Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-11-2021 om 20:13

Hetvrijewoord schreef op 23-11-2021 om 18:44:

[..]

Ik zat mijzelf nou net zo te verheugen om me onder de voet te laten lopen voor 20% korting.

Ze pakken ons ook alles af.😭

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-11-2021 om 21:58

Gommers: 'Praat over harde lockdown en sluiting scholen' • Merck wil coronapil op EU-markt - https://nos.nl/l/2406726

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-11-2021 om 22:01

niet_rechts schreef op 23-11-2021 om 21:58:

Gommers: 'Praat over harde lockdown en sluiting scholen' • Merck wil coronapil op EU-markt - https://nos.nl/l/2406726

Kuipers zegt gisteren nog dat we nog lang niet bij code zwart zijn, Gommers zegt nu weer dit. 

Wie moet je nou geloven dan? 

Peen schreef op 23-11-2021 om 22:01:

[..]

Kuipers zegt gisteren nog dat we nog lang niet bij code zwart zijn, Gommers zegt nu weer dit.

Ik weet wel wie ik wil geloven 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-11-2021 om 22:04

Piratenkoningin schreef op 23-11-2021 om 22:02:

[..]

Ik weet wel wie ik wil geloven

Ik ook! 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-11-2021 om 22:07

Peen schreef op 23-11-2021 om 22:01:

[..]

Ik geloof toch echt Kuipers en de jonge. Gommers vind ik de laatste tijd buiten zijn boekje gaan. Met zijn stellingname tegen 2g en nu weer pleiten voor zware lockdown inclusief scholen, dwars tegen het advies van zijn eigen omt in. Vind ik niet oké. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-11-2021 om 22:10

Ik vind het zo frustrerend. En ik hoop dat er nog even twee keer wordt nagedacht over de impact op bijvoorbeeld pubers.

Als er al wordt gedacht aan sluiting van middelbare scholen, dan hoop ik enorm dat gevaccineerde kinderen nog wel naar school mogen. Dat zijn er, volgens kind, heel veel. In elk geval zijn er nog geen corona gevallen op school dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar toen de school al voor de officiële lockdown dicht moest.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-11-2021 om 22:13

niet_rechts schreef op 23-11-2021 om 22:10:

Ik vind het zo frustrerend. En ik hoop dat er nog even twee keer wordt nagedacht over de impact op bijvoorbeeld pubers.

Als er al wordt gedacht aan sluiting van middelbare scholen, dan hoop ik enorm dat gevaccineerde kinderen nog wel naar school mogen. Dat zijn er, volgens kind, heel veel. In elk geval zijn er nog geen corona gevallen op school dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar toen de school al voor de officiële lockdown dicht moest.

Het omt heeft heel duidelijk tegen schoolsluitingen geadviseerd. Maar ik zie de lerarenlobby wel in kracht toenemen. En er verschijnen berichten over kinderen op de ic. Dus ik ben er bang voor. 

Ik duim maar gewoon heel hard dat de besmettingen ineens gaan dalen morgen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-11-2021 om 22:15

Drietje schreef op 23-11-2021 om 22:07:

[..]

Ik geloof toch echt Kuipers en de jonge. Gommers vind ik de laatste tijd buiten zijn boekje gaan. Met zijn stellingname tegen 2g en nu weer pleiten voor zware lockdown inclusief scholen, dwars tegen het advies van zijn eigen omt in. Vind ik niet oké.

Dit idee heb ik eigenlijk ook wel, net of hij zich nog even wil laten gelden. 

Nou denk ik trouwens wel dat strengere maatregelen nodig zijn. Nu loopt het uit de hand.

Als het gaat om code zwart geloof ik eerder Gommers, die zit dichter op het vuur en het sluit aan bij wat je helaas al van diverse IC's hoort. 
Maar om zijn idee over nieuwe maatregelen gaar kloppen, geen idee. Met het gezwabber weet je het nooit.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-11-2021 om 22:16

Misschien toch maar eens gaan nadenken over het vaccineren van basisschoolkinderen dan. Ik las dat ook zij long covid kunnen overhouden aan een (milde) besmetting.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-11-2021 om 22:23

niet_rechts schreef op 23-11-2021 om 22:16:

Misschien toch maar eens gaan nadenken over het vaccineren van basisschoolkinderen dan. Ik las dat ook zij long covid kunnen overhouden aan een (milde) besmetting.

Volgens mij is die kans echt heel erg klein. Sowieso hoor je eigenlijk nog maar heel weinig over long covid. We zullen over een tijd wel weten of het echt zo vaak voorkomt of meer een hype was.

Ik denk dat al heel veel schoolkinderen inmiddels corona hebben gehad. En ik denk ook dat het omt en het kabinet kiezen voor natuurlijke immuniteit van kinderen. Dus in die zin is sluiting van scholen helemaal niet handig. Hooguit heel kort, voor wat vertraging. Ze gaan er duidelijk vanuit dat deze winter zoveel mensen besmet raken dat we daarna van de grote problemen af zijn.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-11-2021 om 22:25

Weet je wat ik ook zo gek vind: vaccineren van basisschoolkinderen vindt "men" niet ethisch, want zij hebben zelf geen fysieke last van corona. Maar ze weer maandenlang fatsoenlijk onderwijs ontnemen is wel ethisch?

Als ongevaccineerde volwassenen nu de kern van het probleem zijn en je pakt hen niet aan, dan is vooral dàt toch onethisch?

Met je dikke buik en je domme hoofd wekenlang een ziekenhuisbed bezet houden, dat zou toch op z'n minst tot schaamte moeten leiden. En bij voorkeur ook tot een hele karige behandeling.

Sorry, ik maak me even boos. 

hoe zei die Duitse minister het ook alweer: na deze winter ben je of gevaccineerd, of besmet of dood. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-11-2021 om 22:29

Ysenda schreef op 23-11-2021 om 22:26:

hoe zei die Duitse minister het ook alweer: na deze winter ben je of gevaccineerd, of besmet of dood.

Inderdaad. Daar koersen we op af. En ik ben wel zover dat ik denk: laat maar komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.