Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Ik heb het heel lang volgehouden, maar nu ben ik ook het vertrouwen in ons kabinet verloren. Wat zijn dit nu weer voor halfzachte flutmaatregelen! 
Volgens mij heb ik het échte complot ontdekt: Rutte is de opperwappie, die corona ontkent, maar net doet alsof hij aan de kant van de gevaccineerden staat!

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 19:22

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 19:09:

[..]

Blijkbaar hebben die dus meer personeel beschikbaar. En vallen daar niet zo ontzettend veel mensen uit door ziekte of omdat ze het werk niet meer aan kunnen.

Van het personeel verwachten dat ze zich nu nog verder over de kop werken is een heel goed plan als je na de winter vrijwel geen personeel in de zorg meer over wilt hebben.

Er zijn grote tekorten bij de politie. Daar is het ook een soort van code zwart. Heel veel capaciteit gaat naar de rellen en handhaving voor corona. Dat zijn hele zware diensten,  zoals iedereen heeft kunnen zien. 

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 19:16:

Vaste zitplaats en anderhalve meter in bios, theater en horeca van 5 tot 17. Ik snap even niet of de QR code nog moet worden getoond of dat dat ineens vervalt.

Ja, het wordt een combi: coronapas + andere maatregelen (vaste zitplaats, anderhalve meter, mondkapjes). Hier staan alle maatregelen bij elkaar: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kort-overzicht-coronamaatregelen

Drietje schreef op 26-11-2021 om 19:22:

[..]

Er zijn grote tekorten bij de politie. Daar is het ook een soort van code zwart. Heel veel capaciteit gaat naar de rellen en handhaving voor corona. Dat zijn hele zware diensten, zoals iedereen heeft kunnen zien.

Dat ik ontken ik ook niet. Maar dat zij het redden is nog geen reden dat de zorg het ook moet kunnen redden. Ze redden het namelijk niet, dat is duidelijk als je luisterd naar de ziekenhuizen en de mensen die er werken.

Drietje schreef op 26-11-2021 om 19:02:

[..]

Eigenlijk nog minder dan 15 procent. De meeste ongevaccineerden zijn onder de veertig, terwijl het boven de vijftig pas echt gaat aantikken qua opnames. Dus het misschien 5 procent of zo van de bevolking die voor deze ellende zorgt.

Het is onmogelijk om een maatregel te nemen die alleen van toepassing is op die groep 40+ ongevaccineerden. Je krijgt altijd de jongere groep er gratis bij. En die jongere groep zegt niet geheel onterecht: ik kom niet die IC. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de politiek niet verder wil gaan dan 2G. Hardere maatregelen richting ongevaccineerden levert zo'n gekrakeel in de kamer op dat men daar niet aan begint. Er zijn niet echte harde cijfers over het verlies aan levensjaren door uitgestelde zorg. En niemand weet hoe lang de mensen nog leven die een IC-opname voor Covid hebben overleefd. 

Het niet meer sporten na.17:00 geldt voor iedereen nu begrijp ik? Mijn zoontje doet een buitensport en dat is vorige lockdowns altijd doorgegaan, maar nu denk ik dus niet.

Ik was vandaag bij de Intratuin en dat was echt raar. Overal kun je gewoon door elkaar heen lopen , maar als je dan even een drankje wilde halen in het midden van de winkel,  word opeens je qr code gecontroleerd. Ik weet wel: dat is  horeca, maar dat schiet zijn doel dan volledig voorbij. Controleer het dan voordat je überhaupt in de winkel mag.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 20:04

Amber82 schreef op 26-11-2021 om 20:02:

Het niet meer sporten na.17:00 geldt voor iedereen nu begrijp ik? Mijn zoontje doet een buitensport en dat is vorige lockdowns altijd doorgegaan, maar nu denk ik dus niet.

Misschien komen er nog uitzonderingen? Dat gebeurt wel vaker. Ik hoop eigenlijk dat het voor minderjarigen gewoon door kan gaan. 

Amber82 schreef op 26-11-2021 om 20:02:

Is het niet bijna winterstop? Dan stopt t sowieso al binnenkort. 

Gifkikker schreef op 26-11-2021 om 20:05:

[..]

Is het niet bijna winterstop? Dan stopt t sowieso al binnenkort.

Atletiek niet 

Drietje schreef op 26-11-2021 om 20:04:

[..]

Misschien komen er nog uitzonderingen? Dat gebeurt wel vaker. Ik hoop eigenlijk dat het voor minderjarigen gewoon door kan gaan.

Lijkt me niet. Is al bizar dat scholen doorgaan.

En jammer dat ze de antivaxxers niet gaan aanpakken want die zorgen wel voor besmettingen natuurlijk ook al worden ze zelf misschien niet heel ziek. 

Amber82 schreef op 26-11-2021 om 20:19:

[..]

Atletiek niet

Dat is jammer.  Sporten zij de hele winter gewoon door? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

26-11-2021 om 21:32

Gifkikker schreef op 26-11-2021 om 21:11:

[..]

Dat is jammer. Sporten zij de hele winter gewoon door?

Hier wel! Ook atletiek. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2021 om 21:34 Topicstarter

Het is voor kinderen vast balen als sport weg valt, maar gelukkig blijven de scholen open. Daar staat dan tegenover dat de rest strenger moet.

Gifkikker schreef op 26-11-2021 om 21:11:

[..]

Dat is jammer. Sporten zij de hele winter gewoon door?

Ja hier sporten ze ook het hele jaar, geen zomerstop en geen winterstop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.