Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Hetvrijewoord schreef op 18-10-2021 om 11:13:

[..]


Heb ik al meerdere keren uitgelegd maar het is aan dovemansoren.

Eigen man: kanker operaties uitgesteld, enkel en alleen door corona, anders was hij direct geholpen.

Mensen die willens en wetens niet willen vaccineren en het slachtoffer gaan uithangen heb ik nul respect voor, opbokken.


Over dovemansoren gesproken: Ik schreef hier al eerder:

Ik ken mensen met kanker die wel gewoon geholpen worden, gelukkig.

Kan het zijn dat je aan het overdrijven bent? Dat zou erg vreemd zijn als andere patiënten niet geholpen kunnen worden. Want dan zou een heel ziekenhuis alleen maar vol liggen met coronapatiënten? Dan zouden alle afdelingen gesloten zijn behalve de hartbewaking. En alle schuld gaat natuurlijk naar het kleine getal (vergeleken met afgelopen voorjaar is het aantal zeer klein) ongevaccineerde patiënten. De horror.

Ik weet dat er operaties uitgesteld worden door de grote aantallen besmettingen. Dat is een serieus probleem, en daarom ben ik al jaren boos over die bezuinigingen, maar feit is wel dat diegene die ik ken gelukkig wel geholpen worden.

Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:26:

[..]


Over dovemansoren gesproken: Ik schreef hier al eerder:

Ik ken mensen met kanker die wel gewoon geholpen worden, gelukkig.

Dus omdat een deel wel geholpen kan worden (b.v. spoed of geen ic opname nodig) is dat een argument tegen mensen die dat geluk niet hebben?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

18-10-2021 om 11:32

Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:26:

[..]


Over dovemansoren gesproken: Ik schreef hier al eerder:

Ik ken mensen met kanker die wel gewoon geholpen worden, gelukkig.

Kan het zijn dat je aan het overdrijven bent?


Loop jij nou serieus in twijfel te trekken dat mijn man kanker heeft, zijn operaties zijn uitgesteld door corona?

Wat een walgelijke opmerking, gatverdamme.

Hetvrijewoord schreef op 10-10-2021 om 17:32:

[..]

Je beweert hier dat er alles mis is met beleid, maar kunt niet één punt noemen behalve gillen dat ergens geld tegenaan gesmeten moet worden.

Sommige schreeuwers hoef je enkel een stuk touw te geven.


Je vond het beleid toch prima.

Over ongepaste reacties gesproken.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

18-10-2021 om 11:48

Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:41:

[..]


Je vond het beleid toch prima.

Over ongepaste reacties gesproken.


Ik begrijp het: jíj́ bent hier degene die een uitdrukking niet kent of snapt en daarom vind je het betwisten en overdreven vinden van een kankerdiagnose en het uitstellen van een operatie door corona wel van een lekker niveau.

Ik vind je opmerkingen walgelijk en bovenal verschrikkelijk dom.

(ja kom maar op met die ban, moderators)



Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:26:

[..]


Over dovemansoren gesproken: Ik schreef hier al eerder:

Ik ken mensen met kanker die wel gewoon geholpen worden, gelukkig.

Kan het zijn dat je aan het overdrijven bent? Dat zou erg vreemd zijn als andere patiënten niet geholpen kunnen worden. Want dan zou een heel ziekenhuis alleen maar vol liggen met coronapatiënten? Dan zouden alle afdelingen gesloten zijn behalve de hartbewaking. En alle schuld gaat natuurlijk naar het kleine getal (vergeleken met afgelopen voorjaar is het aantal zeer klein) ongevaccineerde patiënten. De horror.

Ik weet dat er operaties uitgesteld worden door de grote aantallen besmettingen. Dat is een serieus probleem, en daarom ben ik al jaren boos over die bezuinigingen, maar feit is wel dat diegene die ik ken gelukkig wel geholpen worden.

Jij gaat wel heel erg ver om je punt (welk punt eigenlijk?) te kunnen maken hè?! Enig idee wat het verschil is tussen kankerpatiënten die geholpen worden, waarbij een operatie niet nodig is, OF kankerpatiënten die wél een operatie nodig hebben en dus niet geholpen kunnen worden door ongevaccineerden? 

Blijf gewoon weg uit dit topic als je enkel steeds komt zuigen!!

Hetvrijewoord schreef op 18-10-2021 om 11:48:

[..]


Ik begrijp het: jíj́ bent hier degene die een uitdrukking niet kent of snapt en daarom vind je het betwisten en overdreven vinden van een kankerdiagnose en het uitstellen van een operatie door corona wel van een lekker niveau.

Ik vind je opmerkingen walgelijk en bovenal verschrikkelijk dom.

(ja kom maar op met die ban, moderators)



Jij verdient echt geen ban hoor. Ik stoor me ook aan de reacties van Fleurtje. Een lieve vriend van mij is nu ongeneeslijk ziek omdat zijn kankerbehandeling te lang was uitgesteld vanwege corona. Het is nu te ver uitgezaaid en hij krijgt nu wel behandelingen maar die zijn om zijn pijn te bestrijden maar genezen kunnen ze hem niet meer.

watertoren schreef op 18-10-2021 om 13:42:

[..]

