Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-10-2021 om 08:15

Drietje schreef op 18-10-2021 om 08:11:

[..]

Het is nu een heel plaatselijk probleem geworden. Zo lang niet alle plaatsen met een lage vaccinatiegraad tegelijk een uitbraak kennen, komt het goed. In Staphorst zijn ze misschien allemaal wel immuun voordat de winter begint, zo snel gaat het daar.

Tja, zo kun je alles wel bagatelliseren. In eerdere golven was het ook een "plaatselijk" probleem. Alleen waren die plaatsen toen elders of iets groter (Brabant, Nederland).

Het grote verschil is dat het nu onnodig is. Een kleine groep mensen zorgt willens en wetens voor deze overbelasting. En ontneemt daarmee een grote groep andere mensen hun recht op zorg.

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 08:12:

[..]

En die groep vind ik nog het meest krom.

Als het dan Gods wil is, waarom dan wel zorg willen ontvangen? Niet dat ik ze dood wens, maar die redenatie snap ik gewoon niet.

Waarom is een vaccinatie tegen Gods wensen, maar je achteraf vol medicijnen laten pompen, die net zo min door God zijn uitgevonden, niet?

Die logica ontgaat mij ook....

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-10-2021 om 08:18

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 08:12:

[..]

En die groep vind ik nog het meest krom.

Als het dan Gods wil is, waarom dan wel zorg willen ontvangen? Niet dat ik ze dood wens, maar die redenatie snap ik gewoon niet.

Waarom is een vaccinatie tegen Gods wensen, maar je achteraf vol medicijnen laten pompen, die net zo min door God zijn uitgevonden, niet?

Niet alleen dat. Geloof gaat ook over naastenliefde, zorgen voor de ander en zo. Dat kan ik niet rijmen met bewust kiezen voor een situatie waarin je anderen schade toe doet.

Coreopsis schreef op 18-10-2021 om 08:18:

[..]

Niet alleen dat. Geloof gaat ook over naastenliefde, zorgen voor de ander en zo. Dat kan ik niet rijmen met bewust kiezen voor een situatie waarin je anderen schade toe doet.

Bij dat soort strenge groepen geld de naastenliefde vooral voor de eigen gemeenschap. Dus dan past het nog best. Want Gods wil enzo.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-10-2021 om 08:26

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 08:22:

[..]

Bij dat soort strenge groepen geld de naastenliefde vooral voor de eigen gemeenschap. Dus dan past het nog best. Want Gods wil enzo.

Ik ben wel benieuwd wat dit met de vaccinatiegraad doet in Staphorst. Het is nu wel duidelijk dat je of een vaccinatie neemt of corona krijgt. En zal die burgemeester nu wel aanraden om de prik te nemen?

Athan schreef op 17-10-2021 om 23:35:

Ja, heel lelijk dat hij dat niet gewoon rechtstreeks tegen de patiënten zelf durfde te zeggen. Want hij heeft het gelijk gewoon aan zijn kant.


Lees even het hele artikel. En vergeet vooral niet het KPMG-rapport open te klikken. Het is wat veel idd.

Ik zal je helpen met een 'kleine' quote uit het grote artikel:


..............
afgevoerd naar het ziekenhuis, waar hij uiteindelijk inzag dat hij fout zat. En spijt had.

Dat kennen ze in het ziekenhuis hoor, spijt. Het wemelt daar van ‘nooit
meer drinken’ en ‘nooit meer roken’ en ‘nooit meer zonder fietslicht’,

maar de verhalen van de vaccinspijtoptant worden momenteel extra gretig
gedeeld. Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA)
verscheen donderdag aan het bed van Covid-patiënten in het MCL
Leeuwarden om daar de ‘verhalen van spijt’ met eigen oren aan te horen .
„Als haren op hun hoofd”,concludeerde hij met bijna zichtbaar genoegen. Nu kwamen ze dan tot inkeer, maar was het
te laat. Net niet buiten hun gehoorafstand riep De Jonge dat deze
mensen nu „bedden bezet houden die voor een andere patiënt waren
bedoeld
”. En dat ze misschien wat minder Facebook hadden moeten lezen en
vaker de krant.

Ik vond het zelf wat cru om dit tijdens een
ziekenbezoek te zeggen. Bovendien kwam dat ‘eigen schuld dikke
bult’-adagium De Jonge nu net iets te goed uit. Want tegelijkertijd lag
er een KPMG-rapport met daarin de conclusie dat de overgrote meerderheid van de patiënten en ook de bijna dertigduizend dodelijke slachtoffers van de afgelopen
twintig maanden vooral waren veroorzaakt door gebrek aan daadkrachtig
overheidsoptreden.

