Digital Digital

Digital

Apple Watch ook zonder bandje te gebruiken?

Ik heb een vrij nieuwe Apple Watch, met allerlei toeters en bellen. 

Door een huidaandoening kan ik hem op dit moment niet om mijn polsen dragen. Dus die toeters en bellen hoeven even niet. 

Nu vroeg ik me af of je hem ook los kunt gebruiken, dus zonder bandje. Ik zou hem dan bij me willen dragen als klokje en als stappenteller. In een broekzak. Dat ik - als hij is opgeladen - de tijd kan zien - geloof ik wel, maar vroeg me af of ik hem op die manier wel als stappenteller kan gebruiken. 

Iemand al ooit gedaan? 

Niets zo simpel als dat ding in je zak steken en een blokje om lopen

Hinoki

Hinoki

16-12-2021 om 16:00 Topicstarter

Nou ja, ik vroeg me dus af of dat zo simpel is. Of dat ie voor de stappenteller functie sowieso die sensoren op de huid moet gebruiken. 

Als ik de app op mijn mobiel gebruik werkt hij ook, die zit ook in mijn jas- of broekzak

Verpleegsters bij mij op het werk hebben er een hangertje voor en dragen hem als verpleegsterhorloge. Dan werkt de stappenteller gewoon. Collega van me draagt hem om zijn bovenarm dan werkt ook de hartslagmonitor.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-12-2021 om 17:12

Heb je geen lusje aan je broek waar je het horloge doorheen kunt halen?

Hinoki

Hinoki

16-12-2021 om 21:58 Topicstarter

MelMel schreef op 16-12-2021 om 16:48:

Verpleegsters bij mij op het werk hebben er een hangertje voor en dragen hem als verpleegsterhorloge. Dan werkt de stappenteller gewoon. Collega van me draagt hem om zijn bovenarm dan werkt ook de hartslagmonitor.


Mag ik vragen hoe hij dat doet? Want dat bandje is niet zo heel breed. Of heeft hij hele dunne bovenarmpjes? 

Ik ben ook wel benieuwd hoe zo'n hangertje er dan uit ziet en of ik die als niet verpleegkundige ook kan kopen. 

Hinoki

Hinoki

16-12-2021 om 21:59 Topicstarter

Tickel schreef op 16-12-2021 om 17:12:

Heb je geen lusje aan je broek waar je het horloge doorheen kunt halen?

Ja, en dat is zeker een optie. Ik vroeg me alleen af of de stappenteller het dan doet. Of dat je daar echt de sensoren op je huid voor nodig hebt. Maar dat blijkt dus van niet. 

Volgens mij zijn die sensoren alleen voor de hartslag. 

je kan speciale bovenarmbandjes en hangertjes er voor kopen - even via Google zoeken (ik woon niet in Ned dus kan geen websites aanraden)

Hinoki

Hinoki

24-12-2021 om 20:21 Topicstarter

MelMel schreef op 17-12-2021 om 08:36:

je kan speciale bovenarmbandjes en hangertjes er voor kopen - even via Google zoeken (ik woon niet in Ned dus kan geen websites aanraden)

Dank voor deze tip. Ik ben op zoek gegaan en heb er zo een gekocht. Heel blij mee. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.