Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Verboden zonder rijbewijs - Uitsluiting?


WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-09-2021 om 16:52

11v11 schreef op 22-09-2021 om 16:40:

[..]

[..]

Niet alleen een vaccinatie. Je kunt je ook gewoon laten testen. Of voor de mensen die in het immuunsysteem geloven, je kunt je ook laten besmetten met Corona.

Een rijbewijs (rijlessen, examens, etc) kost 2.000 euro.


En de ouderen die om de paar jaar medisch gekeurd moeten worden. De mensen met autisme en adhd en allerhande andere ‘aandoeningen’ die gemeld moeten worden bij het CBR.

Uitsluiting? Altijd een goed idee, doen dus.....

Toen ze de buitenlanders wegstuurden


heb ik gezwegen want


ik ben geen allochtoon


Toen Ondernemingsraadleden werden ontslagen


heb ik gezwegen want


ik ben geen werknemer


Toen vrouwen werden aangerand


heb ik gezwegen want


ik ben geen vrouw


Toen homo’s in elkaar werden geslagen


heb ik niet geprotesteerd


Toen ik aan de beurt was


was er niemand die nog protesteerde.



Heeft niets met corona of rijbewijzen te maken. Wel met uitsluiting. Wie wil uitsluiten om wat voor reden dan ook, moet maar eens nadenken over aan welke kant van de lijn je staat. Of kan komen te staan.

Tona schreef op 22-09-2021 om 17:28:

Uitsluiting? Altijd een goed idee, doen dus.....

Toen ze de buitenlanders wegstuurden


heb ik gezwegen want


ik ben geen allochtoon


Toen Ondernemingsraadleden werden ontslagen


heb ik gezwegen want


ik ben geen werknemer


Toen vrouwen werden aangerand


heb ik gezwegen want


ik ben geen vrouw


Toen homo’s in elkaar werden geslagen


heb ik niet geprotesteerd


Toen ik aan de beurt was


was er niemand die nog protesteerde.



Heeft niets met corona of rijbewijzen te maken. Wel met uitsluiting. Wie wil uitsluiten om wat voor reden dan ook, moet maar eens nadenken over aan welke kant van de lijn je staat. Of kan komen te staan.

Serieus? Ik vind dit echt gejank. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-09-2021 om 17:41

De anti-maatregelen groep heeft geen enkele moeite met uitsluiten. Wel met reflecteren op eigen denken en handelen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-09-2021 om 17:44

Sun.lover schreef op 22-09-2021 om 17:39:

[..]

Serieus? Ik vind dit echt gejank.

Dat is het ook.

False sentimenten en holle frasen bij gebrek aan inhoudelijke argumenten (die best zijn te verzinnen overigens)

Ik vind het bizar dat mensen deze uitsluiting maar prima vinden. Het blijft straks niet bij alleen de horeca. Straks mag je ook niet meer naar een pretpark, of de winkel in. Of raak je je baan kwijt, omdat je je niet hebt laten vaccineren of de derde prik niet gehaald hebt. Hoezo moeten kinderen van 12 tot 17 jaar zich verplicht laten vaccineren, omdat ze anders niet meer even uit eten kunnen of naar de sportkantine om daar een drankje te doen. Ze moeten zich dan of elke dag laten testen, waar je, als je in een dorp woont zo 15 km verderop naar toe moet gaan. Nee, het blijft echt een vrije keuze hoor. Waarom hoeft een gevaccineerd persoon zich niet te laten testen, terwijl hij ook een kleine kans heeft om ziek te worden en daarmee dus andere mensen kan aansteken. Hoe klein die kans ook is, die kans is er wel. 