Van de ‘gewone mondkapjes hebben geen nut’
tot het ‘je handen stukwassen en thuis blijven bij klachten’ volstaat.
Van het sturen op de IC-capaciteit tot de verwaarloosde
verpleeghuiszorg. Het is een pijnlijke opsomming. Vanaf dag één liep
Nederland achter de feiten aan.
We hadden plan noch draaiboek.
Voorkomen is beter dan genezen, weet nu iedereen, maar ten tijde van de
uitbraak bleek de infectieziektepreventie overgeheveld naar de
gemeenten waar het het bij de budgetoverwegingen telkens weer had
afgelegd tegen een nieuw kunstgrasveld voor de hockeyclub. De
uitgemergelde GGD’s moesten al jaren harde keuzes maken:
wel de
kinderopvang in de gaten houden bijvoorbeeld, maar niet ook nog de
verpleeghuizen.

..................


Rosanne Hertzberger is microbioloog.


Hetvrijewoord schreef op 18-10-2021 om 00:20:

Groot gelijk heeft hij inderdaad, en ik heb 'm niet heel hoog zitten dus dat zegt wat.

Er worden alweer inhaaloperaties afgezegd door een te hoge bezettingsgraad.


Dat heet triage, 'keuzes' maken wie is er het ergst aan toe en moet daarom het eerst geholpen worden?

Dan kan iemand met een versleten heup beter iets langer wachten dan iemand met verstikkingsgevaar? Of wil jij iemand met een versleten heup eerder helpen dan iemand die in levensgevaar is? Denk jij, net als de Jonge, dat iemand die in levensgevaar verkeerd dat bed "niet verdiend" omdat hij/zij ongevaccineerd is?

Ik ken mensen met kanker die wel gewoon geholpen worden, gelukkig.

Zie jij aan de buitenkant het verschil tussen een ongevaccineerde die een goede medische reden had om zich niet te laten vaccineren, of iemand die het gewoon voor de joeks niet heeft gedaan? Of wil je dat in het ziekenhuis gevraagd word naar de corona-pas voordat een ernstig zieke een bed krijgt? De Horror dit.

Die lange wachtlijsten zijn al jaren een groot probleem in ons land. Waar men hier maanden tot een jaar (of nog langer) op een wachtlijst staat voor een operatie kan men in een ziekenhuis in België of Duitsland nog binnen twee weken geopereerd worden.

En:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/13/rapport-kpmg-nederlands-coronabeleid-schoot-op-diverse-terreinen-ernstig-tekort-a4061804


ps. In ons land zie je al weken bijna niemand meer met mondkapjes in winkels. Er word ook geen 1,5 m. afstand gehouden. In Duitsland kom je de winkeldrempel niet over zonder mondkapje. Ook al heb je drie prikken gehad.

Denk je dat het virus weet waar de grens met Nederland ligt?

Ik vind het niet raar dat Nederland weer rood kleurt. Ongevaccineerden zijn al helemaal niet meer veilig. Maar ook gevaccineerden komen op de IC terecht. Stukken minder, maar toch.

Het gaat er niet om wie het meer verdiend. Als het nodig is, laat je iemand niet stikken.

Waar het om gaat is dat een groot deel van die opnames (niet allemaal) voorkomen hadden kunnen worden.
En die uitgestelde zorg gaat niet alleen over versleten heupen, maar ook over kankeroperaties, hartoperaties etc. Operaties die worden uitgesteld omdat de patient niet in acuur gevaar verkeerd, maar waarbij het risico reeel is dat die patient onnodig eerder overlijd. Mensen die overlijden terwijl dat niet nodig was.

Het gaat om zorg die onnodig overbelast raakt. Personeel dat op hun tandvlees loopt en daardoor ziek uitvalt of gewoon er mee stopt, omdat ze na 1,5 jaar buffelen het werk niet meer aan kunnen. Omdat ze toe zijn aan rust. Waardoor er nu veel minder zorg geboden kan worden als de cijfers weer oplopen. Want weer ophogen betekent het risico op nog meer uitval van personeel aanzienlijk vergroten. Waardoor het een soort afvalrace wordt en we aan het eind van de crisis minder zorg kunnen leveren dan daarvoor.

En dat alles maakt dat ik bewuste antivaccers behoorlijk egoistische mensen vind.

En nee ik heb het niet over mensen die niet mogen vaccineren vanwege hun medische situatie, maar die groep is niet het overgrotedeel van de ongevaccineerden.

Lang voor Corona:

https://www.ad.nl/politiek/onrust-over-nieuwe-megabezuiniging-zorg~a20a9c01/
12-10-17


.............
Het Centraal Planbureau acht zo’n grote bezuiniging onhaalbaar en waarschuwt voor slechtere zorg.

,,Dit besluit creëert onrust en verwarring”, stelt de Nederlandse Vereniging
van Ziekenhuizen. ,,Wat wordt er van ons verwacht? Geen idee. Maar we
zijn bang dat deze ingreep ten koste van de kwaliteit of
toegankelijkheid van zorg gaat”, aldus een zegsman. Hij herinnert zich
de situatie van vijftien jaar geleden: toen lagen patiënten op de gang
of werden ze met helikopters naar buurlanden gevlogen. ,,Daar moeten we
natuurlijk niet naar terug.”

