Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Tango
03-12-2021 om 18:30
Gaan ze 18-minners ook boosteren? Of geldt het alleen voor 18+? Mijn zoon is 17 en in september volledig gevaccineerd.
Ysenda
03-12-2021 om 19:00
Coreopsis schreef op 03-12-2021 om 17:45:
[..]
Nu vraag ik me af: de GGDteststraten kraken al een paar weken aan alle kanten. Als je een afspraak wil inplannen heb je geluk als je over 2 dagen aan de beurt bent. Is de stabilisatie vanwege het bereiken van de maximumcapaciteit of omdat er echt minder mensen besmet raken?
Er raken minder mensen besmet, anders zal het percentage positieve testen moeten stijgen. En dat is redelijk stabiel.
kerst
03-12-2021 om 19:06
Peen schreef op 03-12-2021 om 16:11:
[..]
Ik heb het idee dat het in de zomer telkens wel meevalt en dan heb ik liever in de herfst een booster, als de besmettingen weer snel oplopen. Dan heb je er meer aan dan in de lente, denk ik. Of zie ik dat verkeerd?
Nou , inderdaad.
En dan die verhalen dat de vaccins maar zo'n vier maanden zouden werken.
Sun.lover
03-12-2021 om 19:11
Ysenda schreef op 03-12-2021 om 19:00:
[..]
Er raken minder mensen besmet, anders zal het percentage positieve testen moeten stijgen. En dat is redelijk stabiel.
Er is ook bekend dat maar een klein percentage van de mensen zich laat testen.
Ysenda
03-12-2021 om 19:19
Sun.lover schreef op 03-12-2021 om 19:11:
[..]
Er is ook bekend dat maar een klein percentage van de mensen zich laat testen.
Dat zou niet uit maken als je aan het plafond van je aantal testen zit zoals nu, dan is een stijging in het percentage te verwachten bij een stijgende besmettingsgraad.
ScarceKudu74
03-12-2021 om 19:22
kerst schreef op 03-12-2021 om 19:06:
[..]
Nou , inderdaad.
En dan die verhalen dat de vaccins maar zo'n vier maanden zouden werken.
Dat laatste is niet waar hoor, ik las laatst dat de vaccins na maanden nog steeds bijna net zoveel beschermen tegen ziekenhuisopnames als toen je net gevaccineerd was.
Alleen bij oude mensen is het wat minder, maar dat is logisch. Hun immuunsysteem werkt niet meer zo goed.
OmaVan2
03-12-2021 om 19:26
niet_rechts schreef op 03-12-2021 om 18:20:
[..]
Iederéén heeft zijn tweede prik in of voor augustus gehad. Zelfs mijn pubers.
Ik ben niet duidelijk geweest, 60-65 is de AZ groep en die hebben voor een deel in juli en augustus een tweede prik gehad. Dus dan mag je niet voor 1 januari een booster.
Pooh-Bear
03-12-2021 om 19:30
redbulletje schreef op 03-12-2021 om 16:56:
[..]
Al is het alleen maar voor je reispas, neem aan dat het gros van de bevolking vanaf maart t/m september weer op vakantie wil en ze willen die QR code inclusief de booster maken.
Mijn dochter en ik werken allebei in de zorg en krijgen waarschijnlijk heel binnenkort de brief voor de booster.
maar ik zat wel te rekenen dat als we hem heel snel halen we volgend jaar met de vakantie in de knoei komen omdat we in september op vakantie willen.
EnchantedDragonfly18
03-12-2021 om 21:42
Wat vreselijk asociaal
De centrale organisatie achter de Gereformeerde Gemeenten, een orthodox-protestantse kerkstroming, legt het ‘dringend beroep’ van het kabinet om na 17.00 uur geen kerkdiensten te houden naast zich neer. Het landelijk dienstencentrum vindt de diensten van ‘essentieel belang’ en wil dat samenkomsten ook ‘s avonds mogelijk blijven.
