Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
ScarceKudu74
23-11-2021 om 22:30
Ysenda schreef op 23-11-2021 om 22:26:
hoe zei die Duitse minister het ook alweer: na deze winter ben je of gevaccineerd, of besmet of dood.
Klopt wel denk ik ja. Mooi, dan zijn we er vanaf daarna.
LydiaDietz
23-11-2021 om 22:35
Peen schreef op 23-11-2021 om 17:47:
De basisscholen willen zelf een week dicht gaan, volgens onderzoek van EenVandaag. Krijgen we nou echt dat weer?
Ja, de fuck. Ze gaan het niet weer op de leerkrachten afschuiven hoor. Ik ben zelf leerkracht, ik omring me privé met leerkrachten, ik ken er echt heel veel en de enige angst die ik hoor is juist de angst voor een schoolsluiting.
Ik ben echt benieuwd hoe suggestief die vraagstelling was.
Als in het zo 123 lees zou ik ook zeggen 1 week langer kerstvakantie omdat ik ook wel zie dat het niet zo denderend gaat en je dan voor je gevoel ook wat doet. En die ene week geen ramp is. 3n dat heeft niks met onveilig voelen te maken. Het liefst wil ik gewoon lesgeven.
ScarceKudu74
23-11-2021 om 22:49
LydiaDietz schreef op 23-11-2021 om 22:35:
[..]
Ja, de fuck. Ze gaan het niet weer op de leerkrachten afschuiven hoor. Ik ben zelf leerkracht, ik omring me privé met leerkrachten, ik ken er echt heel veel en de enige angst die ik hoor is juist de angst voor een schoolsluiting.
Als in het zo 123 lees zou ik ook zeggen 1 week langer kerstvakantie omdat ik ook wel zie dat het niet zo denderend gaat en je dan voor je gevoel ook wat doet. En die ene week geen ramp is. 3n dat heeft niks met onveilig voelen te maken. Het liefst wil ik gewoon lesgeven.
Ik heb de enquête nog staan in mijn mail, de vraagstelling is niet suggestief vind ik. Wel een beetje te summier misschien.
Één week extra lijkt mij ook niet erg, maar ik zou wel bang zijn dat het daar weer niet bij blijft. We weten hoe dat telkens gaat met de maatregelen.
Hinoki
23-11-2021 om 22:54
Peen schreef op 23-11-2021 om 22:01:
[..]
Kuipers zegt gisteren nog dat we nog lang niet bij code zwart zijn, Gommers zegt nu weer dit.
Wie moet je nou geloven dan?
Divide et impera!
LydiaDietz
23-11-2021 om 22:55
Peen schreef op 23-11-2021 om 22:49:
[..]
Ik heb de enquête nog staan in mijn mail, de vraagstelling is niet suggestief vind ik. Wel een beetje te summier misschien.
Één week extra lijkt mij ook niet erg, maar ik zou wel bang zijn dat het daar weer niet bij blijft. We weten hoe dat telkens gaat met de maatregelen.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de vragen. Valt het te PB'en?
Ik word altijd zo moedeloos van die berichten. Leerkrachten willen zus of zo. Of ik omring me toevallig met de uitzonderingen die niet overal over zaniken, maar dat lijkt me eigenlijk sterk.
Ik ben het met je eens dat eenmaal sluiten weer tot verlengingen gaat leiden. Dus hou maar open die scholen.
Hinoki
23-11-2021 om 22:56
niet_rechts schreef op 23-11-2021 om 22:16:
Misschien toch maar eens gaan nadenken over het vaccineren van basisschoolkinderen dan. Ik las dat ook zij long covid kunnen overhouden aan een (milde) besmetting.
Je kan met mij een heel end gaan qua vaccinaties, maar deze krijgt mijn kind toch echt niet.
En dat staat voor mij los van het RVP en vaccineren tegen kinderziekten.
Feles
23-11-2021 om 22:56
LydiaDietz schreef op 23-11-2021 om 22:35:
[..]
Quote uit de verantwoording:
”Het onderzoek is gehouden op 22 en 23 november 2021. Aan het onderzoek deden 30.178 leden van het EenVandaag Opiniepanel mee. Hieronder zijn 1.779 ouders met een kind op de basisschool en 1.784 met een kind op de middelbare school. Ook deden 599 leraren, schoolbestuur en andere medewerkers op de basisschool mee, en 674 in dezelfde functies op de middelbare school.”
Dus 30.178 respondenten, van wie 1273 uit het onderwijs? Dan kan je wat mij betreft niet concluderen dat leraren de school dicht willen.
Yumi
23-11-2021 om 23:07
Drietje schreef op 23-11-2021 om 22:23:
[..]
Volgens mij is die kans echt heel erg klein. Sowieso hoor je eigenlijk nog maar heel weinig over long covid. We zullen over een tijd wel weten of het echt zo vaak voorkomt of meer een hype was.