................

Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:05:

Lang voor Corona:

https://www.ad.nl/politiek/onrust-over-nieuwe-megabezuiniging-zorg~a20a9c01/
12-10-17


.............
Het Centraal Planbureau acht zo’n grote bezuiniging onhaalbaar en waarschuwt voor slechtere zorg.

,,Dit besluit creëert onrust en verwarring”, stelt de Nederlandse Vereniging
van Ziekenhuizen. ,,Wat wordt er van ons verwacht? Geen idee. Maar we
zijn bang dat deze ingreep ten koste van de kwaliteit of
toegankelijkheid van zorg gaat”, aldus een zegsman. Hij herinnert zich
de situatie van vijftien jaar geleden: toen lagen patiënten op de gang
of werden ze met helikopters naar buurlanden gevlogen. ,,Daar moeten we
natuurlijk niet naar terug.”

................

Dat er voor corona fouten zijn gemaakt op dit gebied, zal niemand met je oneens zijn.

Maar aangezien we geen tijdmachine kunnen pakken om dat te veranderen moeten we het beste maken van de huidige situatie. En dat betekent voorkomen dat de zorg nu overbelast wordt, zodat er ook een bed voor je is als je zonder corona in het ziekenhuis beland.

Dat lijkt mij geen hogere wiskunde.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

18-10-2021 om 11:13

Lollypopje schreef op 18-10-2021 om 10:51:

Het gaat er niet om wie het meer verdiend. Als het nodig is, laat je iemand niet stikken.

Waar het om gaat is dat een groot deel van die opnames (niet allemaal) voorkomen hadden kunnen worden.
En die uitgestelde zorg gaat niet alleen over versleten heupen, maar ook over kankeroperaties, hartoperaties etc. Operaties die worden uitgesteld omdat de patient niet in acuur gevaar verkeerd, maar waarbij het risico reeel is dat die patient onnodig eerder overlijd. Mensen die overlijden terwijl dat niet nodig was.

Het gaat om zorg die onnodig overbelast raakt. Personeel dat op hun tandvlees loopt en daardoor ziek uitvalt of gewoon er mee stopt, omdat ze na 1,5 jaar buffelen het werk niet meer aan kunnen. Omdat ze toe zijn aan rust. Waardoor er nu veel minder zorg geboden kan worden als de cijfers weer oplopen. Want weer ophogen betekent het risico op nog meer uitval van personeel aanzienlijk vergroten. Waardoor het een soort afvalrace wordt en we aan het eind van de crisis minder zorg kunnen leveren dan daarvoor.

En dat alles maakt dat ik bewuste antivaccers behoorlijk egoistische mensen vind.

En nee ik heb het niet over mensen die niet mogen vaccineren vanwege hun medische situatie, maar die groep is niet het overgrotedeel van de ongevaccineerden.


Heb ik al meerdere keren uitgelegd maar het is aan dovemansoren.

Eigen man: kanker operaties uitgesteld, enkel en alleen door corona, anders was hij direct geholpen.

Mensen die willens en wetens niet willen vaccineren en het slachtoffer gaan uithangen heb ik nul respect voor, opbokken.

Hetvrijewoord schreef op 18-10-2021 om 11:13:

[..]


Heb ik al meerdere keren uitgelegd maar het is aan dovemansoren.

Eigen man: kanker operaties uitgesteld, enkel en alleen door corona, anders was hij direct geholpen.

Mensen die willens en wetens niet willen vaccineren en het slachtoffer gaan uithangen heb ik nul respect voor, opbokken.

Eens. 

Niet vaccineren heb ik al een mening over, maar wees dan in elk geval bereid je verantwoordelijkheid voor een deel van het probleem te erkennen. Maar uiteraard ligt dat niet aan hen, maar aan de gevaccineerden.


Lang voor corona:

https://www.ad.nl/politiek/cpb-betwist-megabezuiniging-zorg~a67b1812/
11-10-17

........... De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen ziet de bui al hangen, omdat
zij straks met een minister van Volksgezondheid te maken krijgen die de
duimschroeven komt aandraaien. ,,De NVZ is bezorgd en teleurgesteld dat
het nieuwe kabinet de benodigde financiële ruimte drastisch beperkt.”
...........


Fleurtje_5 schreef op 18-10-2021 om 11:23:


Lang voor corona:

https://www.ad.nl/politiek/cpb-betwist-megabezuiniging-zorg~a67b1812/
11-10-17

........... De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen ziet de bui al hangen, omdat
zij straks met een minister van Volksgezondheid te maken krijgen die de
duimschroeven komt aandraaien. ,,De NVZ is bezorgd en teleurgesteld dat
het nieuwe kabinet de benodigde financiële ruimte drastisch beperkt.”
...........

teletijdmachine.jpeg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.