Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 15:23

Daglichtlamp schreef op 17-12-2021 om 15:20:

[..]

Ja daar zijn ze druk mee bezig, ik snapte destijds al niet waarom de XL priklocaties weer dicht gingen, volgens mij gaan die nu weer open.

Dat is fijn! 

Hier in de nabije regio is nergens meer een priklocatie,  maar die zullen ze dan wel snel weer open gooien. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-12-2021 om 15:25

Daglichtlamp schreef op 17-12-2021 om 15:20:

[..]

Ja daar zijn ze druk mee bezig, ik snapte destijds al niet waarom de XL priklocaties weer dicht gingen, volgens mij gaan die nu weer open.

De grote lokatie hier komt ergens anders dan de eerste keer. Het lijkt wel of ze nu een apart gebouw (of veredelde tent) inrichten, waar ze eerder een bestaande lokatie gebruikten. Ik hoop dat ze deze nieuwe lokatie pas opdoeken na de crisis. Ik verwacht dat we nog wel wat oppeppertjes nodig zullen hebben.

Uit de persco bleek dat ze na de laatste 60-plussers die zes maanden of langer geleden geprikt of hersteld zijn, eerst de 60-plussers op gingen roepen die korter dan 6 maanden geleden zijn gevaccineerd. Aan het eind van de week zouden dan de 60-minners volgen. Eind volgende week hopen ze de 45-plussers uitgenodigd te hebben. Vanaf volgende week donderdag krijgen zoveel mogelijk mensen uit de griepprikgroep die dan nog niet zijn geweest een uitnodiging via sms.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-12-2021 om 15:38

Isalinde schreef op 17-12-2021 om 15:30:

Uit de persco bleek dat ze na de laatste 60-plussers die zes maanden of langer geleden geprikt of hersteld zijn, eerst de 60-plussers op gingen roepen die korter dan 6 maanden geleden zijn gevaccineerd. Aan het eind van de week zouden dan de 60-minners volgen. Eind volgende week hopen ze de 45-plussers uitgenodigd te hebben. Vanaf volgende week donderdag krijgen zoveel mogelijk mensen uit de griepprikgroep die dan nog niet zijn geweest een uitnodiging via sms.

Oh, fijn! Dank voor de uitleg!

Mijn kinderen krijgen de griepprik wegens een luchtwegaandoening en hoopten hier al een beetje op.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 20:28

Het zal mij benieuwen hoe serieus ze dat in de praktijk zullen oppakken...

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 19:39:

De winkels zijn al om: https://www.nu.nl/economie/6176541/winkels-willen-nu-wel-werken-met-coronatoegangsbewijs.html

Ja logisch, gewoon even een lockdown ertegenaan. En dan heb je ook wat. Dan gaan zelfs de tegenstanders van 2G wel om. 

O nee, dat is natuurlijk wappie-taal. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-01-2022 om 20:39 Topicstarter

Hinoki schreef op 04-01-2022 om 20:35:

[..]

Ja logisch, gewoon even een lockdown ertegenaan. En dan heb je ook wat. Dan gaan zelfs de tegenstanders van 2G wel om.

O nee, dat is natuurlijk wappie-taal.

Het helpt ons realiseren dat we kunnen kiezen, òf vaccinatiedrang òf lockdowns.  Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat er veel meer draagvlak is voor vaccinatiedrang dan voor lockdowns.  Drang is trouwens nog steeds geen dwang. Maar betekent wel dat kiezen voor niet vaccineren mensen wat kost (ook als ze niet ziek worden). Principes mogen ook wat kosten toch?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 20:49

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 20:39:

[..]

Het helpt ons realiseren dat we kunnen kiezen, òf vaccinatiedrang òf lockdowns. Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat er veel meer draagvlak is voor vaccinatiedrang dan voor lockdowns. Drang is trouwens nog steeds geen dwang. Maar betekent wel dat kiezen voor niet vaccineren mensen wat kost (ook als ze niet ziek worden). Principes mogen ook wat kosten toch?

