Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 12:10

1350 bedden is het probleem niet, er is alleen geen personeel. In een parallel universum zou er in Utrecht een noodhospitaal worden opgetuigd met 1350 bedden waar ongevaccineerde coronapatiënten in ademnood zich kunnen melden en waar ze dan zichzelf aan de beademing mogen leggen. In het kader van: stel je niet zo aan en jij gaat achteraan in de rij. In het echte ziekenhuis gaan we eerst maar eens de chemo van mevrouw B regelen, de hartoperatie van meneer F uitvoeren, de knieoperatie bij mevrouw T doen en de scoliose van puber M verhelpen.

Ik droom even hardop.

niet_rechts schreef op 24-11-2021 om 12:10:

1350 bedden is het probleem niet, er is alleen geen personeel. In een parallel universum zou er in Utrecht een noodhospitaal worden opgetuigd met 1350 bedden waar ongevaccineerde coronapatiënten in ademnood zich kunnen melden en waar ze dan zichzelf aan de beademing mogen leggen. In het kader van: stel je niet zo aan en jij gaat achteraan in de rij. In het echte ziekenhuis gaan we eerst maar eens de chemo van mevrouw B regelen, de hartoperatie van meneer F uitvoeren, de knieoperatie bij mevrouw T doen en de scoliose van puber M verhelpen.

Ik droom even hardop.

Ik snap wat je bedoeld, maar als de zorg en politiek het heeft over bedden bedoelen ze hetzelfde als jij. Bemande bedden. Want inderdaad die bedden kun je neer zetten. In één van die vele lege ziekenhuizen, want op Facebook vinden ze ook dat we die moeten gebruiken.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 12:24

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 12:21:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar als de zorg en politiek het heeft over bedden bedoelen ze hetzelfde als jij. Bemande bedden. Want inderdaad die bedden kun je neer zetten. In één van die vele lege ziekenhuizen, want op Facebook vinden ze ook dat we die moeten gebruiken.

Nou, hier, iedereen blij! De gekkies mogen elkaar helpen in een leeg ziekenhuis en de rest loopt daar met een boog omheen. 

niet_rechts schreef op 24-11-2021 om 12:24:

[..]

Nou, hier, iedereen blij! De gekkies mogen elkaar helpen in een leeg ziekenhuis en de rest loopt daar met een boog omheen.

Lijkt me echt iets voor Forumland, zo'n ziekenhuis! Gouden kans!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 13:14

Mija schreef op 24-11-2021 om 12:47:

[..]

Lijkt me echt iets voor Forumland, zo'n ziekenhuis! Gouden kans!

vrijdag al persconferentie, mooi na black friday. Kan iedereen nog even met zijn allen in drukke winkels gaan staan

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 14:16

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 14:06:

vrijdag al persconferentie, mooi na black friday. Kan iedereen nog even met zijn allen in drukke winkels gaan staan

Vavoom schreef op 24-11-2021 om 11:58:

Ik volg met een knoop in m’n maag de berichtgeving. Ik ben zzp met een contact beroep en ik zie al weer gebeuren dat ik niet meer mag werken straks. Ik snap dat het moet maar het voelt ontzettend oneerlijk aangezien er in onze branche nauwelijks besmettingen voorkomen. Normaal ben ik absoluut geen doemdenker maar ik kan me niet voorstellen dat het kabinet besluit dat wij verder mogen werken.

Vreselijk die onzekerheid, hier ook in het gezin van mijn zus, 1 contactberoep en 1 horeca, ze zijn de vorige klap nog niet bijgetrokken en wij als familie steunen ze nog steeds financieel, ondanks de nood hoop ik geen sluiting voor hen. 

Meerdere landen breiden vaccinatieplicht uit .

Italie :
Ongevaccineerden in Italië krijgen vanaf 15 december geen toegang meer tot bioscopen, restaurants, hotels en sportscholen. Ook heeft het
kabinet de vaccinatieplicht uitgebreid naar schoolpersoneel,
politieagenten en militairen. Voor zorgmedewerkers was het coronavaccin al verplicht.

Duitsland :
Aankomend bondskanselier Olaf Scholz wil een vaccinatieplicht invoeren voor mensen die werken met kwetsbaren

Ik hoorde net van een ziekenhuis waar je boven de 75 niet meer op de IC komt

Hoezo code zwart ver weg, als ze nu al dit soort keuzes moeten gaan maken.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-11-2021 om 19:50 Topicstarter

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 19:47:

Ik maak me dan ook echt zorgen om mijn ouders. Er zal maar wat gebeuren dat ze opeens ziekenhuiszorg nodig hebben, en dat er dan voor hun geen plaats is.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-11-2021 om 19:51

Dat ìs al code zwart.

Die tweedeling schijnt kennelijk niet uit maken zolang Anita en Sjonnie maar ongevaccineerd hun gang kunnen gaan. Oh, wat kots ik van die lui. 

Helemaal niet of alleen met Corona niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.