Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

05-01-2022 om 11:46

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 21:07:

Ondertussen heeft de tweede kamer besloten om pas over twee weken te gaan praten over breder inzetten van 3g en eventueel inzetten van 2g. Daar lijkt de urgentie om Nederland zo snel mogelijk weer open te doen voor gevaccineerden niet gevoeld te worden.


Wat een slappe hap.

Intussen in Frankrijk (uit The Guardian, vandaar in het Engels):

“Emmanuel Macron has prompted a furore after saying that his government’s vaccination strategy is to “piss off” people who have not had coronavirus jabs by continuing to make daily life more and more difficult for them.


“I am not about pissing off the French people,” the president said in an interview with readers of Le Parisien on Tuesday. “But as for the non-vaccinated, I really want to piss them off. And we will continue to do this, to the end. This is the strategy.”


Oftewel in het Nederlands: De Franse premier Macron vindt het geen enkel probleem om rechttoe rechtaan te zeggen dat het zijn strategie is om ongevaccineerden te ergeren door het dagelijks leven steeds moeilijker voor ze te maken. Tot de pandemie ten einde is. 

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/04/macron-declares-his-covid-strategy-is-to-piss-off-the-unvaccinated

PS: Ook bij de NOS in het Nederlands 

https://nos.nl/artikel/2411988-macron-wil-ongevaccineerden-het-leven-zuur-maken

Wat een triest gebeuren als je zo je vaccinaties aan de man moet brengen. En net zo triest om dit normaal te vinden. 
En nee, nogmaals, daar hoef je niet ongevaccineerd voor te zien om deze waanzin van de dag abnormaal te vinden. 

Hinoki schreef op 05-01-2022 om 13:18:

Wat een triest gebeuren als je zo je vaccinaties aan de man moet brengen. En net zo triest om dit normaal te vinden.
En nee, nogmaals, daar hoef je niet ongevaccineerd voor te zien om deze waanzin van de dag abnormaal te vinden.

Dat het waanzin is, en triest, daar zijn we het over eens.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

05-01-2022 om 17:06

Mija schreef op 05-01-2022 om 12:52:

Intussen in Frankrijk (uit The Guardian, vandaar in het Engels):

“Emmanuel Macron has prompted a furore after saying that his government’s vaccination strategy is to “piss off” people who have not had coronavirus jabs by continuing to make daily life more and more difficult for them.


“I am not about pissing off the French people,” the president said in an interview with readers of Le Parisien on Tuesday. “But as for the non-vaccinated, I really want to piss them off. And we will continue to do this, to the end. This is the strategy.”


Oftewel in het Nederlands: De Franse premier Macron vindt het geen enkel probleem om rechttoe rechtaan te zeggen dat het zijn strategie is om ongevaccineerden te ergeren door het dagelijks leven steeds moeilijker voor ze te maken. Tot de pandemie ten einde is.

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/04/macron-declares-his-covid-strategy-is-to-piss-off-the-unvaccinated

PS: Ook bij de NOS in het Nederlands

https://nos.nl/artikel/2411988-macron-wil-ongevaccineerden-het-leven-zuur-maken

Verschrikkelijk zeg! Geen wonder dat er in Frankrijk zijn grote aversie is tegen de overheid. 

Eens. Dit kun je toch niet serieus steunen? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-01-2022 om 17:59 Topicstarter

Ik zou het beslist niet zeggen op de manier van Macron. Maar dat het minder aantrekkelijk moet zijn om ongevaccineerd te zijn, daar ben ik het wel mee eens. Niet alleen de zorg, maar ook de rest van de samenleving wordt momenteel gegijzeld door ongevaccineerden die het beter denken te weten dan wetenschappers.
Dwang wil ik ook niet, maar laat mensen zelf de consequenties van hun keuze dragen. In plaats van dat dat nu de mensen treft die er zelf echt niets aan kunnen doen.

