Digital Digital

Digital

Fake Google Reviews

Het lijkt hier een sport te zijn om fake reviews te plaatsen. Bij mijn bedrijf staan ook de raarste verhalen. Ik reageer er altijd op met dat de plaatsers contact kunnen opnemen om het op te lossen wat nooit gebeurt. 
Ik krijg wel steeds vragen van klanten over wat er in de reviews staat. 
Als ik de fake reviews rapporteer blijven ze staan. In een review bij mij met 1 sterren staat een boekrecensie van Harry Mullisch en zelfs die Google laat staan. 

Weet iemand hoe ik fake Google Reviews verwijder? Of hoe ik dit helemaal uit kan zetten?

ne helaas niet maar ik kijk mee ik ken het verschijnsel. 

Ik heb dat weleens gezien… Rare reviews over een hotel en die zijn dan geplaatst bij een supermarkt of zo. 
Kan je dat echt niet uitzetten? Bij sommige bedrijven kan je namelijk geen review plaatsen

Als ik reviews zoek dan lees ik wel om de nepperts heen. 
Tis een beetje zoals met jurysporten, als je er rekening mee houdt dat de meest lovende door de winkel zelf geschreven zijn en de meest slechte door trollen, dan hou je een serieus gedeelte over waar ook heus wel kritische noten in te vinden zijn. 

Ik lees reviews niet eens meer. Lovende zijn bijna altijd nep. Ik ken zelfs een fitnessinstructrice die haar klanten berichten stuurt met dat ze een lovende recensie op google moeten zetten en op hun sociale media moeten schrijven waar ze sporten. Bij de paar negatieve op google schrijft ze als reactie FAKE REVIEW!! Ze zal vast niet de enige met deze dubieuze werkwijze zijn. Bedrijven met weinig reviews vertrouw ik meer.

Je zou aangifte kunnen doen van smaad/laster. Maar ik vrees dat de politie het op een stapel legt van geen prioriteit.

Partijtje schreef op 22-08-2021 om 17:48:

Je zou aangifte kunnen doen van smaad/laster. Maar ik vrees dat de politie het op een stapel legt van geen prioriteit.

En terecht dat ze hier minder prioriteit aan geven, al was het alleen maar vanwege kwalificatie- en bewijsproblemen. 

febag schreef op 22-08-2021 om 21:06:

[..]

En terecht dat ze hier minder prioriteit aan geven, al was het alleen maar vanwege kwalificatie- en bewijsproblemen.

Als je een google-account aanmaakt staat er dat er gegevens van je telefoon worden genoteerd. (Imeinummer?) Dus hoe vaak is er nou sprake van gebrek aan bewijs…

Volgens mij is Google verantwoordelijk voor die fake reviews. Zij moeten die gewoon verwijderen, zeker als het duidelijk om onzin gaat. (Zoals dat voorbeeld van die boekrecensie) En volgens mij heb je google nooit toestemming gegeven om je bedrijf te laten reviewen door hun gebruikers

mijn werkgever heeft dit ook gehad. Als je iets van je bedrijf instelt als “particulier” zet google de reviews uit. 
Het is idd ontzettend irritant. Wij hadden dat iemand in een weekend met 30 verschillende accounts bizarre reviews heeft achtergelaten. Onze leidinggevende heeft toen ook aangifte gedaan maar de politie kan er niet zoveel mee. 

Maryleen schreef op 28-08-2021 om 16:48:

[..]

Als je een google-account aanmaakt staat er dat er gegevens van je telefoon worden genoteerd. (Imeinummer?) Dus hoe vaak is er nou sprake van gebrek aan bewijs…

Google moet het wel vrijgeven aan de politie

Bella000 schreef op 21-08-2021 om 11:04:

Ik lees reviews niet eens meer. Lovende zijn bijna altijd nep. Ik ken zelfs een fitnessinstructrice die haar klanten berichten stuurt met dat ze een lovende recensie op google moeten zetten en op hun sociale media moeten schrijven waar ze sporten. Bij de paar negatieve op google schrijft ze als reactie FAKE REVIEW!! Ze zal vast niet de enige met deze dubieuze werkwijze zijn. Bedrijven met weinig reviews vertrouw ik meer.

Hahaha. Ik herken dit van een rare rijschool waar ik vroeger zat. Het zijn volgens mij gewoon louche bedrijven die dit doen. Om die te herkennen is Google Recensies wel heel handig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.