opmaken naar eigen wens, 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.