Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-01-2022 om 17:59

Lollypopje schreef op 22-01-2022 om 17:47:

long covid is inderdaad een risico en een behoorlijk naar risico, kan ik vertellen. Ik denk echter dat het in deze geen factor moet zijn. Bij de ziekenhuiszorg hebben lockdowns nut, omdat het niet zozeer zorg voorkomt (als iedereen die wil gevaccineerd is en/of geboosterd is) maar sprijd. Die sprijding is belangrijk om de overbelasting van de zorg te voorkomen.

Long covid is echter zo iets langdurigs dat sprijding een veel minder grote impact zal hebben op het personeelsbestand. Althans de impact die het heeft is in dat geval ook langdurig. In dat geval maakt uitstel van een paar weken niet een heel groot verschil.

Dat denk ik ook. Daarbij komt nog dat corona blijft. Dat betekent dat als je long covid wilt blijven voorkomen je nog lang (altijd) maatregelen nodig zal hebben, ook als de impact op de zorg verdwenen is. Hoe naar ook voor het individu, je kan dat op langere termijn niet voorkomen. 

Drietje schreef op 22-01-2022 om 17:59:

[..]

Dat denk ik ook. Daarbij komt nog dat corona blijft. Dat betekent dat als je long covid wilt blijven voorkomen je nog lang (altijd) maatregelen nodig zal hebben, ook als de impact op de zorg verdwenen is. Hoe naar ook voor het individu, je kan dat op langere termijn niet voorkomen.

Eens.

Als vaccinatie helpt tegen long covid, dan zitten we nu redelijk op het max haalbare qua bescherming daartegen. Als het niet helpt, maakt dat nu ook niet meer uit met hoe hard omicron rond gaat. En door de langdurige impact, gaat het verschil met een lockdown gewoon niet heel groot zijn.

Lollypopje schreef op 22-01-2022 om 17:47:

long covid is inderdaad een risico en een behoorlijk naar risico, kan ik vertellen. Ik denk echter dat het in deze geen factor moet zijn. Bij de ziekenhuiszorg hebben lockdowns nut, omdat het niet zozeer zorg voorkomt (als iedereen die wil gevaccineerd is en/of geboosterd is) maar sprijd. Die sprijding is belangrijk om de overbelasting van de zorg te voorkomen.

Long covid is echter zo iets langdurigs dat sprijding een veel minder grote impact zal hebben op het personeelsbestand. Althans de impact die het heeft is in dat geval ook langdurig. In dat geval maakt uitstel van een paar weken niet een heel groot verschil.

Ik zou ook niet pleiten om de samenleving dicht te houden vanwege long covid. Ik vraag me alleen af of vaccinatiedrang niet toch nuttig kan zijn om nog wat twijfelaars over de streep te trekken, omdat long covid toch hele ernstige consequenties kan hebben voor je toekomst. (maar ja we laten jongeren ook nog steeds beginnen met roken..). En hopelijk is deze discussie over een maand of zo helemaal niet meer nodig omdat iedereen dan al besmet geweest is. Ik ben er in elk geval voor om klassen niet meer naar huis te sturen. Dan stel je het onvermijdelijke dat iedereen besmet zal raken die nog niet gevaccineerd is alleen maar uit. Momenteel zijn er verreweg de meeste besmettingen in de groep 10-19. De groep daarboven zal wel weer gaan stijgen nu het middelbaar en hoger onderwijs gelukkig ook weer open is.

Overigens hoop ik wel als voetbalstadions weer duizenden mensen mogen gaan ontvangen dat dan ook er weer meer dan 75 mensen in een collegezaal mogen.

Daglichtlamp schreef op 23-01-2022 om 11:24:

[..]

Ik zou ook niet pleiten om de samenleving dicht te houden vanwege long covid. Ik vraag me alleen af of vaccinatiedrang niet toch nuttig kan zijn om nog wat twijfelaars over de streep te trekken, omdat long covid toch hele ernstige consequenties kan hebben voor je toekomst. (maar ja we laten jongeren ook nog steeds beginnen met roken..). En hopelijk is deze discussie over een maand of zo helemaal niet meer nodig omdat iedereen dan al besmet geweest is. Ik ben er in elk geval voor om klassen niet meer naar huis te sturen. Dan stel je het onvermijdelijke dat iedereen besmet zal raken die nog niet gevaccineerd is alleen maar uit. Momenteel zijn er verreweg de meeste besmettingen in de groep 10-19. De groep daarboven zal wel weer gaan stijgen nu het middelbaar en hoger onderwijs gelukkig ook weer open is.

Overigens hoop ik wel als voetbalstadions weer duizenden mensen mogen gaan ontvangen dat dan ook er weer meer dan 75 mensen in een collegezaal mogen.