Straks ook maar je baan kwijt en niet meer de supermarkt in mogen? Dat is straks al het geval in Australië (politieagenten, zorgpersoneel, bouwvakkers moeten zich verplicht laten inenten) , Canada, Italië en Frankrijk. In Frankrijk is in een ziekenhuis de eerste hulp dicht, omdat de verpleegkundigen en artsen hun werk neer hebben gelegd. Nee, het is dan nog echt voor de volksgezondheid. Waarom verloopt een herstelbewijs na 180 dagen, terwijl er al is aangetoond dat je minimaal 5 jaar minder kans hebt om in het ziekenhuis te komen. Daar doen we het toch voor? Of willen we echt iedereen van de dood behoeden en van lockdown naar lockdown gaan? Of van een coronapas voor de horeca, naar een coronapas voor alles? Of zoals in Israël nu al blijkt dat je 6 maanden na je 2e of 3e prik je green pass kwijt raakt. Willen jullie echt in zo'n controlestaat leven, terwijl je nog steeds ziek kunt zijn met zon coronapas. Of moet er maar gewoon die vaccinatieplicht komen en dat je vastzit aan een levenslang abonnement bij de farmaceutische industrie. Zij varen er wel goed bij hoor.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 20:47

-River- schreef op 22-09-2021 om 20:45:

Ik vind het bizar dat mensen deze uitsluiting maar prima vinden. Het blijft straks niet bij alleen de horeca. Straks mag je ook niet meer naar een pretpark, of de winkel in. Of raak je je baan kwijt, omdat je je niet hebt laten vaccineren of de derde prik niet gehaald hebt. Hoezo moeten kinderen van 12 tot 17 jaar zich verplicht laten vaccineren, omdat ze anders niet meer even uit eten kunnen of naar de sportkantine om daar een drankje te doen. Ze moeten zich dan of elke dag laten testen, waar je, als je in een dorp woont zo 15 km verderop naar toe moet gaan. Nee, het blijft echt een vrije keuze hoor. Waarom hoeft een gevaccineerd persoon zich niet te laten testen, terwijl hij ook een kleine kans heeft om ziek te worden en daarmee dus andere mensen kan aansteken. Hoe klein die kans ook is, die kans is er wel.

Straks ook maar je baan kwijt en niet meer de supermarkt in mogen? Dat is straks al het geval in Australië (politieagenten, zorgpersoneel, bouwvakkers moeten zich verplicht laten inenten) , Canada, Italië en Frankrijk. In Frankrijk is in een ziekenhuis de eerste hulp dicht, omdat de verpleegkundigen en artsen hun werk neer hebben gelegd. Nee, het is dan nog echt voor de volksgezondheid. Waarom verloopt een herstelbewijs na 180 dagen, terwijl er al is aangetoond dat je minimaal 5 jaar minder kans hebt om in het ziekenhuis te komen. Daar doen we het toch voor? Of willen we echt iedereen van de dood behoeden en van lockdown naar lockdown gaan? Of van een coronapas voor de horeca, naar een coronapas voor alles? Of zoals in Israël nu al blijkt dat je 6 maanden na je 2e of 3e prik je green pass kwijt raakt. Willen jullie echt in zo'n controlestaat leven, terwijl je nog steeds ziek kunt zijn met zon coronapas. Of moet er maar gewoon die vaccinatieplicht komen en dat je vastzit aan een levenslang abonnement bij de farmaceutische industrie. Zij varen er wel goed bij hoor.

Drogreden.

11v11 schreef op 22-09-2021 om 16:40:

[..]

[..]

Niet alleen een vaccinatie. Je kunt je ook gewoon laten testen. Of voor de mensen die in het immuunsysteem geloven, je kunt je ook laten besmetten met Corona.

Een rijbewijs (rijlessen, examens, etc) kost 2.000 euro.

Ik zeg je eerlijk daar hebben jullie wel gelijk in ja 😬😅

Coreopsis schreef op 22-09-2021 om 20:47:

[..]

Drogreden.

Fijn dat je ook inhoudelijk reageert op mijn reactie. Het is geen drogreden, je hoeft alleen maar naar de landen om ons heen te kijken. 

Hetvrijewoord schreef op 22-09-2021 om 16:48:

[..]


Waar baseer jij dit in vredesnaam op?

