Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-12-2021 om 11:56

19876 schreef op 01-12-2021 om 11:24:

[..]

Ze komen wel al aardig richting de gemiddelde leeftijd van de Nederlander en gemiddeld is dat de helft het al niet haalt

Boomer zijn geboren tussen 1946 en 1964. (57-75) Dat vind ik nou niet echt leeftijden waarop de helft het niet haalt. Het is trouwens levensverwachting en niet gemiddelde leeftijd 😉

"In2020 was de levensverwachting bij geboorte 79,7 jaar voor mannen en 83,1 jaar voor vrouwen. De resterende levensverwachting op 65-jarige leeftijd was 18,5 jaar voor mannen en 21,2 voor vrouwen. Een 65-jarige man wordt naar verwachting dus 83,5 jaar en een 65-jarige vrouw 86,1 jaar".

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-12-2021 om 11:57

Lollypopje schreef op 01-12-2021 om 11:35:

Zag vandaag beelden van de nos. Man niet gevaccineerd, maar had geen spijt. Mensen moesten zijn vrijheid respecteren en bladiebladiebla. Terwijl hij aan allerlij toeters en bellen lag.

En dan denk ik aan die vrouw met een hersentumor wiens operatie weer is uitgesteld, vanwege zijn vrijheid 😢

Natuurlijk had 'ie geen spijt. Dat komt pas als er geen plek voor hem meer is in de ziekenhuizen. Zolang ze nog zorg kunnen krijgen zal er weinig reden voor spijt zijn.

Tickel schreef op 01-12-2021 om 11:57:

[..]

Natuurlijk had 'ie geen spijt. Dat komt pas als er geen plek voor hem meer is in de ziekenhuizen. Zolang ze nog zorg kunnen krijgen zal er weinig reden voor spijt zijn.

Sommigen hebben wel spijt, maar dat zijn vooral de mensen die hun eigen immuniteit overschatten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-12-2021 om 12:01

Lollypopje schreef op 01-12-2021 om 11:59:

[..]

Sommigen hebben wel spijt, maar dat zijn vooral de mensen die hun eigen immuniteit overschatten.

Vaak zijn dat mensen wiens leven echt aan een zijde draadje heeft gehangen. Die griet waar nu berichten over verschijnen heeft volgens mij ook geen spijt. Nog niets over gelezen iig.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-12-2021 om 12:18

Lollypopje schreef op 01-12-2021 om 11:35:

Zag vandaag beelden van de nos. Man niet gevaccineerd, maar had geen spijt. Mensen moesten zijn vrijheid respecteren en bladiebladiebla. Terwijl hij aan allerlij toeters en bellen lag.

En dan denk ik aan die vrouw met een hersentumor wiens operatie weer is uitgesteld, vanwege zijn vrijheid 😢

Oh wat erg... Ik denk niet dat die mensen de capaciteiten bezitten om tot andere inzichten te komen. 😭

Zou Hans - het wordt niets zonder jou Annabel - de Booij  ( 63 ) ook spijt hebben nu hij ongevaccineerd tegen corona een IC bezet houdt ?

Misschien had Annabel hem aan zijn haren naar een priklocatie moeten slepen

Netherfield schreef op 01-12-2021 om 12:39:

Misschien had Annabel hem aan zijn haren naar een priklocatie moeten slepen

waar staat dat hij niet gevaccineerd is? Dat lees ik nergens.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-12-2021 om 12:54

“Iemand zei dit is Hans de Booij, hij moet nu naar de IC”

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-12-2021 om 12:56

Lollypopje schreef op 01-12-2021 om 12:51:

waar staat dat hij niet gevaccineerd is? Dat lees ik nergens.

Interview met zijn manager (geloof ik) die dat aan de Telegraaf vertelde. Zelf ook niet gevaccineerd maar gaat nu toch maar booster halen. 

wild-flower schreef op 01-12-2021 om 10:01:

[..]

Over Portugal, de oplopende besmettingen en de nieuwe maatregelen daar nu , lees ik :

"Onder de nieuwe infecties zitten veel ongevaccineerde kinderen en jongeren.
Qua vaccinaties en groepsimmuniteit zitten we goed", zegt de Portugese viroloog Pedro Simas van het Instituto de Medicina Molecular (IMM) in Lissabon tegen RTL Nieuws. "Maar we spelen gewoon op safe.
Dit om de virusverspreiding vlak na de feestdagen preventief in te dammen. "
Bang voor rellen zijn ze niet. "We voorzien geen sociale onrust zoals in Nederland."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5270868/portugal-vaccinatiegraad-hoog-corona-regels-vakantie-albufeira

Ha. Jij begreep de achtergrond van mijn vraag. Ik zocht al een antwoord. Dank!

Hetvrijewoord schreef op 01-12-2021 om 12:56:

[..]

Interview met zijn manager (geloof ik) die dat aan de Telegraaf vertelde. Zelf ook niet gevaccineerd maar gaat nu toch maar booster halen.

Ja klopt .

Hetvrijewoord schreef op 01-12-2021 om 12:56:

[..]

Ahhh die kon ik niet lezen en in andere artikelen stond het niet.

In dat geval vind ik deze uitspraak over dat nieuwe nummer wel bijzonder.

Vlinderhart lag al jaren klaar, maar is pas onlangs opgenomen. “Alsof hij iets voorvoelde”, vertelt Hoes.

Je zou denken dat iemand die dit voorvoelt zich laat vaccineren in plaats van een nummer opnemen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-12-2021 om 14:29

wild-flower schreef op 01-12-2021 om 12:31:

Zou Hans - het wordt niets zonder jou Annabel - de Booij ( 63 ) ook spijt hebben nu hij ongevaccineerd tegen corona een IC bezet houdt ?

Nou, die is al best een tijd van het pad als ik zo her en der wat lees. Verslavingen, vlucht in het boeddhisme, liedje over Pim Fortuyn, gijzeling van een wapenhandelaar 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.