Digital Digital

Digital

Facebook downloaden

Hoe kan ik alle gegevens van mijn Facebookvrienden downloaden?

Facebook is helemaal niet leuk meer. Ik zie geen berichten meer van bekenden, alleen maar scam en clickbait. Als ik bij oude foto’s kijk zijn de reacties een gatenkaas omdat veel reacties waarschijnlijk zijn verwijderd doordat het bijbehorende account ook is verwijderd. Daarnaast bestaat mijn profiel al sinds 2011 toen ik nog student was 🤭 Dus dat hoeft ook niet iedereen meer te zien

Ik wil mijn account verwijderen, en ik weet hoe ik mijn eigen gegevens moet opslaan. Maar ik heb nog 387 Facebookvrienden van wie ik hun gegevens ook wil opslaan. Dus foto’s, statussen, reacties. Als ik geen Facebook meer heb ben ik hun vriend niet meer en kan ik het niet meer zien.

Ik kan bij iedereen handmatig alles een voor een screenen en downloaden. Daar heb ik al een mapje voor op mijn computer. Maar 387 accounts is veel.

Hoe doe ik dit het beste?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-08-2025 om 20:53

waarom wil je de gegevens van al je fb vrienden gaan opslaan? Zitten zij daar op te wachten? 

ik mag toch hopen dat dit niet kan. Dat zijn hun gegevens, niet de jouwe. 

Is allemaal openbaar, dus het kan vast. Maar ik vind het ook een beetje gek. Waarom zou je dat allemaal willen bewaren van anderen?

Ik vind het heel erg raar dat jij de gegevens van anderen wil downloaden. Ik krijg daar echt een heel raar gevoel bij. Wat moet je daar mee?

Ik vind het ook gek. Waarom zou je dat willen?

Schoondochter schreef op 04-08-2025 om 20:56:

ik mag toch hopen dat dit niet kan. Dat zijn hun gegevens, niet de jouwe.

Het zijn de gegevens van Meta, niet eens van de gebruikers zelf... 

Maar verder eens met iedereen! Beetje ziekelijk om alle foto's en berichten van al je 387 'vrienden' op te slaan. 

Ik snap echt niet waarom je  dit zou willen. 

Toen FB begon, ging de nieuwe aanhang op zoek naar iedereen 'die er ook op zat'. Mensen uit het verleden kwamen weer in beeld, mensen op afstand werden benaderbaar. Maar om dat hele bestand 'vrienden' te noemen? 

Ga elke dag een rijtje af. Maak zelf een bestandje zoals mensen ooit adresboekjes hadden of verjaardagskalenders invulden. Bewaar degenen met wie je inderdaad contact wilt houden. Eventueel met een fotootje. Laat de rest vrij. En zet je account op inactief. Succes ermee!

Tjilp schreef op 05-08-2025 om 09:04:

Toen FB begon, ging de nieuwe aanhang op zoek naar iedereen 'die er ook op zat'. Mensen uit het verleden kwamen weer in beeld, mensen op afstand werden benaderbaar. Maar om dat hele bestand 'vrienden' te noemen?

Ga elke dag een rijtje af. Maak zelf een bestandje zoals mensen ooit adresboekjes hadden of verjaardagskalenders invulden. Bewaar degenen met wie je inderdaad contact wilt houden. Eventueel met een fotootje. Laat de rest vrij. En zet je account op inactief. Succes ermee!

Jaaah, Free tante Willy die je nooit ziet maar uit gewoonte een kaartje stuurt met kerst met daarop Groetjes van je nicht Britta uit Amsterdam! Laat het losssss, je hebt het niet nodig 🙏.

Heerlijk, mijn momentje van vrij associeren weer gehad voor vandaag * kijkt tevreden*

Je kunt omwille van de datawetgeving niet zomaar alle data van vrienden downloaden. LMAO

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.