Ik heb hier een folder liggen over een long covid traject. 1 op de 5 corona patiënten heeft 4 weken tot enkele maanden klachten. Er is een flinke wachtlijst voor, misschien hoor jij er niet zoveel over, maar ik vind het een beetje jammer dat je denkt dat het een hype is.
ScarceKudu74
23-11-2021 om 23:08
LydiaDietz schreef op 23-11-2021 om 22:55:
[..]
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de vragen. Valt het te PB'en?
geen idee, ik zal s proberen of dat lukt.
Ik word altijd zo moedeloos van die berichten. Leerkrachten willen zus of zo. Of ik omring me toevallig met de uitzonderingen die niet overal over zaniken, maar dat lijkt me eigenlijk sterk.
Ik ben het met je eens dat eenmaal sluiten weer tot verlengingen gaat leiden. Dus hou maar open die scholen.
Sun.lover
23-11-2021 om 23:10
ik geloof Gommers. Ik heb Kuipers wel vaker betrapt op een leugen hier en daar. In de vorige golf zei hij ook dat de zorg het nog prima aankon terwijl veel hij van zijn eigen artsen een brandbrief heeft gehad dat de zorg nu onveilig was en opschalen onmogelijk was. En dat was bij veel ziekenhuizen het geval. En dat heeft voor veel extra uitstroom van personeel gezorgd.
Lollypopje
23-11-2021 om 23:15
Yumi schreef op 23-11-2021 om 23:07:
[..]
Ik heb hier een folder liggen over een long covid traject. 1 op de 5 corona patiënten heeft 4 weken tot enkele maanden klachten. Er is een flinke wachtlijst voor, misschien hoor jij er niet zoveel over, maar ik vind het een beetje jammer dat je denkt dat het een hype is.
Ahh joh, dan zijn we hip 
Toen ik het er op een andere site een keer over had schrol ik trouwens juist van de hoeveelheid mensen die het ook hadden. Dat waren er niet een paar. En ik hoor het ook meer, omdat mensen dan aan mij vertellen dat die of die het ook heeft en dat ze aan me moesten denken.
ScarceKudu74
23-11-2021 om 23:18
Sun.lover schreef op 23-11-2021 om 23:10:
ik geloof Gommers. Ik heb Kuipers wel vaker betrapt op een leugen hier en daar. In de vorige golf zei hij ook dat de zorg het nog prima aankon terwijl veel hij van zijn eigen artsen een brandbrief heeft gehad dat de zorg nu onveilig was en opschalen onmogelijk was. En dat was bij veel ziekenhuizen het geval. En dat heeft voor veel extra uitstroom van personeel gezorgd.
"Wel beaamde Kuipers de stijgende ziekenhuiscijfers met zorg te bekijken en hij sloot ook niet volledig uit dat het scenario voor code zwart zich ergens de komende weken gaat voltrekken. "Er moet wél een moment komen waarop het ombuigt", benadrukte hij."
ik zocht het nieuwsbericht nog eens op en zie nu dat Kuipers het er toch ook wel over heeft
QuizzicalOpossum53
23-11-2021 om 23:27
Yumi schreef op 23-11-2021 om 23:07:
[..]
Dat zeg ik niet. Pas als als het stof is neergedaald weten we wat de omvang daarvan is.
1 op de 5 lijkt me echt onmogelijk. Inmiddels zijn er miljoenen mensen besmet geraakt in Nederland. Was de schatting een tijdje geleden niet 6 miljoen? Nu dan acht? Er lopen echt geen 2 miljoen mensen met long covid rond.
Dat bedoel ik dus. De omvang is totaal nog niet duidelijk. Dus zo'n getal noemen als 1 op 4 kan momenteel helemaal nog niet.
LydiaDietz
23-11-2021 om 23:28
Peen schreef op 23-11-2021 om 23:08:
[..]
Het is gelukt! Dank je Peen! Het suggestieve valt idd wel mee. Bij een vraag als of je je onveilig voelt snap ik heel goed dat mensen ja antwoorden. Ik voel me ook niet veilig. Maar dat voel ik me ook niet in het ov of in de supermarkt. Zou ook heel raar zijn als mensen zouden zeggen dat ze zich heel veilig voelen overal. Maar daar moet dan niet verdere conclusies aan verbonden worden.
QuizzicalOpossum53
23-11-2021 om 23:36
Minister Hugo de Jonge reageerde zojuist in een Eerste Kamer-debat op Gommers' uitspraken. De minister herhaalde dat we 'nog niet in de buurt van code zwart' zijn. ,,Ik kan niet voorspellen dat we over tien dagen daar wel zitten, het lijkt mij dat ook de heer Gommers dat niet kan voorspellen. Ik hecht aan de adviezen van het OMT, die dat ook niet te berde brengt.''
AD
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.