Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Mija schreef op 19-11-2021 om 14:06:

[..]

Dit hè! Ik realiseer het me ook steeds meer. We kunnen het ons gewoon niet voorstellen. Het kan gewoon niet écht zijn. Echte ontberingen, serieuze hardship. De mogelijkheid van mensen die fysiek liggen te creperen. Terwijl we er machteloos bij staan. Dat gebeurt hier niet. Dat zijn derdewereld-taferelen, of iets van vroeger. Dat kán gewoon niet.

Voor het eerst van mijn leven begin ik gevoelig te worden voor het snowflake argument. Het is niet eens dat ik ons daarom veroordeel. Ik zie gewoon dat er niet meer aan gewend zijn. We kennen het niet en weten niet goed hoe te reageren nu het écht maatschappijbreed over leven en dood gaat. We beseffen het zelfs niet echt, zelfs als we de woorden uitspreken, is het nog steeds onvoorstelbaar dat dit in mijn ziekenhuis in mijn stad op de zalen waar ik ook wel eens heb gelegen en op bezoek ben geweest binnenkort écht zou kunnen gebeuren, met echte mensen, misschien wel mensen die ik kén. Ik wil daar gewoon niet aan. Dit is alleen nog maar retoriek, verhalen. 'Zover zullen ze het toch niet laten komen?'

Ja, dit denk ik dus ook. Dat strontverwende gedoe van die antivaxxers en de laksheid waarmee met maatregelen wordt omgegaan, zegt voor mij ook dat veel mensen in Nederland niet meer weten wat een echte crisis is. 

Ik hoor ook vaak van die uitspraken als: 'Ja maar, we zouden geen lockdowns meer krijgen...' Alsof je dat kunt beloven. Maar goed, komt natuurlijk ook door zo'n zwalkend kabinet dat niet op durft te treden uit angst de populariteitspoll te verliezen... 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

19-11-2021 om 22:49

Voor vaccinatie plicht hier. Er zal toch echt wat moeten gebeuren 

Dit vond ik ook weer zo typisch. Van Dissel eat your heart out. Heel Europa ging aan het mondkapje, behalve een heel klein, stronteigenwijs landje... 

https://www.nu.nl/coronavirus/6168661/mondkapjes-volgens-studie-effectiefste-maatregel-tegen-coronabesmetting.html

OrganicDeer76

OrganicDeer76

19-11-2021 om 22:51

Avena schreef op 19-11-2021 om 22:50:

Dit vond ik ook weer zo typisch. Van Dissel eat your heart out. Heel Europa ging aan het mondkapje, behalve een heel klein, stronteigenwijs landje...

https://www.nu.nl/coronavirus/6168661/mondkapjes-volgens-studie-effectiefste-maatregel-tegen-coronabesmetting.html

Ja idd! 

Vandaag op Radio 1 zei Pier Eringa dat je in een crisis een commandostructuur moet hebben. Dat je snel besluiten moet nemen en niet alles eindeloos kunt bediscussiëren met zijn allen. Want daar is gewoon geen tijd voor. 

Maar Nederland gaat rustig twee maanden over mondkapjes debatteren en nu weer vier weken over 2G... En als het OMT zegt: horeca om 19.00 uur dicht, dan plust het kabinet er een uurtje op. En als het kabinet zegt: 3G bij sportwedstrijden, dan protesteren de amateurclubs en dan gaat het niet door. En om een vuurwerkverbod af te kondigen, wacht het kabinet eerst even totdat de politie en de ziekenhuizen daarom vragen... 

Het kabinet snapt dus ook niet wat een crisis is... Echt, wat een slappe hap...

Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 23:03:

https://nos.nl/artikel/2406287-opzettelijk-besmet-met-corona-mensen-gaan-op-zoek-naar-sluiproutes

Ze had niet verwacht dat ze er zoveel last van zou hebben

Het is dat de zorg al overloopt, anders "gun" je dit soort toch echt veel last

volgens Diederik zijn de rellen in Rotterdam kinderspel bij wat ons staat te wachten als code zwart in werking gaat. Dan zal het leger de ziekenhuizen moeten gaan beschermen. 

https://nos.nl/artikel/2406287-opzettelijk-besmet-met-corona-mensen-gaan-op-zoek-naar-sluiproutes

En dan maar hopen dat het goed afloopt, pas in week twee treden de ernstige complicaties op.

Sun.lover schreef op 19-11-2021 om 23:07:

volgens Diederik zijn de rellen in Rotterdam kinderspel bij wat ons staat te wachten als code zwart in werking gaat. Dan zal het leger de ziekenhuizen moeten gaan beschermen.

Dat zou me niet verbazen, want die mensen die het wel denken te redden omdat ze gezond zijn, eisen wel een bed op de IC als het mis gaat. Wat een ellende.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 23:13

" En ik hoop mijn vader te kunnen bezoeken, die ernstig ziek is. Hij is thuis bij mijn moeder en zij wilde dat ik me liet vaccineren. Ik hoop dat ze het straks goed vindt als ik langskom."

De onmetelijke domheid van mensen, ik heb er geen woorden meer voor...

Nou twee dan: Darwin Award.

Een herstelbewijs moet accuut geschrapt worden voor de QR-code zodat deze prikkel om jezelf opzettelijk te laten besmetten wegvalt. 

redbulletje schreef op 19-11-2021 om 23:22:

[..]

Een herstelbewijs moet accuut geschrapt worden voor de QR-code zodat deze prikkel om jezelf opzettelijk te laten besmetten wegvalt.

Binnenkort is er toch geen plek meer voor ze in de ziekenhuizen, krijgen ze als beloning de eeuwige vrijheid. 

Sun.lover schreef op 19-11-2021 om 23:07:

Dat klinkt echt heel eng…

Hetvrijewoord schreef op 19-11-2021 om 

De onmetelijke domheid van mensen, ik heb er geen woorden meer voor...

Nou twee dan: Darwin Award.

Idiocracy. Beetje flauwe film, maar ik moet er de laatste tijd wel regelmatig aan denken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.