Ik denk dat we niet op het punt zijn dat iedereen die met drang over te halen was, wel is overgehaald. De mensen die nu nog niet willen, zijn ook niet bang voor long covid. En dan kom je op het punt dat je dwang zou moeten toepassen, wil je het voorkomen. De vraag is of dat gerechtvaardigd is voor alleen long covid. En dan kom je op een lastig punt. Het percentage mensen dat het heeft is onduidelijk en de maatschappelijke impact er van ook. In tegenstelling tot acute problematiek, vermoed ik dat maatschappelijke de impact van long covid langere tijd nodig heeft om naar boven te komen. 

Dat maakt long covid een hele lastige factor om mee te nemen in deze beslissingen. 

Daarbij gaat omicron nu zo hard rond, dat je zelfs met dwang te laat gaat zijn vermoed ik.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-01-2022 om 13:50

Daglichtlamp schreef op 23-01-2022 om 11:24:

[..]

Ik zou ook niet pleiten om de samenleving dicht te houden vanwege long covid. Ik vraag me alleen af of vaccinatiedrang niet toch nuttig kan zijn om nog wat twijfelaars over de streep te trekken, omdat long covid toch hele ernstige consequenties kan hebben voor je toekomst. (maar ja we laten jongeren ook nog steeds beginnen met roken..). En hopelijk is deze discussie over een maand of zo helemaal niet meer nodig omdat iedereen dan al besmet geweest is. Ik ben er in elk geval voor om klassen niet meer naar huis te sturen. Dan stel je het onvermijdelijke dat iedereen besmet zal raken die nog niet gevaccineerd is alleen maar uit. Momenteel zijn er verreweg de meeste besmettingen in de groep 10-19. De groep daarboven zal wel weer gaan stijgen nu het middelbaar en hoger onderwijs gelukkig ook weer open is.

Overigens hoop ik wel als voetbalstadions weer duizenden mensen mogen gaan ontvangen dat dan ook er weer meer dan 75 mensen in een collegezaal mogen.

Dat hoop ik ook! En werkcolleges zonder mondkapjes.

Tickel schreef op 21-01-2022 om 11:06:

[..]

Ik ben voor de 1G van gevaccineerd. Je hebt het over gelijke behandeling. Ik vind mensen die wel kunnen maar niet gevaccineerd willen worden, en daardoor niet meewerken aan een oplossing voor het probleem, niet gelijk aan gevaccineerden.


En toch zijn ze ongevaccineerden niet anders dan gevaccineerden.

redbulletje schreef op 22-01-2022 om 14:44:

[..]

Ze kunnen ook thuis van de trap vallen of een auto-ongeluk krijgen waardoor ze met zorgmedewerkers te maken krijgen. En toch te zot voor woorden dat je andere mensen telkens wil laten testen om zelf als antivaxxer onder de mensen te kunnen komen.


Je kan als gevaccineerden ook van de trap vallen. Moet je dan al krukken in huis halen voor het geval dat je een been breekt?

Fleurtje_5 schreef op 23-01-2022 om 18:37:

[..]


Je kan als gevaccineerden ook van de trap vallen. Moet je dan al krukken in huis halen voor het geval dat je een been breekt?

Krukken helpen niet om te voorkomen dat je van de trap valt. Ik zou wel een trapleuning aanraden. 

redbulletje schreef op 22-01-2022 om 15:38:

[..]

Als gevaccineerde kan ik het virus overbrengen zonder dat ik zelf ziek word, dus ipv te testen om de ongevaccineerde te blijven faciliteren zouden antivaxxers meer gestimuleerd moeten worden toch te laten vaccineren om deel te mogen blijven nemen aan de maatschappij. Die antivaxxers belasten tenslotte nog steeds de zorg.


....."om deel te MOGEN blijven nemen aan de maatschappij " 

O echt, wat een ontzettend nare woorden. Bijna net zo naar als die woorden van Willeke Alberti omdat zij corona kreeg terwijl ze volledig gevaccineerd was en daarom dacht dat ze veilig was. Zij zei in de krant dat ze niet meer wou omgaan om ongevaccineerden. Terwijl zij het net zo goed heeft gekregen van gevaccineerden.

Ik ben geen anti-vaxxer en geen corona-ontkenner en toch word ik steeds weer aangesproken als iemand "die niet mag deel nemen aan de maatschappij".

Mija schreef op 22-01-2022 om 16:09:

[..]

Waarom zou ik me al die rompslomp op de hals halen als de kans groot is dat ik er met een paar dagen snotteren en wat keelpijn vanaf kom? We testen voor geen enkele verkoudheid of griep. Zelfs als we het hebben, wordt er niet getest.Tegen de tijd dat de klachten op dat niveau zijn (en dat is voor een zeer ruime meerderheid van de gevaccineerden dus al langere tijd zo) is de motivatie weg om er veel moeite voor te doen. Het komt wereldvreemd over om te verwachten dat mensen die moeite van iedere keer testen voordat ze iets gaan doen er nu en straks voor over zouden (moeten) hebben. Ongevaccineerden zijn zelf aan zet, als ze zorgen hebben over hun gezondheid. Van mij had dat eerder gemogen maar nu komt het er echt aan. Omdat de pandemie voorbij is. Het is bijna klaar met de algemene maatregelen. Als je ongevaccineerd bent, moet je echt je eigen plan gaan trekken.