Ik prefereer een lockdown voor ongevaccineerden boven een lockdown voor iedereen. Voor de ongevaccineerden maakt het geen verschil, maar dan is er voor gevaccineerden nog wat perspectief.

#team1G=Gevaccineerd 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-01-2022 om 21:07 Topicstarter

Ondertussen heeft de tweede kamer besloten om pas over twee weken te gaan praten over breder inzetten van 3g en eventueel inzetten van 2g. Daar lijkt de urgentie om Nederland zo snel mogelijk weer open te doen voor gevaccineerden niet gevoeld te worden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 21:14

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 21:07:

Ondertussen heeft de tweede kamer besloten om pas over twee weken te gaan praten over breder inzetten van 3g en eventueel inzetten van 2g. Daar lijkt de urgentie om Nederland zo snel mogelijk weer open te doen voor gevaccineerden niet gevoeld te worden.

Nee, de verkiezingen zijn geweest toen het vaccineren net begon en bij de volgende verkiezingen is iedereen de houding van de partijen allang weer vergeten. En tot die tijd moeten kabaalmakers te vriend gehouden te worden. Ofzo.

niet_rechts schreef op 04-01-2022 om 21:14:

[..]

Nee, de verkiezingen zijn geweest toen het vaccineren net begon en bij de volgende verkiezingen is iedereen de houding van de partijen allang weer vergeten. En tot die tijd moeten kabaalmakers te vriend gehouden te worden. Ofzo.

Er komen in maart gemeenteraadsverkiezingen aan dus we kunnen desgewenst de lokale afdelingen afstraffen voor het gedrag van de landelijke fracties. Er zal wel weer massaal op lokale partijen gestemd worden. Of die nou kwaliteit op de lijst hebben of niet lijkt van ondergeschikt belang. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-01-2022 om 23:53

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 21:07:

Ondertussen heeft de tweede kamer besloten om pas over twee weken te gaan praten over breder inzetten van 3g en eventueel inzetten van 2g. Daar lijkt de urgentie om Nederland zo snel mogelijk weer open te doen voor gevaccineerden niet gevoeld te worden.

Jeetje, we kunnen klagen over het kabinet, maar de tweede kamer maakt het er ook echt niet gemakkelijker op zeg! Snappen die wel dat we in een crisis zitten? 

Hinoki schreef op 04-01-2022 om 20:35:

[..]

Ja logisch, gewoon even een lockdown ertegenaan. En dan heb je ook wat. Dan gaan zelfs de tegenstanders van 2G wel om.

O nee, dat is natuurlijk wappie-taal.

Het doel van de lockdown is in ieder geval bereikt. In de week voor kerst alles op slot gooien en hup na een paar weken zullen de winkeliers en horeca bijna smeken om 2G om maar weer open te mogen en kan het er zonder al teveel problemen doorgejast worden.Intussen staan de gevaccineerde èn geboosterde wintersporters elkaar te besmetten op de skipiste en in de apres skihut.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 09:20

Rosabella1 schreef op 05-01-2022 om 07:03:

[..]

Het doel van de lockdown is in ieder geval bereikt. In de week voor kerst alles op slot gooien en hup na een paar weken zullen de winkeliers en horeca bijna smeken om 2G om maar weer open te mogen en kan het er zonder al teveel problemen doorgejast worden.Intussen staan de gevaccineerde èn geboosterde wintersporters elkaar te besmetten op de skipiste en in de apres skihut.

Zolang zij niet ziekenhuis-opname-ziek worden, is dat niet zo'n punt natuurlijk. Dat is eigenlijk het hele eieren eten van het beleid in Oostenrijk: alleen mensen die wel ziekenhuis-opname-ziek kunnen worden, ongevaccineerden dus, in lockdown zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.