Digital Digital

Digital

Ervaringen Google Nest hub en/of mini

Sinds een kleine week ben ik een blije bezitter van een Google nest hub en een Google nest mini. De hub staat in de woonkamer en de mini in de keuken. Ik vind het fijn dat ik muziek kan luisteren en dat het beneden dan overal te horen is. Inmiddels kunnen we verlichting er ook mee bedienen. Tot zo ver helemaal tevreden. Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn met ervaringen. Ik zou graag ideeën opdoen wat we er nog meer uit kunnen halen. 

Leuk! Hier ook een Google mini. Gebruik hem vooral om radio te luisteren, bedien er de lampen en de Chromecast mee. Mijn kinderen vinden vooral de dierengeluiden leuk (welk geluid maakt een koe/kip/schildpad) en het laten boeren van google . Ook de timer gebruik ik regelmatig.
Laatst kon ik mijn telefoon niet vinden en dat meldde ik aan Google. Ik weet niet hoe maar ze liet mijn telefoon overgaan, superhandig!

SushiGo

SushiGo

30-11-2021 om 21:43 Topicstarter

Timer is inderdaad ook erg handig. De eerste keer schrok ik me alleen rot toen hij af ging. 😅 Mobiel laten zoeken ook erg handig. Is het niet zo dat hij deze weet te vinden door je Google account? Die is ook gekoppeld aan je mobiel. Mijn dochter is er ook erg blij mee. Doet nu elke keer verzoeknummers op Spotify. 

Ik zet er de tv mee aan/uit, doe verlichting aan/uit, zet muziek aan, gebruik veelvuldig de timer, vraag vaak wat voor weer het wordt en of het gaat regenen, en stel in het algemeen veel vragen aan Google over feitjes. 

Wij gebruiken hem nog om de thermostaat te bedienen, de waterkoker aan te zetten en  de hub om de beelden van de deurbel en camera bekijken. Oh en we gebruiken de hub als digitaal fotolijstje.

Vos

Vos

01-12-2021 om 16:54

ik gebruik het om de verlichting aan te zetten en te dimmen. De verwarming kan ik bedienen. De wtw unit kan ik er mee bedienen. Ook kan ik de aicro er mee bedienen. De deurbel /cam kan horen en zien. Spotify en youtube en ik kan het gebruiken als fotolijstje. Mijn beamer kan ik aansturen via spraak commando's met google grome, het zelfde geld voor de tv's in huis. Ik heb door het hele huis  goole mini's staan en kan dus bijna overal commando's geven. Of de intercom functie gebruiken. Ook kan de onze robot stofzuiger ermee aansturen

Ik zou me de hele tijd afgeluisterd voelen in mijn eigen huis... Teveel rare series en films gezien waarbij de home assistent gehackt werd 

Deurbel en camera zien op de hub
Fotolijstje
Het weer bekijken
Google vragen of er file staat
Eigenlijk elke vraag kun je aan google stellen
Youtubefilmpje kijken
Spotify (met timer, zo handig)
lampen aan en uit
Stofzuiger aanzetten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.