Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 18:28

Glamourlama schreef op 19-11-2021 om 18:23:

[..]

Verschil is daar dat die vaccinatie kinderen betreft. Bij weigeren volgt misschien uithuisplaatsing. Maar als iemand een vaccinatie voor zichzelf weigert… geen idee?

Ik vermoed (maar weet het niet) dat een kind dan niet kan worden toegelaten tot opvang en school. Ben wel benieuwd, zal het eens opzoeken.

Agen schreef op 19-11-2021 om 18:15:

[..]

Ik weet het niet. Hoe dwingt België de verplichte polio vaccinatie af?

Volgens de VRT kan bij poliovaccin weigering een gevangenisstraf of boete volgen voor de ouders.

https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/3094178/voorbereidingen-code-zwart-zijn-begonnen.html

Dit artikel verwijst naar een verhaal van de Volkskrant waar ik vanwege betaalmuur niet naar kan linken. De voorbereidingen voor Code Zwart zijn dus begonnen. Volgende week zijn er oefeningen. Maar toen ik me echt zorgen begon te maken, las ik in de laatste alinea: 

“Van een code zwart is pas sprake als de minister heeft uitgesproken dat fase-3 in werking treedt.”

Dat duurt dus nog wel tot volgend jaar. Niks aan de hand mensen! Ga rustig slapen! 

De hep B inenting is ook verplicht. Als je die niet neemt word je gewoon niet aangenomen in de zorg. Is toch net zoiets als verplicht een corona vaccin nemen? Ik zie het verschil niet.

Salomewinterqueen schreef op 19-11-2021 om 19:13:

De hep B inenting is ook verplicht. Als je die niet neemt word je gewoon niet aangenomen in de zorg. Is toch net zoiets als verplicht een corona vaccin nemen? Ik zie het verschil niet.

Ja, maar dan heb je nog steeds een keuze. Je kan ergens anders gaan werken, maar ik ben benieuwd.

Mija schreef op 19-11-2021 om 19:03:

https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/3094178/voorbereidingen-code-zwart-zijn-begonnen.html

Dit artikel verwijst naar een verhaal van de Volkskrant waar ik vanwege betaalmuur niet naar kan linken. De voorbereidingen voor Code Zwart zijn dus begonnen. Volgende week zijn er oefeningen. Maar toen ik me echt zorgen begon te maken, las ik in de laatste alinea:

“Van een code zwart is pas sprake als de minister heeft uitgesproken dat fase-3 in werking treedt.”

Dat duurt dus nog wel tot volgend jaar. Niks aan de hand mensen! Ga rustig slapen!

De Jonge heeft vandaag verklaard dat code zwart nog ver weg is. Dus inderdaad: ga rustig slapen, ga komende week lekker black friday shoppen. Ook als je 60 plus bent. Dan zit je in de groep 60-80 jaar niet medische criteria triage, maar ja, die code zwart komt niet, dus daar krijg je geen last van als je toch met COVID toegang tot de IC wil.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

19-11-2021 om 19:50

Salomewinterqueen schreef op 19-11-2021 om 17:57:

Een deel van mijn collega's (ik werk ook in de zorg) zijn ook knettergek geworden en geradicaliseerd. Ik heb het hoger op gezocht. Antwoord: we kunnen er niks mee want die groep bereiken we toch niet (meer) Ik ben pislink geworden en heb geeist dinsdag bij een bestuursvergadering aanwezig te mogen zijn. Ik zal me niet stilhouden. Never.

En wat verwacht je precies van het bestuur in deze? Wat denk je te kunnen bereiken?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 19:54

Mallebeppie schreef op 19-11-2021 om 19:50:

[..]

En wat verwacht je precies van het bestuur in deze? Wat denk je te kunnen bereiken?

Misschien niet je intentie maar best een nare toon naar deze forummer.

Ik vind het te prijzen dat iemand zijn mond opentrekt, ergens voor staat, óók als je misschien helemaal niets gaat bereiken.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

19-11-2021 om 19:57

Hetvrijewoord schreef op 19-11-2021 om 19:54:

[..]

Misschien niet je intentie maar best een nare toon naar deze forummer.

Ik vind het te prijzen dat iemand zijn mond opentrekt, ergens voor staat, óók als je misschien helemaal niets gaat bereiken.

Mijn toon is inderdaad niet "naar "  bedoeld. Ik vraag me oprecht af wat je ermee denkt te bereiken,  behalve dat het je bakken met energie kost.  Als ik haar andere posts lees, vind ik ze vaak nogal zorgelijk.  Er spreekt zo ontzettend veel boosheid uit richting het corona gebeuren  . Maar dat terzijde. 

Dus het is helemaal niet verkeerd bedoeld.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

19-11-2021 om 21:40

Salomewinterqueen schreef op 19-11-2021 om 19:13:

Juist 💪

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 22:07

Nou het weigeraar tuig is weer lekker bezig: in Rotterdam waarschuwingsschoten gelost bij rellen tegen 2G beleid.

Familielid is kok, vanavond groep in het restaurant wat weigerde te vertrekken , grote mond en commentaar "oh doen jullie ook mee met die onzin"  Uiteindelijk door handhaving de tent uitgezet. Nu als recensie neergezet dat het restaurant klantonvriendelijk is.
Wat een onbeschofte provocerende ellendelingen zijn er toch.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 22:40

majorette2005 schreef op 19-11-2021 om 22:39:

Familielid is kok, vanavond groep in het restaurant wat weigerde te vertrekken , grote mond en commentaar "oh doen jullie ook mee met die onzin" Uiteindelijk door handhaving de tent uitgezet. Nu als recensie neergezet dat het restaurant klantonvriendelijk is.
Wat een onbeschofte provocerende ellendelingen zijn er toch.

Ho, ho eens even. Vrijheidsstrijders zul je bedoelen.

Hetvrijewoord schreef op 19-11-2021 om 22:40:

[..]

Ho, ho eens even. Vrijheidsstrijders zul je bedoelen.

Oja, 😁😁😁 

Ik ben tegen vaccinatieplicht, maar het zou Nederland nu ook niet meer helpen. Het duurt 4 weken totdat iemand eens een keertje immuun is. Zelfs met een (echte) lockdown is het kabinet al enorm laat. Dat effect duurt ook 2 weken. Laat staan dat beter handhaven op 3G nog iets uit gaat halen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.