Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

LiefsteFeetje schreef op 25-11-2021 om 15:56:

[..]

Luxer dan schoolkinderen weer thuis te laten zitten omdat volwassenen er weer een zooitje van maken. En ze hebben echt schade opgelopen.

Kijk van mij mogen ze 2 g gaan invoeren voor alles behalve gewone boodschappen, werk en school. Maar ja dan voelt een schreeuwgroepje zich buiten gesloten. Laat die buiten de maatschappij voor hun luxe, kan de rest geld verdienen en naar school gaan en leuke dingen die ook weer geld opleveren voor brood.

Juist grote besmettingsbronnen als school zouden 2G moeten hanteren. Kinderen houden ze geen 1,5 meter uit elkaar tenslotte. 

Lollypopje schreef op 25-11-2021 om 15:54:

[..]

Ik denk dat beiden even belangrijk is. De schade aan de economie en bedrijven is directer voelbaar in de maatschappij, maar de schade aan kinderen die merken buitenstaanders minder goed. Die zien vooral de ouders en de leerkrachten. Dat jij het niet ziet, betekent niet dat het er niet is.

Bij de eerste lockdown zat ik alleen thuis. 3 maanden amper aangeraakt. Tegelijkertijd had ik ook niet willen ruilen met mijn collega die werk, kinderen en thuisonderwijs op een vrijwel onmogelijke manier moest zien te combineren.

Ik denk dat we moeten stoppen voor een ander te bepalen wat erger of belangrijk is. Het is allemaal kut als het jou treft en het is allemaal belangrijk. En ik ben super blij dat ik die afweging niet hoef te maken.

Ow, deze forummer boeit het niet als ze wel kan zien hoor. Die vind kinderen helemaal niets Dus zelfs al is bewijs wel heel duidelijk te zien, word het haar gehele dag getoond... totaal geen prio voor haar de volgende generatie.

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 15:58:

[..]

Juist grote besmettingsbronnen als school zouden 2G moeten hanteren. Kinderen houden ze geen 1,5 meter uit elkaar tenslotte.

Weet je wel wat 2g is?

LiefsteFeetje schreef op 25-11-2021 om 15:59:

[..]

Ow, deze forummer boeit het niet als ze wel kan zien hoor. Die vind kinderen helemaal niets Dus zelfs al is bewijs wel heel duidelijk te zien, word het haar gehele dag getoond... totaal geen prio voor haar de volgende generatie.

Weet ik, daarom trok ik het wat algemener. Mensen hebben vaak niet door hoe zwaar iets voor iemand is, tenzij ze het van dichtbij zien. Daarom weiger ik iets erger of belangrijker te noemen.

Tenzij het om de weigeraars gaat, dan vind ik de gevaccineerden echt belangrijker

Lollypopje schreef op 25-11-2021 om 16:02:

[..]

Weet ik, daarom trok ik het wat algemener. Mensen hebben vaak niet door hoe zwaar iets voor iemand is, tenzij ze het van dichtbij zien. Daarom weiger ik iets erger of belangrijker te noemen.

Tenzij het om de weigeraars gaat, dan vind ik de gevaccineerden echt belangrijker

Duidelijk en gedeeltelijk eens.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2021 om 16:03 Topicstarter

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 15:58:

[..]

Daar werken we hard aan door de school open te houden. Nog even en we hebben daar groepsimmuniteit. (en dan hoeven ze daar tenminste nooit meer dicht, belangrijk is juist om regelmatig een booster te geven zodat de immuniteit op peil blijft). Dit is gewoon niet de groep die ernstig ziek wordt. Het lijkt me niet meer dan eerlijk om ze gewoon prioriteit te geven.

Daglichtlamp schreef op 25-11-2021 om 16:03:

[..]

Daar werken we hard aan door de school open te houden. Nog even en we hebben daar groepsimmuniteit. (en dan hoeven ze daar tenminste nooit meer dicht, belangrijk is juist om regelmatig een booster te geven zodat de immuniteit op peil blijft). Dit is gewoon niet de groep die ernstig ziek wordt. Het lijkt me niet meer dan eerlijk om ze gewoon prioriteit te geven.

