Digital Digital

Digital

De leukste smartphone apps

Het leek me leuk om te delen welke apps jullie het leukste of meest handig vinden

Zelf ben ik helemaal fan van de Stocard app (iPhone). Je kunt er al je klantenpasjes in zetten, zoals de bonuskaart, die van de kruidvat of mediamarkt. Scheelt een hoop extra pasjes meenemen in mijn portemonnee


Wat is jullie aanrader?


@Paperclipje: even offtopic maar jouw naam en avatar roept eeuwenoude herinneringen in me op. Heerlijk haha

Stocard inderdaad.

AdBlocker browser. En als ik een site graag wil supporten (zoals dit forum) dan greenlist ik die.

Microsoft To Do, KeePassDroid, BackThen, MiiSkin, Recipe Keeper

Paperclipje

Paperclipje

08-07-2021 om 22:00 Topicstarter

Regendrup. schreef op 08-07-2021 om 21:46:

@Paperclipje: even offtopic maar jouw naam en avatar roept eeuwenoude herinneringen in me op. Heerlijk haha

flipje2 schreef op 08-07-2021 om 21:48:

Stocard inderdaad.

AdBlocker browser. En als ik een site graag wil supporten (zoals dit forum) dan greenlist ik die.

Microsoft To Do, KeePassDroid, BackThen, MiiSkin, Recipe Keeper

Ik kende recipe keeper niet, maar ziet er erg handig uit! Eens uitproberen
Als fervent airfryer gebruiker vind ik de app 'baktijden' trouwens ook fantastisch. Je kunt er zoveel gerechten in bereiden!

Runkeeper, die gebruik ik om mijn wandelkilometers en calorieverbruik bij te houden. En ook handig om weer terug bij de auto te kunnen komen als je ergens op onbekend terrein gaat wandelen. 

Ik heb recipe keeper pro gekocht, in de gratis versie kun je maar 20 recepten opslaan. 

dat is overigens wel voldoende om de app goed uit te kunnen proberen voordat je hem eventueel aanschaft.

De functie om een hyperlink in te vullen waarna de app het betreffende recept importeert vind ik echt super. 

De app #blockit (iPhone). Daarmee kan je storende elementen van social media blocken als je ze opent in safari ipv in hun eigen app. 

flipje2 schreef op 08-07-2021 om 21:48:

Stocard inderdaad.

AdBlocker browser. En als ik een site graag wil supporten (zoals dit forum) dan greenlist ik die.

Microsoft To Do, KeePassDroid, BackThen, MiiSkin, Recipe Keeper

Jaa Microsoft to do, ook handig voor boodschappenlijstjes. 
en BackThen! Grote favoriet in onze familie 

Alles van Google. Ik heb mijn ziel aan ze verkocht, maar die functionaliteit die ik daardoor van ze terugkrijg is levensreddend! Mijn notities synchroniseren mee, de gezinsagenda is perfect (ieder gezinslid heeft een eigen kleur voor afspraken), maps om te weten waar idereen uithangt, en thuis is alles geautomatiseerd en met stemmen te bedienen. Als ik de oprit op rij, gaan de lampen vast gezellig aan. 

Recipe Keeper kende ik niet, maar lijkt mij heel handig.

Lucille! schreef op 09-07-2021 om 12:26:

Alles van Google. Ik heb mijn ziel aan ze verkocht, maar die functionaliteit die ik daardoor van ze terugkrijg is levensreddend! Mijn notities synchroniseren mee, de gezinsagenda is perfect (ieder gezinslid heeft een eigen kleur voor afspraken), maps om te weten waar idereen uithangt, en thuis is alles geautomatiseerd en met stemmen te bedienen. Als ik de oprit op rij, gaan de lampen vast gezellig aan.

Je weet toch dat ze meeluisteren 😁

Ik ben heel erg tevreden over Komoot, voor de wandelaars onder ons. Je kunt zelf routes maken, kan ook via de website. Maar er zijn ook routes te kiezen. Geeft de route tijdens het lopen, trackt deze, kan ook off-line. Er zijn wel in-app aankopen voor gebieden, is zelfs mogelijk (zoals ik heb gedaan) om de hele wereld te kopen. Eenmalige aankoop, geen abonnement.

Runkeeper om mijn wandelingen en fietsroutes in op te slaan. Food planner gebruik ik om mijn weekmenu in vast te leggen. Ook kan ik een link naar het recept toevoegen, Pinterest, Rummyfight (rummikub), Spin the wheel, handig als je een keuze moet maken maar er zelf niet uitkomt. BG Stats gebruik ik om spelletjes in bij te houden. Hierin kun je scores bijhouden en aangeven wie het spel heeft gewonnen. 

Paperclipje

Paperclipje

10-07-2021 om 23:14 Topicstarter

Cygnus schreef op 10-07-2021 om 15:05:

Ik ben heel erg tevreden over Komoot, voor de wandelaars onder ons. Je kunt zelf routes maken, kan ook via de website. Maar er zijn ook routes te kiezen. Geeft de route tijdens het lopen, trackt deze, kan ook off-line. Er zijn wel in-app aankopen voor gebieden, is zelfs mogelijk (zoals ik heb gedaan) om de hele wereld te kopen. Eenmalige aankoop, geen abonnement.

Oh, dit vind ik wel heel erg handig! Ga deze zeker even checken.

In de categorie spelletjes ben ik al weken verslaafd aan 'merge mansion'. Zo simpel, maar toch ook echt verslavend

Todoist  Ik gebruik deze als to-do-list op mijn werk. De app op m’n telefoon én de Outlook-plug-in in mijn werkmail. Als ik iets werkgerelateerds bedenk op mijn vrije dag, zet ik het in de app. Die taken worden gesynchroniseerd met de plug-in zodat ik, zodra ik mijn werkmail weer open, het daar tevoorschijn komt. En je kunt mails aan taken koppelen. Zó handig, ik wil nooit meer iets anders. 

Microsoft to do - Boodschappenlijstjes, vakantielijstjes, klussen in het huis, alles gaat er in.
Paprika 3 - Receptenmanager waarbij er geen voorgeprogrammeerde recepten in zitten, maar je eigen recepten. Je kan categorieën aanmaken, waardoor je kan selecteren wat voor type gerecht (bijv. vlees/vis/vega of rijst/pasta/aardappel) je wil zien. Ook hebben ze een de mogelijkheid heel makkelijk AH recepten over te nemen.
YNAB - Betaalde budgetmanager. Lijkt heel duur, maar ik heb nog nooit zo'n geweldig programma gezien. Groot fan.
Storytel - Luisterboeken luisteren. Tijdens het sporten, koken, schoonmaken, etc. Maar wel gekoppeld aan een abonnement.
YoutubeKids - Fijne app om kinderen niet helemaal onbeschermd los te laten op YouTube.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.