Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Dit is niet Oostenrijk maar Nederland:

https://www.nu.nl/tech/6168226/toch-qr-code-voor-mensen-die-om-medische-redenen-niet-zijn-ingeent.html
17 november 2021

In deze link (deze werd geplaatst door een pro-vaxxer op 12 jan.2021) lees ik dit:

.............
Mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren tegen het coronavirus
kunnen binnenkort als alternatief een tijdelijk verstrekte QR-code
krijgen, zo zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) dinsdagavond in de Tweede Kamer.
Deze mensen kunnen een aanvraag indienen die dan door een arts en mogelijk ook andere deskundigen wordt beoordeeld. Naar schatting enkele duizenden mensen
kunnen nu buiten hun schuld niet deelnemen aan het openbare leven,
brachten verschillende partijen naar voren tijdens het coronadebat.

Op verzoek van de ChristenUnie is eerder dit jaar voor deze mensen al
een pilot in gang gezet. Zo is ervaring opgedaan met aanvragers en hoe
een alternatief zo goed mogelijk kan worden geregeld, aldus De Jonge. Uit de pilot is gebleken dat het niet goed is om de eigen (huis)arts te laten oordelen over een alternatief, omdat deze hierdoor "in een ingewikkelde positie" zou komen.

Het gaat volgens De Jonge uitdrukkelijk niet om mensen die zich niet
wíllen laten vaccineren of dénken dat het vaccin niet goed voor hen is.
Deskundigen brachten eerder ook naar voren dat sommige mensen met kwalen
ervan uitgaan dat een coronavaccin voor hen niet goed is, maar het tegengestelde is volgens hen juist het geval.

Hij verwacht dat het nog enkele weken gaat duren voordat de procedure van aanvraag, beoordeling en mogelijke verstrekking in werking treedt.


redbulletje schreef op 22-01-2022 om 14:00:

[..]

Dat is volstrekt onmogelijk als ze sociale contacten hebben, naar werk, school, winkels en horeca willen gaan, van zorg gebruik moeten maken. Zo'n antivaxxer die z'n been breekt tijdens skieen komt ook gewoon in contact met de zorgsector en thuishulp tenslotte en die kunnen het virus wel overdragen naar de antivaxxer waardoor hij/zij op de IC kan belanden of longcovid oploopt.


Een anti-vaxxer gaat niet skiën lijkt me. Want die krijgt geen toegang tot horeca, hotel, kroeg of restaurant.

Volstrekt onmogelijk? Men kan in sommige gevallen thuis werken, boodschappen thuis laten bezorgen, alleen online consult bij arts, sporten te voet of per fiets door veld en bos. Een plechtige familieaangelegenheid: eerst je laten testen, dan medisch mondmasker op, en afstand houden.



https://youtu.be/0nXw79bIXgU
Fleur Agema denkt dat Ernst Kuipers geen actieve herinnering heeft aan zijn uitspraken als arts Geplaatst: 22 jan. 2022

Applaus voor Fleur Agema.

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2022 om 14:29:

[..]


Een anti-vaxxer gaat niet skiën lijkt me. Want die krijgt geen toegang tot horeca, hotel, kroeg of restaurant.

Volstrekt onmogelijk? Men kan in sommige gevallen thuis werken, boodschappen thuis laten bezorgen, alleen online consult bij arts, sporten te voet of per fiets door veld en bos. Een plechtige familieaangelegenheid: eerst je laten testen, dan medisch mondmasker op, en afstand houden.


Ze kunnen ook thuis van de trap vallen of een auto-ongeluk krijgen waardoor ze met zorgmedewerkers te maken krijgen. En toch te zot voor woorden dat je andere mensen telkens wil laten testen om zelf als antivaxxer onder de mensen te kunnen komen. 

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2022 om 14:15:

Het gaat volgens De Jonge uitdrukkelijk niet om mensen die zich niet wíllen laten vaccineren of dénken dat het vaccin niet goed voor hen is.
Deskundigen brachten eerder ook naar voren dat sommige mensen met kwalen ervan uitgaan dat een coronavaccin voor hen niet goed is, maar het tegengestelde is volgens hen juist het geval.


Ik herhaal het nog maar even. Bij vrijwel alle kwalen is het beter om wèl in te enten dan niet. In werkelijkheid zijn er maar een paar medische uitzonderingen.

redbulletje schreef op 22-01-2022 om 14:44:

[..]

Ze kunnen ook thuis van de trap vallen of een auto-ongeluk krijgen waardoor ze met zorgmedewerkers te maken krijgen. En toch te zot voor woorden dat je andere mensen telkens wil laten testen om zelf als antivaxxer onder de mensen te kunnen komen.