https://www.ad.nl/binnenland/streng-christelijke-kerken-negeren-advies-en-willen-ook-na-17-00-uur-diensten-houden~a0bcdb58/
Feles
03-12-2021 om 21:46
Tickel schreef op 03-12-2021 om 21:42:
Wat vreselijk asociaal
De centrale organisatie achter de Gereformeerde Gemeenten, een orthodox-protestantse kerkstroming, legt het ‘dringend beroep’ van het kabinet om na 17.00 uur geen kerkdiensten te houden naast zich neer. Het landelijk dienstencentrum vindt de diensten van ‘essentieel belang’ en wil dat samenkomsten ook ‘s avonds mogelijk blijven.
https://www.ad.nl/binnenland/streng-christelijke-kerken-negeren-advies-en-willen-ook-na-17-00-uur-diensten-houden~a0bcdb58/
Ongelofelijk! Ik vind die uitzondering voor kerken sowieso van de zotte.
alhambra
03-12-2021 om 21:50
Tickel schreef op 03-12-2021 om 21:42:
Wat vreselijk asociaal
Ja, ze lijken wel eens tegen om het tegen te zijn.
Ik snap dat ze graag hun diensten nog willen houden 's avonds, zeker nu met Kerst. Deze tijd vraagt echter om een livestream + de kerktelefoon (voor de 80plussers).
Wilgenkatje-
03-12-2021 om 21:50
Peen schreef op 03-12-2021 om 16:43:
[..]
Ik ben wel gevaccineerd hoor, daar heb ik geen seconde over getwijfeld. Ik vroeg me alleen af of die booster nou wel zoveel nut heeft in de lente. Dan is hij weer uitgewerkt (of er is weer een nieuwe variant), tegen de tijd dat het griep- en coronaseizoen weer begint 🙈
Daar zeg je zowat. Mijn laatste vaccinatie was van half februari 2021, vier weken geleden testte ik positief. Gelukkig niet heel ziek geweest. Nu biedt mijn werk (zorg) half december boosters aan, maar een eventuele positieve test moet minstens 6 maanden geleden zijn. Ik mag dus pas een derde prik half mei. Of dat nuttig is ??
EnchantedDragonfly18
03-12-2021 om 21:53
Wilgenkatje- schreef op 03-12-2021 om 21:50:
[..]
Daar zeg je zowat. Mijn laatste vaccinatie was van half februari 2021, vier weken geleden testte ik positief. Gelukkig niet heel ziek geweest. Nu biedt mijn werk (zorg) half december boosters aan, maar een eventuele positieve test moet minstens 6 maanden geleden zijn. Ik mag dus pas een derde prik half mei. Of dat nuttig is ??
Op zich kan het geen kwaad, dan zou je ergens in november weer een prik kunnen krijgen.
Mijn laatste vaccinatie is van begin juni. Deze maand zou ik dus weer mogen.
Hinoki
03-12-2021 om 22:59
Tickel schreef op 03-12-2021 om 21:53:
[..]
Op zich kan het geen kwaad, dan zou je ergens in november weer een prik kunnen krijgen.
Mijn laatste vaccinatie is van begin juni. Deze maand zou ik dus weer mogen.
Elke paar maanden een booster. Noem me maar wappie dan. Maar dát ga ik dus niet doen.
Angela1967
03-12-2021 om 23:21
Hinoki schreef op 03-12-2021 om 22:59:
[..]
Elke paar maanden een booster. Noem me maar wappie dan. Maar dát ga ik dus niet doen.
Waarom niet? Wil je liever elke paar maanden ziek worden? Krijg je dezelfde immuniteit door als door vaccinatie en dat bijv elke paar maanden. Misschien dat ziekenhuizen blijven vollopen. En waarom niet wat meer vertrouwen? Als het bio-technisch voorlopig niet beter kan dan bijv vaccins die een jaar ofzo beschermen dan is het rijkelijk raar om te denken dat het óf beter moet kunnen (jij werkt er niet en het is je vak niet) of denken dat je beter ziek kunt worden toch?
Dus als je een keer vaccineert is er geen logische reden om niet 10 keer te vaccineren.
Als je nul keer vaccineert ja dan houd het op.
Gr Angela
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.