Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Sun.lover schreef op 25-11-2021 om 18:14:

[..]

Dat zijn er niet zo veel hoor. Er liggen veel ongevaccineerde mensen met Covid en daarvan vind ik iemand van in de 60 al stokoud. En echt bejaarden boven de 80 zou je naar mijn mening nu sowieso niet meer moeten opnemen met deze cijfers.

Ik had als bejaarde 70+ genomen... Ik weet dat 80-ers nauwelijks op de IC komen. Ik ben al anderhalf jaar een vaste volger van de cijfers van NICE.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-11-2021 om 18:33

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 16:26:

[..]

Het probleem is vooral dat Nederland veel te laat begonnen is met boosteren. De kwetsbaren en ouderen hadden in oktober al een 3e prik moeten kunnen halen.

Het eerste probleem is dat de vaccinatiegraad te laag blijft. De rest volgt.

Hetvrijewoord schreef op 25-11-2021 om 18:33:

[..]

Het eerste probleem is dat de vaccinatiegraad te laag blijft. De rest volgt.

En dat we niet bereid zijn wat afstand te houden tot elkaar. 

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 18:17:

[..]

Ik zou me 'n partij stampij hebben gemaakt als mijn moeder ziekenhuisopname nodig had gehad en ze hadden haar willen weigeren enkel omdat ze 80 is.

De kans dat iemand van 80 (behalve kortdurend postoperatief) eenIC opname overleeft is klein. De kans dat diegene zelfstandig nog kan leven is nihil. Het is soms mishandeling om iemand op te nemen ongeacht wat de familie daarvan vindt. 

[..]

Dat zijn er niet zo veel hoor. Er liggen veel ongevaccineerde mensen met Covid en daarvan vind ik iemand van in de 60 al stokoud. En echt bejaarden boven de 80 zou je naar mijn mening nu sowieso niet meer moeten opnemen met deze cijfers.

Meen je dit nou serieus?? Zo ja, dan kan ik jouw bijdragen als zorgmedewerker sowieso al niet meer serieus nemen.

[..]

Zeg je dat ook als om je eigen familie gaat? Deze post is echt misselijkmakend. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 21:15

Ik denk dat sunlovers" post vooral realistisch is eerlijk gezegd. 

Mallebeppie schreef op 25-11-2021 om 21:15:

Ik denk dat sunlovers" post vooral realistisch is eerlijk gezegd.

Realistisch in wat voor zin? Dat iemand van in de 60 stokoud is? Sorry, maar in dat geval kan ik jullie beiden niet eens serieus nemen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-11-2021 om 21:24

60 stokoud?
Kom nou, 200 jaar geleden misschien.

Nieuwe variant B.1.1.529 is opgedoken in Zuid Afrika, men spreekt van 'heavily mutated'. Dat is dus NOG een reden om te vaccineren: hoe meer een virus rondgaat, hoe meer kans op mutaties.

Om moedeloos van te worden...

https://www.nature.com/articles/d41586-021-03552-w

Kersje schreef op 25-11-2021 om 21:17:

[..]

Realistisch in wat voor zin? Dat iemand van in de 60 stokoud is? Sorry, maar in dat geval kan ik jullie beiden niet eens serieus nemen.

het stuk van ouderen van boven de 80 niet langdurig aan de beademing leggen, vind ik zeer realistisch. 

En eigenlijk zouden alle kinderen dat gesprek moeten hebben met hun ouders: wat wil je, dit zijn de vooruitzichten als je opgenomen moet worden en aan de beademing komt. 

Dood gaan is een vaststaand iets zodra we geboren worden. Kiezen we per definitie voor kwantiteit van leven koste wat het kost, of is het beter voor kwaliteit van leven te gaan?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 21:29

[..]

Ik denk dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt.  Ik denk dat sunlover bedoelde dat van alle ongevacvineerden met covid op de IC, de oudsten in de 60 zijn. Daarmee geeft ze dus aan dat het merendeel van de ongevaccineerde covid patiënten een stuk jonger is dan dat. 

Dat is hoe ik het lees althans. 

En dat er zo verbolgen wordt gereageerd over het "weigeren " van die 80 jarigen,  snap ik. Maar het is niet heel realistisch dat deze mensen van hogere leeftijd met covid  "Goed " van de IC af komen.  Je moet ook denken in kwaliteit van leven. 

[..]

Misschien toch eerst even vragen? Mijn associatie was: afgetakeld door Corona. Dat is natuurlijk een aanslag op je lichaam. De professionele inschatting kan zijn dat deze mensen daar niet goed meer van herstellen en vroeg oud geworden zijn. 

Kersje schreef op 25-11-2021 om 21:01:

[..]

Meen je dit nou serieus?? Zo ja, dan kan ik jouw bijdragen als zorgmedewerker sowieso al niet meer serieus nemen.

Ik bedoel daarmee dat ik veel meer jongere mensen met Covid op de IC zie. Dan vallen de zestigers al op als oud. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-11-2021 om 22:39

Daglichtlamp schreef op 25-11-2021 om 16:48:

[..]

Ja, vandaag 2015, gister 2030, eergister 2052. De intensivecare bezetting stijgt inderdaad nog steeds, maar die reageert natuurlijk trager.

Je zit ook in de groep zestigplussers dat daar de besmettingen waarschijnlijk hun piek al bereikt hebben (al is dat lastig met zekerheid te zeggen, het overzicht met leeftijden loopt altijd een week achter).

De besmettingen lijken ook te stabiliseren. Wel heel pril nog...

Drietje schreef op 25-11-2021 om 22:39:

[..]

De besmettingen lijken ook te stabiliseren. Wel heel pril nog...

De GGD zit aan de max van de testcapaciteit, dus we varen blind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.