Digital Digital

Digital

digibeet ipad vraagje

Ik wil graag op de Ipad het ingeleverde werk van mijn leerlingen corrigeren met een touchpen. Echter reageert mijn Ipad niet op zo'n pennetje (heb er even eentje van de Nintendo Switch gepakt, zo'n simpel pennetje). Ik kan wel met mijn vinger feed back geven maar dat wordt niet zo netjes. Waar ligt dit aan? wat doe ik fout?  Of moet ik een speciale pen daarvoor hebben?Ik vraag het morgen natuurlijk op mijn werk, maar wil eigenlijk even een avond doorwerken en dit af hebben. Iemand goede raad?


ik heb zelf een Apple pencil en die moest ik eerst koppelen aan de iPad via de laadsocket. Dus ik zou even kijken of je een fysieke verbinding kunt maken tussen de stylus en de iPad. 
Bij mijn andere stylus en laptop moest ik via Bluetooth beide in een koppelstand zetten. Dus je zou ook op die termen kunnen googlen 

grasspriet1980

grasspriet1980

15-12-2021 om 20:56 Topicstarter

Ik vraag het morgen aan ICT op het werk. Denk dat ik vanavond niet verder kom. Ik zou ook niet weten welke Ipad pencil ik moet hebben want geen idee welke Ipad ik heb. Ja, een Ipad Air, maar geen idee welk model verder. Dacht dus even dat ik gewoon zo'n simpel touchpennetje van de nintendo kon gebruiken, maar zo simpel is het niet

Die simpele pennetjes werken niet op een iPad. Ze hebben liever dat je een iPencil koopt van €135.

SjaanRoeispaan schreef op 15-12-2021 om 20:56:

Die simpele pennetjes werken niet op een iPad. Ze hebben liever dat je een iPencil koopt van €135.

Typisch Apple, helaas.

grasspriet1980

grasspriet1980

15-12-2021 om 20:59 Topicstarter

SjaanRoeispaan schreef op 15-12-2021 om 20:56:

Die simpele pennetjes werken niet op een iPad. Ze hebben liever dat je een iPencil koopt van €135.

ja daar ben ik dus ook bang voor

SjaanRoeispaan schreef op 15-12-2021 om 20:56:

Die simpele pennetjes werken niet op een iPad. Ze hebben liever dat je een iPencil koopt van €135.

Niet helemaal waar. Je hebt van die simpele pennetjes met een rubberen punt, die werken gewoon op Apple producten.

Zoiets:

27391_uf51c61d15c7fb1.jpg

grasspriet1980

grasspriet1980

15-12-2021 om 21:29 Topicstarter

maar met een rubberen punt kan ik niet goed schrijven denk ik....ik hoor het morgen wel op mijn werk. En als een ipad pencil nodig is heb ik wat voor onder de kerstboom

De Apple Pencil werkt niet met elke iPad dus check eerst even welke iPad je hebt.

Als je klikt op instellingen en daarna kiest voor de bovenste optie (AppleID, iCloud etc) dan zie je vervolgens onderaan het type staan. Je kunt daar ook weer op klikken dan zie je nog meer info.

Sherlock schreef op 15-12-2021 om 23:12:

De Apple Pencil werkt niet met elke iPad dus check eerst even welke iPad je hebt.

Dit

grasspriet1980

grasspriet1980

18-12-2021 om 18:48 Topicstarter

Ipad is te oud voor een Ipad pencil, of wat voor pennetje dan ook. Jammer!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-12-2021 om 12:46

Nieuwe iPad onder de kerstboom dus.
Zo'n rubberen pennetje zou mijns inziens altijd moeten werken (want het principe is hetzelfde als je vingers nl een capacitief touch-screen)

Zoek eens op internet op 'precision stylus pen' of "stylus pen met dunne punt' want ze bestaan wel, en het lijkt me, net als Gijs hierboven schrijft, gewoon te moeten werken.

grasspriet1980

grasspriet1980

23-12-2021 om 19:04 Topicstarter

Ja die met gummetje kan wel heb ik inmiddels van de afdeling ICT begrepen, maar dat schrijft toch voor geen meter? Is toch veel te breed zo'n gummetje?

grasspriet1980 schreef op 23-12-2021 om 19:04:

Ja die met gummetje kan wel heb ik inmiddels van de afdeling ICT begrepen, maar dat schrijft toch voor geen meter? Is toch veel te breed zo'n gummetje?

Je vinger is toch dikker?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.