Ja iets te snel getypt en er niet goed bij na gedacht teveel topics om corona gelezen en frustratie kwam in me op, maar ik geef toe dat ik veelste snel  gereageerd had en helemaal niet bij stil gestaan had dat je idd ook gewoon kan testen. Was een te overhaaste reactie van me.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-09-2021 om 20:55

-River- schreef op 22-09-2021 om 20:45:

Ik vind het bizar dat mensen deze uitsluiting maar prima vinden. Het blijft straks niet bij alleen de horeca. Straks mag je ook niet meer naar een pretpark, of de winkel in. Of raak je je baan kwijt, omdat je je niet hebt laten vaccineren of de derde prik niet gehaald hebt. Hoezo moeten kinderen van 12 tot 17 jaar zich verplicht laten vaccineren, omdat ze anders niet meer even uit eten kunnen of naar de sportkantine om daar een drankje te doen. Ze moeten zich dan of elke dag laten testen, waar je, als je in een dorp woont zo 15 km verderop naar toe moet gaan. Nee, het blijft echt een vrije keuze hoor. Waarom hoeft een gevaccineerd persoon zich niet te laten testen, terwijl hij ook een kleine kans heeft om ziek te worden en daarmee dus andere mensen kan aansteken. Hoe klein die kans ook is, die kans is er wel.

Straks ook maar je baan kwijt en niet meer de supermarkt in mogen? Dat is straks al het geval in Australië (politieagenten, zorgpersoneel, bouwvakkers moeten zich verplicht laten inenten) , Canada, Italië en Frankrijk. In Frankrijk is in een ziekenhuis de eerste hulp dicht, omdat de verpleegkundigen en artsen hun werk neer hebben gelegd. Nee, het is dan nog echt voor de volksgezondheid. Waarom verloopt een herstelbewijs na 180 dagen, terwijl er al is aangetoond dat je minimaal 5 jaar minder kans hebt om in het ziekenhuis te komen. Daar doen we het toch voor? Of willen we echt iedereen van de dood behoeden en van lockdown naar lockdown gaan? Of van een coronapas voor de horeca, naar een coronapas voor alles? Of zoals in Israël nu al blijkt dat je 6 maanden na je 2e of 3e prik je green pass kwijt raakt. Willen jullie echt in zo'n controlestaat leven, terwijl je nog steeds ziek kunt zijn met zon coronapas. Of moet er maar gewoon die vaccinatieplicht komen en dat je vastzit aan een levenslang abonnement bij de farmaceutische industrie. Zij varen er wel goed bij hoor.

Uitsluiting? Welke uitsluiting? Je hebt een keuze hoor, er wordt niemand buiten gesloten. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 20:59

-River- schreef op 22-09-2021 om 20:50:

[..]Het is geen drogreden, je hoeft alleen maar naar de landen om ons heen te kijken.

Tuurlijk wel. Je doet alsof dat automatisch de volgende stap is.

Mallebeppie schreef op 22-09-2021 om 20:55:

[..]

Uitsluiting? Welke uitsluiting? Je hebt een keuze hoor, er wordt niemand buiten gesloten.

Hahahahaha, nee hoor, niemand wordt uitgesloten. Waarom wordt er toch nooit inhoudelijk gereageerd met argumenten waarom dat dan niet zo zou zijn. 

Mensen hebben een goede reden om zich niet te laten vaccineren. Waarom de maatschappij niet open gooien? En inderdaad bepalen dat mensen met Corona tot een bepaalde graad opgenomen kunnen worden en daarna niet meer. 

Waarom kinderen bijna verplichten zich te laten vaccineren? En straks maar overal die QR-code voor gebruiken?  En dat het normaal is dat werkgevers hun werknemers een vaccinatieplicht kunnen opleggen? Je kan deze ziekte niet buiten de deur houden, het is een snel muterend virus, dus de vaccinaties zullen ook niet lang werken. Dus lekker op gaan voor de 3e, 4e, 5e prik. En waarom is het toch zo dat in elk land bijna wel mensen de straat opgaan? Dat is niet voor niks hoor. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 21:00

-River- schreef op 22-09-2021 om 20:59:

[..]

 En dat het normaal is dat werkgevers hun werknemers een vaccinatieplicht kunnen opleggen? 

Dat was bijvoorbeeld in de zorg al lang voor corona zo. Hepatitis b.

En waarom worden er wel miljarden uitgegeven aan het testen en de beveiliging, maar niet aan de zorg zelf? Echt, hoe kan je dat nu nog goedpraten? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.