Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 13:49:

[..]

Als ze samen met iemand aan tafel zitten koffiedrinken bijv. Mensen houden geen 1,5 meter afstand van hun collega's, sportvrienden, klasgenoten etc.

Juist winkelen heeft de minste risico's en je zou kunnen volstaan met kinderen weren uit winkels. En volwassenen alleen en met mondkapjes.

En zelf dan ook niet gaan naar een restaurant in België hé.

Enerzijds ben je hier voor een lockdown en vooral de kinderen overal van uitsluiten, anderzijds blij dat je vlak bij belgie woont want dan kan je nog naar een restaurant. Beetje tegenstrijdig dit.

Lijkt mij overigens prima om kinderen even buiten de winkels te houden (als gezinssituatie het toe laat), ik neem ze niet mee in ieder geval.
Maar dat om 17:00 sluiten gaat mijn inziens 0 effect hebben.

Maar ach we weten dat het kabinet vaak toch anders besluit, dus het zal vast een lockdown worden met schoolsluiting

Laten we vrijdagavond in polonaise door de straten gaan om te vieren dat het allemaal reuze meevalt met de maatregelen en de crisis in de ziekenhuizen! Het is een hele opluchting. 

(sarcasme uit) 

Maar dat klip en klare advies om de scholen open te houden daar ben ik echt heel erg blij mee. En nou maar hopen dat de politiek niet nú ineens bedenkt dat ze op dat punt wél strenger kunnen zijn dan het OMT. Want volgens het CBS zijn er ruim 4.169.290 4- tot en met 25-jarigen. Zij lopen zelf een verwaarloosbaar risico de zorg te belasten. Dat zijn dat zijn dus ruim vier miljoen jonge mensen die bij onderwijssluitingen opdraaien voor het besluit van (een deel van de) 2,2 miljoen ongevaccineerde Nederlanders die ervoor kiezen zonder paraplu de Coronastortbui in te stappen ten koste van andere mensen, ander patiënten, de zorg, bedrijven en inkomens. Dat is van de zotte. Totaal uit proportie. En hoewel ik nog een heel eind bereid ben mee te denken: 'Vooruit dan maar met die geit. Kom maar op met die lockdown voor ons volwassenen. Er zit niks anders op,' trek ik een dikke vette streep bij nieuwe maatregelen voor kinderen en jongeren. Ik vind het onrechtvaardig en onverantwoordelijk en ik zal het de politici die hier eventueel toch toe besluiten aanrekenen. Als er daardoor geen fatsoenlijke partijen meer overblijven om op te stemmen, ga ik maar niet meer. Dit is voor mij echt een (af)breekpunt. 

EU adviseert booster 9 maanden na vaccinatie, anders geen coronapas - https://nos.nl/l/2407004

Komt er geen grotere drang vanuit Nederland, dan komt die wel vanuit Europa als dit er doorheen komt. Zonder vaccinatie kan je anders niet meer op vakantie naar het buitenland, want een test voldoet dan blijkbaar ook niet.

Mija je weet het goed te verwoorden in je laatste bericht. Ik heb het hier ook al eerder gezegd, ik zou het bizar vinden als ze zonder pardon de scholen weer sluiten, maar wel weken lopen te discussiëren over dat 2G discriminatie en vrijheidsbeperking is. Het zogenaamde recht om naar een restaurant te kunnen is dan blijkbaar belangrijker dan het recht van een kind om naar school te gaan.

Amber82 schreef op 25-11-2021 om 14:25:

EU adviseert booster 9 maanden na vaccinatie, anders geen coronapas - https://nos.nl/l/2407004

Komt er geen grotere drang vanuit Nederland, dan komt die wel vanuit Europa als dit er doorheen komt. Zonder vaccinatie kan je anders niet meer op vakantie naar het buitenland, want een test voldoet dan blijkbaar ook niet.

Ja dat zat er aan te komen natuurlijk .

Amber82 schreef op 25-11-2021 om 14:25:

Toch nog iets wat de EU goed doet! 

Ik snap ook werkelijk niet wat een vroege winkelsluiting oplevert, behalve inderdaad meer mensen op een kluitje. Kan iemand uitleggen wat het idee erachter is?

Sun.lover schreef op 25-11-2021 om 12:21:

[..]

Heb jij daar vertrouwen in? En ik zou graag willen dat kinderen ook 1,5m afstand moeten houden van volwassenen.

Ja hoor, de ouders die een beetje goed voor hebben met hun kinderen doen wel, tenminste wat ik zie. Zie maar een klein groepje een beetje klooien met de adviezen en regels maar zijn er maar een paar. En dan heb je er ook altijd een paar die al 1,5 jaar echt stom gedrag vertonen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 15:13

Er ligt nog steeds een tweede scenario op tafel werd er op de radio aangegeven: een totale lockdown. 

Ik hoop toch echt dat ze gewoon beginnen met alles beperken wat 'luxe' is ipv noodzaak. Voor ze overgaan op een echte lockdown of een schoolsluiting. Dan kunnen ze ook niet verkopen.

LiefsteFeetje schreef op 25-11-2021 om 15:16:

Ik hoop toch echt dat ze gewoon beginnen met alles beperken wat 'luxe' is ipv noodzaak. Voor ze overgaan op een echte lockdown of een schoolsluiting. Dan kunnen ze ook niet verkopen.

Hoe luxe is het voor een ondernemer om in zijn/haar inkomen te voorzien en nog enigszins vertrouwen in de toekomst te kunnen hebben?

Doornroosje75 schreef op 25-11-2021 om 15:44:

[..]

Hoe luxe is het voor een ondernemer om in zijn/haar inkomen te voorzien en nog enigszins vertrouwen in de toekomst te kunnen hebben?

Nou precies! De economie draaiende houden is belangrijker dan kinderen op school houden. Zodra scholen dicht zijn kunnen leraren weer volledig focussen op online onderwijs zonder zelf dagelijks extra risico te lopen uit te vallen wegens corona. 

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 15:48:

[..]

Nou precies! De economie draaiende houden is belangrijker dan kinderen op school houden. Zodra scholen dicht zijn kunnen leraren weer volledig focussen op online onderwijs zonder zelf dagelijks extra risico te lopen uit te vallen wegens corona.

Ik denk dat beiden even belangrijk is. De schade aan de economie en bedrijven is directer voelbaar in de maatschappij, maar de schade aan kinderen die merken buitenstaanders minder goed. Die zien vooral de ouders en de leerkrachten. Dat jij het niet ziet, betekent niet dat het er niet is.

Bij de eerste lockdown zat ik alleen thuis. 3 maanden amper aangeraakt. Tegelijkertijd had ik ook niet willen ruilen met mijn collega die werk, kinderen en thuisonderwijs op een vrijwel onmogelijke manier moest zien te combineren.

Ik denk dat we moeten stoppen voor een ander te bepalen wat erger of belangrijk is. Het is allemaal kut als het jou treft en het is allemaal belangrijk. En ik ben super blij dat ik die afweging niet hoef te maken.

Doornroosje75 schreef op 25-11-2021 om 15:44:

[..]

Luxer dan schoolkinderen weer thuis te laten zitten omdat volwassenen er weer een zooitje van maken. En ze hebben echt schade opgelopen.

Kijk van mij mogen ze 2 g gaan invoeren voor alles behalve gewone boodschappen, werk en school. Maar ja dan voelt een schreeuwgroepje zich buiten gesloten. Laat die buiten de maatschappij voor hun luxe, kan de rest geld verdienen en naar school gaan en leuke dingen die ook weer geld opleveren voor brood.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.