Digital Digital

Digital

Een Wii, de moeite waard om aan te schaffen?

Een lange vakantie, twee meiden van 7 en 9, spelen niet zo makkelijk met elkaar en de verleiding voor schermpjes is groot.
Is een Wii de moeite waard om aan te schaffen? Vooral bewegings spellen zou mijn inzet zijn. 
Welke prijsklasse? Waar op te letten? Is marktplaats een goede optie? 

Dank alvast!


K zou gaan voor een switch. Stuk veelzijdiger en de Wii wordt niet meer geproduceerd dus ook niets nieuws voor uitgebracht. Switch kan je ook veel bewegingsspellen mee doen.

Bestaat die nog? Ik zou voor de switch gaan of 2x een switch light. Wij hebben hier beide en gekocht aan het begin van het coronatijdperk. Hier wordt mariokart veel gespeeld net zoals animalcrossing. 
Voordeel van de gewone switch is dat je met z'n tweeën of meer kunt spelen en hem kunt aansluiten op de tv (onderweg kunnen ze samen op het kleien scherm). 

Net als de forummers hierboven zou ik ook eerder kiezen voor de Switch. Ik vind de beeldkwaliteit van spellen op de WII een stuk slechter vergeleken met de Switch. De WII spellen vind ik echt niet mooi. Verder loop je denk ik al snel de kans dat de controllers van een tweedehands WII niet zo best moet zijn waardoor ze constant leeg zijn. Met de WII deden wij uiteindelijk zelden iets en vorig jaar hebben we deze met spellen en al op marktplaats verkocht. Nu hebben we een Switch waar we met het hele gezin regelmatig een spelletje op doen.

Evaluna

Evaluna

19-12-2021 om 14:18 Topicstarter

Ohh, ik loop ontzettend achter zie ik al 
Ga ik eens kijken voor een switch. Zou marktplaats wat zijn, of beter nieuw?

goed om bij te blijven voor deze oma. Wii wordt niet meer gemaakt en nu is dus Switch het computerspel waarmee je meer dan alleen je handen in beweging zet. 

Ik zou ook echt voor een Switch gaan. Beste aankoop ooit hier. Onze favo spellen zijn: Mario Party, Just Dance en Animal Crossing. Wij hebben een tweedehands gekocht in een gamewinkel. Zou gewoon even rondkijken op zowel marktplaats als in een webshop.

Evaluna schreef op 19-12-2021 om 14:18:

Ohh, ik loop ontzettend achter zie ik al
Ga ik eens kijken voor een switch. Zou marktplaats wat zijn, of beter nieuw?

Switch zou ik nieuw kopen. De prijzen zijn 2e hands helemaal niet zoveel lager dan nieuw en voor dat beetje extra zou ik dan voor een nieuwe kiezen. Wij hebben toevallig gisteren een nieuwe switch aangeschaft en geïnstalleerd. Kinderen zijn al 2 dagen non stop bezig (wat best mag bij een nieuw speeltje). We hebben een online account van €20 erbij zodat we ook oude spellen van vroeger kunnen spelen. Er is een gratis te downloaden Pokémon spel (ultimate battle of zoiets, is iig een hit) en in de e-shop zijn enkele spelletjes al voor €1 te downloaden. Wat ook leuk is (zeker in deze tijd) is dat je daarmee online kunt spelen tegen vriendjes die ook een online abonnement hebben.

Ik ben overigens ook een voorstander van de wii-u (zit tussen Wii en switch in). Die kun je nu voor een prikkie compleet met controllers en spellen aanschaffen, alle spellen van de originele Wii kun je er ook op spelen en er zijn ook switch spellen die voor de Wii u zijn uitgebracht (bijv Zelda botw en donkey Kong). Sommige spellen kun je op het kleine scherm spelen, zodat kind ook kan gamen zonder de tv te claimen.

Wij kochten een paar jaar geleden een Wii u voor €100-150 met 15 spelen en 6 controllers. Als de switch een te grote investering is is een Wii u zeker de moeite waard. Hier wordt hier enthousiast gebruikt!

overigens nog een aankooptip: je hebt 3 varianten van de switch:
Voor 2019: slechte batterijduur
Na 2019: bovenstaande probleem verholpen, dus goed om op te letten bij aankoop
En de nieuwste is vrij recent: oled scherm. Vooral leuk als je veel gamed én veel gebruik maakt van het scherm.

zakchips schreef op 19-12-2021 om 13:36:

Net als de forummers hierboven zou ik ook eerder kiezen voor de Switch. Ik vind de beeldkwaliteit van spellen op de WII een stuk slechter vergeleken met de Switch. De WII spellen vind ik echt niet mooi. Verder loop je denk ik al snel de kans dat de controllers van een tweedehands WII niet zo best moet zijn waardoor ze constant leeg zijn. Met de WII deden wij uiteindelijk zelden iets en vorig jaar hebben we deze met spellen en al op marktplaats verkocht. Nu hebben we een Switch waar we met het hele gezin regelmatig een spelletje op doen.

Aanvullende vraag: welke spellen voor de Switch zijn leuk voor het hele gezin? Hier heeft zoon er een en ik zou het ook leuk vinden om er wat meer samen mee te kunnen doen. Maar ik ben een echte Boomer in dit opzicht, geen idee wat leuk is 😂

Mija schreef op 19-12-2021 om 17:20:

[..]

Aanvullende vraag: welke spellen voor de Switch zijn leuk voor het hele gezin? Hier heeft zoon er een en ik zou het ook leuk vinden om er wat meer samen mee te kunnen doen. Maar ik ben een echte Boomer in dit opzicht, geen idee wat leuk is 😂

Mario party en Mario kart zijn goede gezelschapsspellen

MoederBarberin schreef op 19-12-2021 om 19:06:

[..]

Mario party en Mario kart zijn goede gezelschapsspellen

Dank! Ik ga eens kijken 😃

Overcooked is ook een aanrader en nu heel goedkoop in de e-shop van Nintendo zelf!

Mario kart en Mario Party zijn inderdaad aanraders voor het hele gezin! Er zijn nog wel meer racespellen dus als jullie dat leuk vinden is daar wel meer in te vinden.
Rayman vonden wij op andere consoles ook leuk, die voor de Switch ken ik nog niet maar ik neem aan dat ie daar ook weer met meerdere spelers te spelen is.

Prijzen van spellen vergelijken bij (web)winkels en de Nintendo e-shop is aan te raden want die kunnen soms best verschillen. Als je alleen een spel koopt met een code kan je deze niet meer doorverkopen mocht je zelf het spel uitgespeeld hebben. Spellen die je echt als kaartje koopt kan je wel weer doorverkopen.

Koop geen wii. Dat is het equivalent aan een telefoon met alleen bellen en sms geven aan een kind wat vraagt om een smartphone voor zijn verjaardag. Als je er toevallig een kan krijgen, leuk, maar geen geld aan uitgeven.

De Switch is leuk, kun je ook leuk samen mee spelen (Mario Kart, Mario Party, Super Mario 3D World, Animal Crossing, Just Dance, Minecraft, Overcooked...)

Miss_Moneypenny schreef op 19-12-2021 om 20:37:

Overcooked is ook een aanrader en nu heel goedkoop in de e-shop van Nintendo zelf!

als je Overcooked: All You Can Eat koopt kan je ook online spelen met mensen die het spel op de Switch, Xbox of Playstation hebben (ook PC misschien? Dat weet ik niet), handig voor klasgenootjes ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.