Je denkt dat jij je zou moeten laten testen omdat een anti-vaxxer dat ......uh...wat bedoel je nou? .....voor iemand die dat testen-wel of testen-niet doet?

Denk je niet dat je dat testen ook zelf zou moeten willen omdat je zelf besmet kan zijn?

Hoeveel artikelen wil je dat ik plaats waarin artsen, virulogen en professoren zeggen dat ook gevaccineerden zich moeten laten testen en de voorzorgsmaatregels in acht moet nemen, omdat een besmette gevaccineerde net zoveel virussen in zijn neus kan hebben dan een besmette ongevaccineerde. Het enige verschil is dat de gevaccineerde dit zelf misschien niet eens merkt.

Iemand die er alles aan doet om zo min mogelijk kans te maken om in het ziekenhuis te belanden, heeft het helemaal niet over om onder de mensen te komen.

Drietje schreef op 22-01-2022 om 14:08:

[..]

Vandaag stond in een bericht van FNV dat 500 zorgmedewerkers zich hebben gemeld bij het meldpunt voor langdurige klachten. Dat is 1 procent van alle zorgmedewerkers die ooit positief getest zijn. Als dit een indicatie is voor het percentage long covid, dan is dat veel lager dan tot nu toe werd gedacht. Dit kan hoger maar ook lager uitvallen. Omdat is het begin weinig getest werd, zijn er veel meer besmettingen onder zorgmedewerkers kan het percentage flink lager liggen. Maar niet iedereen heeft zich gemeld bij het loket, dus het kan ook hoger liggen. Het geeft wel de eerste indicatie die ik heb gezien die wijst in de richting van een werkelijk percentage.

Maar je hebt volgens mij nog  meer dan een miljoen ongevaccineerden. Als daar 1 % van uiteindelijk long covid oploopt heb je al meer dan 10.000 mensen met long covid. (vooropgesteld dat de vaccins beschermen tegen long covid).

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-01-2022 om 15:15

Daglichtlamp schreef op 22-01-2022 om 15:06:

[..]

Maar je hebt volgens mij nog meer dan een miljoen ongevaccineerden. Als daar 1 % van uiteindelijk long covid oploopt heb je al meer dan 10.000 mensen met long covid. (vooropgesteld dat de vaccins beschermen tegen long covid).

Ja, dus? Hoe wil je dat voorkomen aangezien corona blijvend is en dus elk jaar een paar keer langs zal komen. De enige optie is dan een vaccinatieplicht. 

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2022 om 15:03:

[..]


Je denkt dat jij je zou moeten laten testen omdat een anti-vaxxer dat ......uh...wat bedoel je nou? .....voor iemand die dat testen-wel of testen-niet doet?

Denk je niet dat je dat testen ook zelf zou moeten willen omdat je zelf besmet kan zijn?

Hoeveel artikelen wil je dat ik plaats waarin artsen, virulogen en professoren zeggen dat ook gevaccineerden zich moeten laten testen en de voorzorgsmaatregels in acht moet nemen, omdat een besmette gevaccineerde net zoveel virussen in zijn neus kan hebben dan een besmette ongevaccineerde. Het enige verschil is dat de gevaccineerde dit zelf misschien niet eens merkt.

Iemand die er alles aan doet om zo min mogelijk kans te maken om in het ziekenhuis te belanden, heeft het helemaal niet over om onder de mensen te komen.

Als gevaccineerde kan ik het virus overbrengen zonder dat ik zelf ziek word, dus ipv te testen om de ongevaccineerde te blijven faciliteren zouden antivaxxers meer gestimuleerd moeten worden toch te laten vaccineren om deel te mogen blijven nemen aan de maatschappij. Die antivaxxers belasten tenslotte nog steeds de zorg. 

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2022 om 15:03:

[..]


Denk je niet dat je dat testen ook zelf zou moeten willen omdat je zelf besmet kan zijn?

Waarom zou ik me al die rompslomp op de hals halen als de kans groot is dat ik er met een paar dagen snotteren en wat keelpijn vanaf kom? We testen voor geen enkele verkoudheid of griep. Zelfs als we het hebben, wordt er niet getest.Tegen de tijd dat de klachten op dat niveau zijn (en dat is voor een zeer ruime meerderheid van de gevaccineerden dus al langere tijd zo) is de motivatie weg om er veel moeite voor te doen. Het komt wereldvreemd over om te verwachten dat mensen die moeite van iedere keer testen voordat ze iets gaan doen er nu en straks voor over zouden (moeten) hebben. Ongevaccineerden zijn zelf aan zet, als ze zorgen hebben over hun gezondheid. Van mij had dat eerder gemogen maar nu komt het er echt aan. Omdat de pandemie voorbij is. Het is bijna klaar met de algemene maatregelen. Als je ongevaccineerd bent, moet je echt je eigen plan gaan trekken. 

