Digital Digital

Digital

bluetooth boxje

Ik heb een iPhone 12 en de bluetooth verbinding met een Jbl flip 4 bluetooth box werkt prima. Ik gebruik dit vooral voor het luisteren naar spotify. Het irritante is echter dat elk geluid van wat voor app dan ook, ook via de bluetooth verbinding wordt afgespeeld als deze wordt geactiveerd, bv een filmpje van facebook.Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik spotify kan blijven luisteren terwijl ik op mn telefoon andere dingen doe?


geluid van die andere apps uitzetten. Dat zal vermoedelijk in de app instellingen zelf moeten? Ik heb geen iphone, maar ik zou het op die manier proberen. Want je kunt niet in de bluetooth verbinding zelf eigenschappen veranderen (van de ene app wel iets doorgeven, van de andere niet).
gr Angela

1968

1968

03-12-2021 om 12:03 Topicstarter

Ik wel andere dingen kunnen doen op mijn telefoon en ook het geluid horen als ik bijv even een spraak bericht wil inspreken op mijn whatsapp, of een filmpje wil luisteren via facebook. Vond wel een oplossing voor een samsung telefoon (iemand schreef dat dat werkte) maar die uitleg kan ik niet uitvoeren op mijn iPhone. 

Dit stond er: 
Ga naar instellingen/geluiden/apart appgeluid en kies bv spotify of je radio app. Selecteer daar ook je bt box..... maar deze uitleg was gegeven aan iemand met een samsung telefoon, op mijn iPhone kan ik niet naar "geluiden"  

2e divice gebruiken?  Spotify via je tablet, binnenkomende apps op je telefoon? 
Mijn tablet is recent naar de eeuwige jachtvelden gegaan naar zo deed ik het wel eens.

1968

1968

03-12-2021 om 13:55 Topicstarter

Bakblik schreef op 03-12-2021 om 12:42:

2e divice gebruiken? Spotify via je tablet, binnenkomende apps op je telefoon?
Mijn tablet is recent naar de eeuwige jachtvelden gegaan naar zo deed ik het wel eens.

ik heb inderdaad nog een oude iPad liggen, als het echt niet lukt, ga ik dat doen, maar als het op een samsung dus wel zou moeten kunnen, dan hoop ik dat het op een iPhone dus ook moet gaan lukken? Ik heb mijn vraag ook even gesteld via een DM bij spotify (die hadden ook de samsung vraag beantwoord, zag ik, dus ik hoop dat zij tijd hebben om mij een antwoord te geven)

naar mijn weten kan dit niet met iPhone. Er zijn wel meer dingen die iPhone niet kan en Samsung wel. En toch blijf ik bij iPhone
Maar ik doe idd ook 2 devices, meestal MacBook voor spotify icm Bluetooth box om de telefoon vrij te houden voor andere dingen. 

aha nu snap ik het probleem ook beter. Ik zou zeggen koop een Sonos. Beetje duurder dan een blue tooth boxje . Daarvoor heb je een app op je telefoon, daarmee bedien je 'm. Je kunt de muziek op je telefoon afspelen, maar ook streamingdiensten zoals Spotify aan Sonos koppelen.

en als je dat niet wilt is elke 'oude' telefoon uit de la natuurlijk geschikt als bluetooth werkt en er muziek en of spotifiy op kan!

gr Angela

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-12-2021 om 16:40

Je kunt toch kiezen voor telefoongesprekken, media-audio, invoer apparaat en contacten delen? Staat bij apparaatverbinding onder het wieltje van het apparaat

Bij mij komt dan alleen de muziek over de box, de rest op telefoon

1968

1968

03-12-2021 om 17:21 Topicstarter

Tickel schreef op 03-12-2021 om 16:40:

Je kunt toch kiezen voor telefoongesprekken, media-audio, invoer apparaat en contacten delen? Staat bij apparaatverbinding onder het wieltje van het apparaat

Bij mij komt dan alleen de muziek over de box, de rest op telefoon

Dat lijkt me een goede oplossing, hoe regel ik dat via een iPhone?
(graag in Jip en Janneke uitleg )

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-12-2021 om 20:46

1968 schreef op 03-12-2021 om 17:21:

[..]

Dat lijkt me een goede oplossing, hoe regel ik dat via een iPhone?
(graag in Jip en Janneke uitleg )

Dat zou onder instellingen moeten staan bij bluetooth --> andere apparaten

bluetooth-koppelen.jpg

1968

1968

03-12-2021 om 21:15 Topicstarter

ik heb gekeken, maar er komt niets tevoorschijn bij “andere apparaten”
Ben naar het zelfde schermpje gegaan, als wat je hierboven liet zien. 
Heb jij ook een iPhone?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-12-2021 om 21:34

1968 schreef op 03-12-2021 om 21:15:

ik heb gekeken, maar er komt niets tevoorschijn bij “andere apparaten”
Ben naar het zelfde schermpje gegaan, als wat je hierboven liet zien.
Heb jij ook een iPhone?

Nee, maar staat je box er niet tussen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-12-2021 om 21:40

Je moet dus gaan koppelen via instellingen --> apparaat verbindingen en niet via Spotify.

1968

1968

03-12-2021 om 21:44 Topicstarter

ja die staat onder “ mijn apparaten” en als ik er dan op klik dan kan ik op apparaat type klikken
vervolgens krijg ik 5 opties:
autostereo
koptelefoon 
gehoorapparaat
luidspreker 
ander

Maar welke optie ik ook kies, zodra ik muziek heb opstaan op Spotify, en ik kijk bijvoorbeeld een filmpje op Facebook,  dan gaat het geluid van Spotify uit en het geluid van Facebook aan

Als je bij instellingen naar beneden scrollt, dan vind je in het tweede stukje het kopje berichtgeving, daar kun je per app kiezen wat voor soort meldingen krijg. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om helemaal geen geluidjes te krijgen bij meldingen. Daarnaast kun je in het kopje horen en voelen (direct onder berichtgeving)  overige geluidjes aanpassen. 
Overigens heb ik bij mijn telefoon dat als ik het schuifje aan de zijkant op stille modus schuif überhaupt geen geluidjes, ook niet via de Bluetooth speaker. 
Als dit niet werkt kun je trouwens ook nog een focus/slaap modus aanzetten. Dan krijg je helemaal geen meldingen, ook geen stroken/badges. De instellingen hiervoor vind je ook onder instellingen>focus (direct onder horen en voelen). Je kan deze snel aanzetten door op het maantje te drukken in dat menuutje dat je krijgt als je omhoog swiped. (Waar ook je zaklamp, Bluetooth, WiFi etc. zit). 
Lukt het zo? 


Oh, wacht dat van een Facebook filmpje weet ik niet… scuzi!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.