Ik zal deze woorden onthouden.

'Rompslomp die je niet op je hals wilt halen' heet het nu dus over testen bij snotter en keelpijnklachten. Nog niet zolang geleden schreef je hier dat je geen tent meer naar binnen ging als daar geen 2G was ingevoerd, terwijl degelijk onderzoek heeft uitgewezen dat 2G geen moer uitmaakt.

Waarom dan nu zo nonchalant?

Fleurtje_5 schreef op 23-01-2022 om 18:50:

[..]


Ik zal deze woorden onthouden.

'Rompslomp die je niet op je hals wilt halen' heet het nu dus over testen bij snotter en keelpijnklachten. Nog niet zolang geleden schreef je hier dat je geen tent meer naar binnen ging als daar geen 2G was ingevoerd, terwijl degelijk onderzoek heeft uitgewezen dat 2G geen moer uitmaakt.

Je3-'€-44(( Fleurtje_5, heb jij ooit diploma logisch redeneren gehaald? Alles wat met een A begint is bij jou aardbei.

Gr Angela

Fleurtje_5 schreef op 23-01-2022 om 18:50:

[..]
 terwijl degelijk onderzoek heeft uitgewezen dat 2G geen moer uitmaakt.

Onderzoek heeft uitgewezen dat op dit moment 2G niet zal zorgen voor een r onder de 1. Overigens verlaagd 2G de r nog steeds, zelfs in het huidige stadium van de epidemie (dat bleek uit dezelfde onderzoek waar jij naar verwijst). Iedereen testen heeft volgens mij nog minder draagvlak in de samenleving dan de invoering van 2G. Maar op dit moment is het een theoretische discussie. Hier in Nederland komt de politiek duidelijk niet toe aan het besluiten over 2G voordat omikron uitgewoed is.
Gelukkig heb ik in elk geval als voordeel van mijn booster dat ik niet meer in quarantaine hoef (al zal ik dat denk ik vrijwillig nog wel steeds doen).

Angela1967 schreef op 23-01-2022 om 18:54:

[..]

Je3-'€-44(( Fleurtje_5, heb jij ooit diploma logisch redeneren gehaald? Alles wat met een A begint is bij jou aardbei.

Gr Angela


Sterker nog, ik zie niet eens een aardbei.

Daglichtlamp schreef op 23-01-2022 om 19:05:

[..]

Onderzoek heeft uitgewezen dat op dit moment 2G niet zal zorgen voor een r onder de 1. Overigens verlaagd 2G de r nog steeds, zelfs in het huidige stadium van de epidemie (dat bleek uit dezelfde onderzoek waar jij naar verwijst). Iedereen testen heeft volgens mij nog minder draagvlak in de samenleving dan de invoering van 2G. Maar op dit moment is het een theoretische discussie. Hier in Nederland komt de politiek duidelijk niet toe aan het besluiten over 2G voordat omikron uitgewoed is.
Gelukkig heb ik in elk geval als voordeel van mijn booster dat ik niet meer in quarantaine hoef (al zal ik dat denk ik vrijwillig nog wel steeds doen).





Dat is toch krom dat je dé aanpak van ongevaccineerden verwacht terwijl gevaccineerden het virus ook kunnen doorgeven maar vanwege hun prikken willen-zij-niet en hoeven-zij-niet getest te worden.

Die 2G wil men alleen om de ongevaccineerden buiten te sluiten.


https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/hugo-de-jonge-verborg-vernietigend-rapport-over-2g-beleid/ar-AASetd4?ocid=mailsignout&li=BBoPEwG

Hugo de Jonge verborg vernietigend rapport over 2G-beleid 29-12-2021
De Raad voor de rechtspraak stuurde midden november een rapport
vol kritiek op het 2G- en het 3G-beleid. Hugo de Jonge heeft dat rapport
vervolgens stiekem onderaan de stapel verstopt.








___________________________________________________

 
18 januari 2022

Vrij stellig zei minister van volksgezondheid Ernst Kuipers
vrijdag dat het 2G-beleid op termijn ‘absoluut’ gaat helpen
bij het
openen van de maatschappij. Wel wilde hij een onderzoek naar het effect
van alle soorten coronapassen nog even afwachten. Die studie ligt er nu
en de resultaten ondermijnen zijn uitspraak.
Want door de omikronvariant
van het virus hebben 3G én 2G relatief weinig effect, zo blijkt.






ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-01-2022 om 19:28

Het Gaat Niet Om Besmettingen. Het Gaat Om Overbelasting Van De Zorg.

En die wordt veroorzaakt door ongevaccineerden.

(Maak je geen zorgen. 2G komt er niet. Voordat onze polderende tweede kamer daar over uit is, zijn we wel een paar jaar verder. Het heeft nu ook nauwelijks nog nut. In november vorig jaar had het waarschijnlijk wel veel ellende - de harde lockdown - kunnen voorkómen.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.