Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Verboden zonder rijbewijs - Uitsluiting?

Als de politie controleert moeten we standaard ons rijbewijs laten zien. Anders worden we uitgesloten van het deelnemen aan het verkeer. En we zullen toch van A naar B moeten. Een indirecte rijbewijsplicht, het kost toch 2.000 euro. 

Ik vind dit uitsluiting. Ik vind het hallucinant hoe er zo met ons wordt omgegaan. #ikweiger mee te doen aan deze waanzin. Laten we de autohandelaren boycotten omdat ze om een rijbewijs vragen.

En dan moeten we ook nog verplicht een gordel dragen, inperking van zuurstof. 

---------------------------------------------

Een Coronapas kunnen we ook doortrekken naar andere dingen zoals dit. Het slaat dus nergens op om zo te zeuren over de Coronapas. Met uitsluiting krijg je dagelijks te maken. Als je om al die dingen druk maakt, dan heb je geen leven.


kunnen we ophouden met die waardeloze vergelijking?

Autorijden is geen grondrecht. Een rijbewijs is voor het leven geldig. Eeen rijbewijs hoef je niet iedere 6 maanden opnieuw te halen. Een rijbewijs krijg je niet met een prik maar met een test. Je rijbewijs kun je halen, maar je kunt nog steeds besluiten niet de weg op te gaan als je dat te gevaarlijk vindt. Zonder rijbewijs kan je net zo goed naar de bioscoop of kroeg.

het is ècht niet hetzelfde.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 18:30

Bierdopjes schreef op 21-09-2021 om 18:28:

kunnen we ophouden met die waardeloze vergelijking?

Autorijden is geen grondrecht. Een rijbewijs is voor het leven geldig. Eeen rijbewijs hoef je niet iedere 6 maanden opnieuw te halen. Een rijbewijs krijg je niet met een prik maar met een test. Je rijbewijs kun je halen, maar je kunt nog steeds besluiten niet de weg op te gaan als je dat te gevaarlijk vindt. Zonder rijbewijs kan je net zo goed naar de bioscoop of kroeg.

het is ècht niet hetzelfde.

Cafe- en bioscoopbezoek zijn ook geen grondrecht.

Coreopsis schreef op 21-09-2021 om 18:30:

[..]

Cafe- en bioscoopbezoek zijn ook geen grondrecht.

Een barman of bediener vraagt toch naar een privékwestie waar ik uit grondrechtbeginselen niet op hoef te antwoorden. Dus nee, dat bezoek is geen grondrecht maar het moeten antwoorden aan hen is dat weldegelijk. 

Bovendien jij ziet niet wat er in canada, Italië en australie gebeurt? 

En dan gaat het ook nog om schijnveiligheid want een antistoffentest mag niet eens worden gebruikt.

Bierdopjes schreef op 21-09-2021 om 18:37:

[..]

Een barman of bediener vraagt toch naar een privékwestie waar ik uit grondrechtbeginselen niet op hoef te antwoorden. Dus nee, dat bezoek is geen grondrecht maar het moeten antwoorden aan hen is dat weldegelijk.

Bovendien jij ziet niet wat er in canada, Italië en australie gebeurt?

En dan gaat het ook nog om schijnveiligheid want een antistoffentest mag niet eens worden gebruikt.

Je hoeft niet te antwoorden. Je keuze heeft dan consequenties zoals elke keuze in het leven.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 18:43

Niemand verplicht je om daar heen te gaan. "Moeten antwoorden" is geen grondrecht. Je bedoelt denk ik dat je dat een schending van je grondrechten vindt. Van welk grondrecht precies?

En juist op dat controlegrbied is autorijden een prima vergelijking. Niemand verplicht je om auto te rijden. Maar als je ervoor kiest dat te doen, dan ben je verplicht om een bewijs bij je te hebben en dat op verzoek te tonen.

Wat vind je trouwens van ziekenhuis/doktersbezoek? Recht op zorg is wel degelijk een grondrecht. Maar die krijg je pas als je je eerst legitimeert en je zorgpas toont. Daar staan heel wat meer privacygevoelige gegevens op dan in de corona QR.

Waarom weer een topic over hetzelfde.?
Schrijf lekker hier verder.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatieplicht-nl?page=50

Niet eens, een rijbewijs is niet medisch en een vaccinatiebewijs wel. Een rijbewijs is een bewijs van een vaardigheid en geen bewijs van een genoten medische behandeling of aandoening. Je laat mensen ook niet rondlopen met een verslavingvrij bewijs of een griepvrijbewijs, zelfs niet met een gedwongen aids-vrij-bewijs voor je seks mag hebben. 

wat een kleutergedrag zeg, dit topic 

Coreopsis schreef op 21-09-2021 om 18:43:

Niemand verplicht je om daar heen te gaan. "Moeten antwoorden" is geen grondrecht. Je bedoelt denk ik dat je dat een schending van je grondrechten vindt. Van welk grondrecht precies?