Coreopsis schreef op 22-01-2022 om 09:05:

[..]






[..]

Uit het 136e OMT advies:
"Een boostervaccinatie brengt het optreden van symptomatische ziekte met 65-75% terug, maar deze vaccineffectiviteit neemt ook weer af tot 40-50% meer dan 10 weken na de booster."

Dus ja, effectiviteit neemt na een tijdje af (dat is niet zo vreemd), maar wordt bepaald niet 0. Daarnaast gaan deze percentages over "symptomatische ziekte", oftewel ook iedereen met een beetje snotneus. Het enige dat echt telt is het aantal ziekenhuis- en met name IC opnames.

Er staat niets over een nieuw booster na 10 weken. Dat is jullie eigen invulling. Israël heeft hier het probleem van de remmende voorsprong. De boosters zijn daar ruim voor omikron ontstond al gegeven. Dus ja, met afnemende bescherming zal een relatief groter deel van de kwetsbaren nu alsnog besmet raken. Dat speelt hier niet, omdat omikron nu rondgaat en de booster dus gedurende de golf gewoon goed werkt.

De cijfers (besmettingen onder 60+) zien er gewoon goed uit. Geen toename, en de groep 50-60 is de afgelopen weken gestegen maar begint nu ook te dalen. Dat zijn de mensen die begin januari geboosterd zijn. Ziekenhuis: geen toename.

Ik kan net als jullie niet in de toekomst kijken maar verwacht pas in de herfst weer een eventuele booster. Net als met de griepprik, die is ook jaarlijks. En dan hopelijk ook aangepast aan de dan meest voorkomende variant. Net als met de griepprik.

Oh, en Dutch: er is geen booster voor 18 minners. Die lijkt me ook niet nodig gezien bovenstaande verloop van deze golf. Voor 18+ lijkt hij me wel zinvol. Al is het maar om de maatschappij open te houden - omdat je ook met "een griepje" niet kunt werken. Dat is in een heftig influenza seizoen soms ook een probleem.

Dat is de vraag want er zijn lang niet genoeg boosters gegeven om de 18 plus volledig te vaccineren min de nadelen van vaccinatie. Ben echt voor boosteren van kwetsbare en mensen die het willen maar absoluut niet voor iedereen. Kost belachelijk veel geld en de winst is er niet dat wordt ons voor gehouden.


redbulletje schreef op 22-01-2022 om 15:38:

[..]

Als gevaccineerde kan ik het virus overbrengen zonder dat ik zelf ziek word, dus ipv te testen om de ongevaccineerde te blijven faciliteren zouden antivaxxers meer gestimuleerd moeten worden toch te laten vaccineren om deel te mogen blijven nemen aan de maatschappij. Die antivaxxers belasten tenslotte nog steeds de zorg.


kan ook als ongevaccineerde.. maar goed echt een verschil ten opzichte van booster.

Drietje schreef op 22-01-2022 om 15:15:

[..]

Ja, dus? Hoe wil je dat voorkomen aangezien corona blijvend is en dus elk jaar een paar keer langs zal komen. De enige optie is dan een vaccinatieplicht.

Gewoon alles openen dan dooft het vanzelf uit.. en wordt het een griep zie Engeland Ierland Denemarken. Of gaande wachten op een hevigere variant.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-01-2022 om 17:41

dutch33 schreef op 22-01-2022 om 17:26:

[..]

Gewoon alles openen dan dooft het vanzelf uit.. en wordt het een griep zie Engeland Ierland Denemarken. Of gaande wachten op een hevigere variant.

Dat vind ik ook prima. Maar ik reageerde op iemand die long covid een te groot risico vindt. Ik vind dat niet. Ben er ook voor om nu grote stappen te zetten om de boel weer helemaal te openen. Alle maatregelen stapsgewijs opheffen. Geen qr-code meer. Zeker niet voor de mensen die helemaal geen risico lopen.

long covid is inderdaad een risico en een behoorlijk naar risico, kan ik vertellen. Ik denk echter dat het in deze geen factor moet zijn. Bij de ziekenhuiszorg hebben lockdowns nut, omdat het niet zozeer zorg voorkomt (als iedereen die wil gevaccineerd is en/of geboosterd is) maar sprijd. Die sprijding is belangrijk om de overbelasting van de zorg te voorkomen.

Long covid is echter zo iets langdurigs dat sprijding een veel minder grote impact zal hebben op het personeelsbestand. Althans de impact die het heeft is in dat geval ook langdurig. In dat geval maakt uitstel van een paar weken niet een heel groot verschil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.