Daglichtlamp schreef op 05-01-2022 om 17:59:

Ik zou het beslist niet zeggen op de manier van Macron. Maar dat het minder aantrekkelijk moet zijn om ongevaccineerd te zijn, daar ben ik het wel mee eens. Niet alleen de zorg, maar ook de rest van de samenleving wordt momenteel gegijzeld door ongevaccineerden die het beter denken te weten dan wetenschappers.
Dwang wil ik ook niet, maar laat mensen zelf de consequenties van hun keuze dragen. In plaats van dat dat nu de mensen treft die er zelf echt niets aan kunnen doen.

Eens. Laat de prijs betalen door de mensen die het grootste deel van de verantwoordelijkheid dragen.

Waarom moer iedereen in lockdown als het al heel veel kan schelen als alleen de ongevaccineerden maatregelen krijgen?

Niet om hen te sarren of te pesten, maar omdat nu mensen gestraft worden die er wel hun verantwoordelijkheid nemen. En dan kunnen de ondernemers tenminste ook weer open

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-01-2022 om 20:11 Topicstarter

https://www.ad.nl/politiek/2g-onder-vuur-en-weer-vertraagd-parlement-wil-betere-onderbouwing-na-omikronvariant~aa7f72e1/
Juist nu het overduidelijk is dat iedereen besmet gaat worden is vaccinatiedrang dringend nodig. Maar goed, als we daar pas aan toe komen na deze golf, en daar lijkt het sterk op, is het mosterd na de maaltijd. We zijn volgens mij inmiddels echt het enige land in Europa wat liever alles dicht doet dan kiezen voor 2g of  uitgebreider 3g.

Daglichtlamp schreef op 06-01-2022 om 20:11:

https://www.ad.nl/politiek/2g-onder-vuur-en-weer-vertraagd-parlement-wil-betere-onderbouwing-na-omikronvariant~aa7f72e1/
Juist nu het overduidelijk is dat iedereen besmet gaat worden is vaccinatiedrang dringend nodig. Maar goed, als we daar pas aan toe komen na deze golf, en daar lijkt het sterk op, is het mosterd na de maaltijd. We zijn volgens mij inmiddels echt het enige land in Europa wat liever alles dicht doet dan kiezen voor 2g of uitgebreider 3g.

Jamaar ongelijkheid en diskriminasie

Lollypopje schreef op 06-01-2022 om 20:12:

[..]

Jamaar ongelijkheid en diskriminasie

Liever met z’n allen naar de gallemiezen

Mija schreef op 06-01-2022 om 20:14:

[..]

Liever met z’n allen naar de gallemiezen

Met zijn allen

Met zijn alleeeen

Met zijn allen zingen wij van

Van hartegallemieezen


Met zijn allen

Met zijn allen

Laat die lockdown nu maar knaaahhaaallen

Lollypopje schreef op 06-01-2022 om 20:17:

[..]

Met zijn allen

Met zijn alleeeen

Met zijn allen zingen wij van

Van hartegallemieezen


Met zijn allen

Met zijn allen

Laat die lockdown nu maar knaaahhaaallen

De Coronacarnavalshit van het jaar dames en heren! Ik zie ineens een polonaise voor me met iedere keer een opblaaspop tussen twee feestgangers. Dan is het dronken seksen later ook niet zo gevaarlijk. Geen poppen delen natuurlijk! 
Beetje out of the box denken hè, zeker met carnaval. Goed bezig Lollypopje! Heel inspirerend 🎉

Mija schreef op 06-01-2022 om 20:26:

[..]

De Coronacarnavalshit van het jaar dames en heren! Ik zie ineens een polonaise voor me met iedere keer een opblaaspop tussen twee feestgangers. Dan is het dronken seksen later ook niet zo gevaarlijk. Geen poppen delen natuurlijk!
Beetje out of the box denken hè, zeker met carnaval. Goed bezig Lollypopje! Heel inspirerend 🎉

Geen carnaval, dan zelf de opblaaspoppen maar ophangen ofzoiets toch

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-01-2022 om 08:35

Nou, stemmers van GroenLinks, het wordt tijd voor een hausse aan mails dat jullie dit niet willen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.