Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Arme restaurants... 
Gelukkig hebben we België nog. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-12-2021 om 15:19

niet_rechts schreef op 06-12-2021 om 15:19:

[..]

Ik stoor mij dus enorm om dat subjectieve woord "omstreden" in deze krantenkop.

Tja, ik vind 'omstreden' in dit geval wel objectief eigenlijk, gezien al het gekrakeel. Ik vind het een schande overigens, dat ze er niet uitkomen en het nou maar op de lange baan schuiven. Ze zitten daar om besluiten te nemen, niet om de besluiteloosheid van de samenleving voort te zetten. 



Mija schreef op 06-12-2021 om 15:25:

[..]

Tja, ik vind 'omstreden' in dit geval wel objectief eigenlijk, gezien al het gekrakeel. Ik vind het een schande overigens, dat ze er niet uitkomen en het nou maar op de lange baan schuiven. Ze zitten daar om besluiten te nemen, niet om de besluiteloosheid van de samenleving voort te zetten.



maar daarmee is het dan wel weer een goede afspiegeling van de samenleving. 

Maar diezelfde media noemen het vaccin toch ook niet omstreden? Ik ben het wel met niet_rechts eens.

Athan schreef op 06-12-2021 om 16:23:

Maar diezelfde media noemen het vaccin toch ook niet omstreden? Ik ben het wel met niet_rechts eens.

Dat is toch een heel andere dynamiek? Vaccinatie wordt door een ruime meerderheid gesteund. Maar zelfs partijen die geen twee keer nagedacht hebben over het kopen van vaccins ("Logisch!") doen moeilijk over 2G. 2G is daarmee daadwerkelijk veel meer omstreden dan vaccineren. Ze krijgen er geen meerderheid voor kennelijk. 

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 14:44:

Arme restaurants...
Gelukkig hebben we België nog.

En hieruit blijkt maar weer duidelijk jouw egoïsme ikke ikke ikke, vandaar ook dat je niet op een eerdere post reageerde dat je de Belgische grens ook moest vermijden gezien je eerdere reactie. 

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 14:44:

Arme restaurants...
Gelukkig hebben we België nog.

Jij bent wel erg selectief. Maatregelen waar jij geen last van hebt, moeten zo snel mogelijk worden doorgevoerd. 

Maar als jij er wel last van hebt, dan is het opeens arme restaurants en blijk je toch een stuk minder om de naleving te geven.

Dat is naar mijn mening behoorlijk hypocriet.

Lollypopje schreef op 06-12-2021 om 17:49:

[..]

Jij bent wel erg selectief. Maatregelen waar jij geen last van hebt, moeten zo snel mogelijk worden doorgevoerd.

Maar als jij er wel last van hebt, dan is het opeens arme restaurants en blijk je toch een stuk minder om de naleving te geven.

Dat is naar mijn mening behoorlijk hypocriet.

Behoorlijk hypocriet? Ontzettend hypocriet, maar gewend van RB……

Mija schreef op 06-12-2021 om 16:55:

[..]

Dat is toch een heel andere dynamiek? Vaccinatie wordt door een ruime meerderheid gesteund. Maar zelfs partijen die geen twee keer nagedacht hebben over het kopen van vaccins ("Logisch!") doen moeilijk over 2G. 2G is daarmee daadwerkelijk veel meer omstreden dan vaccineren. Ze krijgen er geen meerderheid voor kennelijk.

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Toch denk ik dat de media door dergelijke woordkeuzes mede zorgen dat zulke maatregelen omstreden worden (of blijven).

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 14:44:

Arme restaurants...
Gelukkig hebben we België nog.

Maar daar hebben de restaurant eigenaren toch niets aan? 

Tango schreef op 06-12-2021 om 19:25:

[..]

Maar daar hebben de restaurant eigenaren toch niets aan?

Het gaat RB dan ook totaal niet om de zgn arme restaurants, enkel eigenbelang mocht dat nog niet duidelijk zijn 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-12-2021 om 19:43

Athan schreef op 06-12-2021 om 18:23:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Toch denk ik dat de media door dergelijke woordkeuzes mede zorgen dat zulke maatregelen omstreden worden (of blijven).

Eens. Net zo goed had er kunnen staan: "Onvermijdelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'" of "Noodzakelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'".

Partijen laten zich veel te veel leiden door de schreeuwende minderheid. Reuze irritant.

niet_rechts schreef op 06-12-2021 om 19:43:

[..]

Eens. Net zo goed had er kunnen staan: "Onvermijdelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'" of "Noodzakelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'".

Partijen laten zich veel te veel leiden door de schreeuwende minderheid. Reuze irritant.

Je kunt ook iedere typering weglaten, dus gewoon:” 2G-plan op de lange baan etc..”

niet_rechts schreef op 06-12-2021 om 19:43:

[..]

Eens. Net zo goed had er kunnen staan: "Onvermijdelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'" of "Noodzakelijk 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt'".

Partijen laten zich veel te veel leiden door de schreeuwende minderheid. Reuze irritant.

Nee, ik ben een taalzeurpiet en daar ben ik het niet mee eens. Onvermijdelijk en noodzakelijk zijn oordelen die een journalist niet kan vellen.  Hij/zij heeft geen glazen bol. Deze kwalificaties zijn (nu) niet feitelijk.

Omstreden is dat (helaas) wel. Van Dale geeft als betekenis: ’veelbesproken en verschillend beoordeeld’. Daar is helemaal niets aan gelogen. 

Ze schuiven dit besluit gewoon voor zich uit. En ergens beseffen ze ook dat het misschien meer problemen geeft dan het oplost. En met jou denk ik toch dat het onvermijdelijk genomen moet worden. Al is het maar symbolisch. De mensen die zoveel hebben opgeofferd terwille van de prikweigeraars (en dan bedoel ik niet mezelf) kunnen niet eindeloos aan het lijntje worden gehouden. Ergens moet hun gevoel voor rechtvaardigheid enigszins worden hersteld.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.