Ook dat.

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 15:48:

[..]

Nou precies! De economie draaiende houden is belangrijker dan kinderen op school houden. Zodra scholen dicht zijn kunnen leraren weer volledig focussen op online onderwijs zonder zelf dagelijks extra risico te lopen uit te vallen wegens corona.

Ai, dat is een grote misvatting. Op korte termijn klopt dit, maar de jeugd is wel je toekomst en onderwijs in dus gewoon een investering in je economie die ongelooflijk van belang is. Je hebt gezien dat de economie draaiende houden op zich wel gaat met een enorme zak geld, maar dat de achterstand en de gezondheid problemen bij de jeugd toch echt van een andere orde zijn. En dat de achterstand niet zo makkelijk in te halen is, zeker niet als je nogmaals de scholen gaat sluiten. Dus ook vanuit economisch perspectief is het sluiten van alweer de scholen niet slim en gaat op langer termijn de maatschappij ook geld kosten.

Bovendien vind ik het ook een ethische kwestie. We gaan de scholen sluiten omdat een (deel) van de volwassenen zich niet goed gedraagt, dan wel zich niet laat vaccineren. Terwijl de jeugd geen enkele belasting vormt voor de zorg, maar straks wel de financiële kolen uit het vuur mag halen. Echt hoor; de jeugd krijgt straks alles voor zijn kiezen, maar wij volwassenen tonen weinig compassie met hun. Ik heb daar moeite mee.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 16:08

Daglichtlamp schreef op 25-11-2021 om 16:03:

[..]

En dat er kinderen zijn die ouders hebben die in risico groepen vallen, of ouders die door hun minder goede gezondheid geen antistoffen hebben aangemaakt na vaccinatie doet er dan ook niet zoveel toe? 

Welke beslissing het kabinet ook maakt: ze kunnen het toch niet voor iedereen goed doen.

Voegde toch niets toe, soms even tot 10 tellen zelf

ScarceKudu74

ScarceKudu74

25-11-2021 om 16:17

Scholen dicht en de rest open houden zou echt absurd zijn! Je gaat de kinderen niet laten opdraaien voor de nalatigheid van de antivaxxers, want daar komt het wel op neer. Als zij er niet waren, hadden we geen probleem.  

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2021 om 16:19 Topicstarter

Overigens is het niet allemaal kommer en kwel. De ziekenhuisbezetting lijkt wel te stabiliseren op dit moment.

Peen schreef op 25-11-2021 om 16:17:

Scholen dicht en de rest open houden zou echt absurd zijn! Je gaat de kinderen niet laten opdraaien voor de nalatigheid van de antivaxxers, want daar komt het wel op neer. Als zij er niet waren, hadden we geen probleem.

Het probleem is vooral dat Nederland veel te laat begonnen is met boosteren. De kwetsbaren en ouderen hadden in oktober al een 3e prik moeten kunnen halen. 

Daglichtlamp schreef op 25-11-2021 om 16:19:

Overigens is het niet allemaal kommer en kwel. De ziekenhuisbezetting lijkt wel te stabiliseren op dit moment.

Oh ja? Met 350 opnames per dag? In 1 week tijd is de bezetting van Covid op de IC met meer dan 115 in 1 week toegenomen. Dat is recht koersen op code zwart, ook al zou het op dit stabiliseren. Misschien nemen ze daarom geen strenge maatregelen. We kunnen het toch niet meer voorkomen. 

Mallebeppie schreef op 25-11-2021 om 16:08:

[..]

En dat er kinderen zijn die ouders hebben die in risico groepen vallen, of ouders die door hun minder goede gezondheid geen antistoffen hebben aangemaakt na vaccinatie doet er dan ook niet zoveel toe?

Welke beslissing het kabinet ook maakt: ze kunnen het toch niet voor iedereen goed doen.

Hier krijgt iedereen die nu niet naar school gewoon thuisonderwijs. Geen enkele reden om daar het hele land met kinderen voor thuis te laten zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.