En juist op dat controlegrbied is autorijden een prima vergelijking. Niemand verplicht je om auto te rijden. Maar als je ervoor kiest dat te doen, dan ben je verplicht om een bewijs bij je te hebben en dat op verzoek te tonen.

Wat vind je trouwens van ziekenhuis/doktersbezoek? Recht op zorg is wel degelijk een grondrecht. Maar die krijg je pas als je je eerst legitimeert en je zorgpas toont. Daar staan heel wat meer privacygevoelige gegevens op dan in de corona QR.

Moet ik mijn verschillen op opnieuw noemen? Er wordt gewoon een deel afgesloten omdat ik weiger iets in me te stoppen of te vertellen dát ik dat heb gedaan

Controle of ik een kunde heb is echt wat anders dan controle of ik een prikje neem. Bovendien gebeurt dat door politie, niet door de stagiair van de dorpskroeg.

Wat betreft het laatste, volgens mij is et nog wel een verschil tussen een arts die een eed aflegt en een barman. Bovendien is het een valse vergelijking. Als er die pas niet invoeren kunnen we de zorg niet aan? Hoe hebben we dat anderhalf jaar lang gedaan, zonder vaccin dan?

huh? Ik kom prima van A naar B zonder rijbewijs. Dagelijks. Meerdere keren per dag. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

21-09-2021 om 20:23

Viva-amber schreef op 21-09-2021 om 19:31:

Niet eens, een rijbewijs is niet medisch en een vaccinatiebewijs wel. Een rijbewijs is een bewijs van een vaardigheid en geen bewijs van een genoten medische behandeling of aandoening. Je laat mensen ook niet rondlopen met een verslavingvrij bewijs of een griepvrijbewijs, zelfs niet met een gedwongen aids-vrij-bewijs voor je seks mag hebben.


Die corona app met QR code is geen vaccinatiebewijs.

11v11

11v11

21-09-2021 om 20:25 Topicstarter

Bierdopjes schreef op 21-09-2021 om 20:13:

[..]

Moet ik mijn verschillen op opnieuw noemen? Er wordt gewoon een deel afgesloten omdat ik weiger iets in me te stoppen of te vertellen dát ik dat heb gedaan

Controle of ik een kunde heb is echt wat anders dan controle of ik een prikje neem. Bovendien gebeurt dat door politie, niet door de stagiair van de dorpskroeg.

Wat betreft het laatste, volgens mij is et nog wel een verschil tussen een arts die een eed aflegt en een barman. Bovendien is het een valse vergelijking. Als er die pas niet invoeren kunnen we de zorg niet aan? Hoe hebben we dat anderhalf jaar lang gedaan, zonder vaccin dan?

Een autoverhuurbedrijf is ook iets heel anders dan een arts die een eed aflegd, en die moeten ook je rijbewijs zien.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-09-2021 om 20:34

Viva-amber schreef op 21-09-2021 om 19:31:

Niet eens, een rijbewijs is niet medisch en een vaccinatiebewijs wel. Een rijbewijs is een bewijs van een vaardigheid en geen bewijs van een genoten medische behandeling of aandoening. Je laat mensen ook niet rondlopen met een verslavingvrij bewijs of een griepvrijbewijs, zelfs niet met een gedwongen aids-vrij-bewijs voor je seks mag hebben.

Voor veel mensen geldt dat ze wel degelijk medisch gekeurd moeten worden voor ze in aanmerking komen voor het rijbewijs of een verlenging daar van.

Alleen degene die rijbewijs controleert ziet niet dat er een medische controle heeft plaats gevonden en waarom diegene gekeurd moest worden. 

Ook de corona pas laat niet zien of je gevaccineerd bent of getest voor toegang. Dus geen enkele opgave van medische gegevens aan de "lezer " van het rijbewijs of corona pas.

Daarnaast is de corona pas dus niet per definitie een vaccinatie bewijs.

Bierdopjes schreef op 21-09-2021 om 20:13:

[..]

Moet ik mijn verschillen op opnieuw noemen? Er wordt gewoon een deel afgesloten omdat ik weiger iets in me te stoppen of te vertellen dát ik dat heb gedaan

Controle of ik een kunde heb is echt wat anders dan controle of ik een prikje neem. Bovendien gebeurt dat door politie, niet door de stagiair van de dorpskroeg.

Wat betreft het laatste, volgens mij is et nog wel een verschil tussen een arts die een eed aflegt en een barman. Bovendien is het een valse vergelijking. Als er die pas niet invoeren kunnen we de zorg niet aan? Hoe hebben we dat anderhalf jaar lang gedaan, zonder vaccin dan?

Hint: met lockdowns.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.