Jij verdient echt geen ban hoor. Ik stoor me ook aan de reacties van Fleurtje. Een lieve vriend van mij is nu ongeneeslijk ziek omdat zijn kankerbehandeling te lang was uitgesteld vanwege corona. Het is nu te ver uitgezaaid en hij krijgt nu wel behandelingen maar die zijn om zijn pijn te bestrijden maar genezen kunnen ze hem niet meer.

Vreselijk en vooral omdat het onomkeerbaar is! Hier is geen enkel excuus voor en de bijdrages van Fleurtje zijn daarom ook vooral zeer dom en lomp (understatement) te noemen!

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 08:22:

[..]

Bij dat soort strenge groepen geld de naastenliefde vooral voor de eigen gemeenschap. Dus dan past het nog best. Want Gods wil enzo.

Ik ben ook gelovig maar zulke mensen gebruiken god voor alles waar het hun uitkomt, ben het er ook niet mee eens.

Jullie allemaal gaan te ver om iemand te overtuigen van een punt en om het corona gebeuren. Hou allemaal gwn je mond ja en sluit dit topic ofso. Want gooien kan iedereen maar ontvangen...
Iedereen  loopt hier elkaar te beschuldigen en namen te noemen, hou toch op zeg.

Niemand is geen haar beter dus laat elkaar gewoon.

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:11:

Jullie allemaal gaan te ver om iemand te overtuigen van een punt en om het corona gebeuren. Hou allemaal gwn je mond ja en sluit dit topic ofso. Want gooien kan iedereen maar ontvangen...
Iedereen loopt hier elkaar te beschuldigen en namen te noemen, hou toch op zeg.

Niemand is geen haar beter dus laat elkaar gewoon.

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik vind mijzelf toch echt wel minimaal een volle bos haar beter dan Fleurtje. En dat heeft geen drol met ego te maken, maar met de onzin en bovenal walgelijke dingen die zij uitkraamt. Zeker net. Kankerpatiënten hebben geen probleem, want zij kent mensen met kanker die geen probleem hebben. Dat enkel en alleen om een punt te maken dat nergens op slaat. Hoe heeft ze het lef om zo walgelijke opmerking uit haar toetsenbord te krijgen en daarmee het leed (leed dat deels voorkomen had kunnen worden) te ontkennen.


Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:11:

Jullie allemaal gaan te ver om iemand te overtuigen van een punt en om het corona gebeuren. Hou allemaal gwn je mond ja en sluit dit topic ofso. Want gooien kan iedereen maar ontvangen...
Iedereen loopt hier elkaar te beschuldigen en namen te noemen, hou toch op zeg.

Niemand is geen haar beter dus laat elkaar gewoon.

Het probleem is dat wij allemaal last kunnen krijgen van de vrijheid die mensen nemen om zich niet te laten vaccineren.

Omdat jijzelf later wordt behandeld, omdat een dierbare langer moet wachten of omdat zelfs een behandeling te laat komt omdat er al te lang gewacht is.

Dus al is het maar 1 persoon die zich laat overtuigen door dit draadje dan vind ik dat al winst. Ik ben in elk geval geenszins van plan om onzin hier niet te betwisten. Daarvoor is dit gewoon te belangrijk en zijn de gevolgen gewoon te groot.

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 14:18:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik vind mijzelf toch echt wel minimaal een volle bos haar beter dan Fleurtje. En dat heeft geen drol met ego te maken, maar met de onzin en bovenal walgelijke dingen die zij uitkraamt. Zeker net. Kankerpatiënten hebben geen probleem, want zij kent mensen met kanker die geen probleem hebben. Dat enkel en alleen om een punt te maken dat nergens op slaat. Hoe heeft ze het lef om zo walgelijke opmerking uit haar toetsenbord te krijgen en daarmee het leed (leed dat deels voorkomen had kunnen worden) te ontkennen.


Ik moet ook zeggen dat ik vind dat jij altijd wel respectvol reageerd hoor. Tis zeker niet oke om zulke opmerkingen te maken, maar buiten jou om zijn er genoeg lelijke opmerkingen gemaakt maar omdat sommige mensen dan dezelfde mening delen is dat wel oke... dat gaat er bij mij niet in.  

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:11:

Jullie allemaal gaan te ver om iemand te overtuigen van een punt en om het corona gebeuren. Hou allemaal gwn je mond ja en sluit dit topic ofso. Want gooien kan iedereen maar ontvangen...
Iedereen loopt hier elkaar te beschuldigen en namen te noemen, hou toch op zeg.

Niemand is geen haar beter dus laat elkaar gewoon.

Wat een rare reactie, dit topic hoeft helemaal niet gesloten te worden. Zolang iedereen maar respect heeft voor elkaar en inziet wat het probleem is en daar schort het bij sommigen duidelijk aan. 

Rachel. schreef op 18-10-2021 om 14:20:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat jij altijd wel respectvol reageerd hoor. Tis zeker niet oke om zulke opmerkingen te maken, maar buiten jou om zijn er genoeg lelijke opmerkingen gemaakt maar omdat sommige mensen dan dezelfde mening delen is dat wel oke... dat gaat er bij mij niet in.

Tja ik snap de wanhoop en frustratie van mensen die dit leed van dichtbij maken dondersgoed. Ik begrijp dat het dan niet altijd lukt om respectvol te blijven. Zeker niet als mensen zulke idioterie uit hun toetsenbord durven te krijgen.

Iemand die zoiets durft te zeggen verdient geen respect.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.