Digital Digital

Digital

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

21-01-2023 om 09:33

chargepoint verification code sms

Weet iemand wat dit is en of het misschien iets met oplichting te maken heeft. Ik krijg sinds deze week steeds chargepoint verification codes via de sms. Ik zag dat dit te maken heeft met elektrische auto’s en oplaat punten. Nou wil het zo zijn dat ik niet in het bezit ben van een auto. Ik durf de sms’jes dus ook niet te openen.

misschien heeft iemand een verkeerd nummer ingegeven in zijn/haar aanmelding.
Maar SMS die je niet vertrouwt moet je geen moeite voor doen maar gewoon gelijk verwijderen. Daar hoef je ze niet voor te openen en vervolgens het nummer op de blokkeerlijst zetten.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

21-01-2023 om 09:47

Ysenda schreef op 21-01-2023 om 09:44:

misschien heeft iemand een verkeerd nummer ingegeven in zijn/haar aanmelding.
Maar SMS die je niet vertrouwt moet je geen moeite voor doen maar gewoon gelijk verwijderen. Daar hoef je ze niet voor te openen en vervolgens het nummer op de blokkeerlijst zetten.

Krijg ik dan geen probleem als ik wel een keer z’n elektrische laadpaal nodig heb?

Zou inderdaad kunnen dat iemand het verkeerde nummer heeft doorgegeven. Maar dan heeft die persoon elke dag een verkeerd nummer door? Ik krijg elke dag z’n code nu.

Epic88 schreef op 21-01-2023 om 09:47:

[..]

Krijg ik dan geen probleem als ik wel een keer z’n elektrische laadpaal nodig heb?

Zou inderdaad kunnen dat iemand het verkeerde nummer heeft doorgegeven. Maar dan heeft die persoon elke dag een verkeerd nummer door? Ik krijg elke dag z’n code nu.

Dan haal je op dat moment het nummer van de blokkeerlijst. Maar als je het nummer niet vertrouwt dan vertrouw je het dan ook niet toch.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

21-01-2023 om 09:53

Ysenda schreef op 21-01-2023 om 09:51:

[..]

Dan haal je op dat moment het nummer van de blokkeerlijst. Maar als je het nummer niet vertrouwt dan vertrouw je het dan ook niet toch.

Ik heb nog nooit een nummer geblokkeerd. Ik ga even uitzoeken hoe het werk! 

Dat heb ik ook sinds een paar dagen! Heel irritant. Heb het nummer nu ook geblokkeerd.

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

21-01-2023 om 14:02

Ik kom regelmatig bij een laadpaal maar heb nog nooit een dergelijke SMS ontvangen.

is het waarschijnlijk het beste om deze sms'jes niet te openen en er direct contact mee op te nemen om de oorsprong ervan te achterhalen en om te bepalen of het om oplichting gaat. Het is altijd verstandig om voorzichtig te zijn met onbekende sms'jes en codes, vooral als ze verband houden met financiële transacties of persoonlijke informatie.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

08-02-2023 om 08:37

faye_groen schreef op 08-02-2023 om 03:23:

is het waarschijnlijk het beste om deze sms'jes niet te openen en er direct contact mee op te nemen om de oorsprong ervan te achterhalen en om te bepalen of het om oplichting gaat. Het is altijd verstandig om voorzichtig te zijn met onbekende sms'jes en codes, vooral als ze verband houden met financiële transacties of persoonlijke informatie.

Ik blokkeer de nummers, maar blijf ze krijgen. Geen idee waar ze vandaan komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.