Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Daglichtlamp
19-11-2021 om 09:41
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:25:
Uit een enquete onder 2500 niet gevaccineerden, blijkt 7 op de 10 principieel tegen. Dit is de groep die ook tegen maatregelen is.
Mensen die tegen de maatregelen zijn, zullen zich er meestal ook niet aan houden. Tenzij ze geen keus hebben. Wat mij dus een extra reden lijkt de maatregelen op die groep te richten.
Even een link naar de primaire bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/wie-zijn-de-ongevaccineerden-je-hebt-de-pragmatische-uitsteller-de-inhoudelijke-twijfelaar-en-de-principiele-antivaxer/
Een deel is nog wel over te halen, maar de meerderheid waarschijnlijk niet. Op dit moment zie ik niet in hoe we nog kunnen ontkomen aan een lockdown. Dus laten we zo snel mogelijk beginnen. Horeca en cultuur dicht, avondklok en hopen dat dat genoeg is en de scholen en winkels open kunnen blijven.
CuddlyReindeer95
19-11-2021 om 09:44
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:34:
[..]
En na vijf keer een stok in je neus weet je telefoon opeens waar je bent. Nou dan klopt er iets niet hoor.
Maar die vrouw heeft gewoon een verstandelijke beperking lijkt me? Het AD zou daar geen misbruik van moeten maken.
Lollypopje
19-11-2021 om 09:44
Gifkikker schreef op 19-11-2021 om 09:36:
[..]
Ik ook. Zeker nu ik dit onderzoek lees: laat die groep het maar eindelijk eens voelen. Ik ben nu wel klaar met pappen en nathouden.
En dan nog blijven sommigen naar de gevaccineerden wijzen, want daar is ook niet iedereen super streng en dus gevaarlijk 
Lollypopje
19-11-2021 om 09:47
Wednesday schreef op 19-11-2021 om 09:44:
[..]
Maar die vrouw heeft gewoon een verstandelijke beperking lijkt me? Het AD zou daar geen misbruik van moeten maken.
Maar je hoort mensen uit die groep juist vaker dat soort dingen zeggen. Dus of iedereen daarvan dan verstandelijk beperkt is?
Overigens geloof ik zeer zeker dat er bij hen psychisch iets speelt. Lijkt wel een soort massapsychose waarin ze elkaar meetrekken.
Feles
19-11-2021 om 09:51
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:44:
[..]
En dan nog blijven sommigen naar de gevaccineerden wijzen, want daar is ook niet iedereen super streng en dus gevaarlijk
Jep, en schermen met absolute getallen (kunnen niet rekenen, dank voor het filmpje gisteren!). Maar intussen zorgen ze er wel voor dat er nu code zwart dreigt en dat kost mensenlevens.
Mija
19-11-2021 om 09:54
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:35:
Quote uit bovenstaand artikel (AD) van een mevrouw die geen vaccin wil:
“Vorige week heb ik vijf keer een stok in mijn neus gehad, omdat ik weiger nergens meer heen te gaan. Maar sindsdien weet mijn telefoon waar ik heen ga. Dat was daarvoor niet! Ik ben de nuchterheid zelve, maar er zijn dingen die kloppen niet.’’
Ah, dus daarom weet mijn navigatie waar ik meestal heen rijd. Heeft niets met locatievoorzieningen te maken, dat komt gewoon door die testen. Weer wat geleerd!
Ja, en weet je, het begint me ook te dagen waar die chip in dat vaccin voor bedoeld is! Wij kunnen straks door de poortjes en de ongevaccineerden niet 💡
Lollypopje
19-11-2021 om 09:54
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:51:
[..]
Jep, en schermen met absolute getallen (kunnen niet rekenen, dank voor het filmpje gisteren!). Maar intussen zorgen ze er wel voor dat er nu code zwart dreigt en dat kost mensenlevens.
Jamaar we hebben gewoon te weinig bedden. Als ze nu gewoon die lege ziekenhuizen gebruiken
Feles
19-11-2021 om 09:55
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:47:
[..]
Maar je hoort mensen uit die groep juist vaker dat soort dingen zeggen. Dus of iedereen daarvan dan verstandelijk beperkt is?
Overigens geloof ik zeer zeker dat er bij hen psychisch iets speelt. Lijkt wel een soort massapsychose waarin ze elkaar meetrekken.
Een deel van die mensen heeft het buskruit ook niet uitgevonden, zeg maar. En die zijn erg gevoelig voor volksmenners als Baudet. Ze hebben een flink wantrouwen in de overheid (en dat kan soms ook heel terecht zijn), waardoor ze zich zeker niet zullen laten vaccineren. Misschien als het testen voor toegang niet meer gratis kan? Klinkt wellicht kinderachtig, maar dan raak je mensen in de portemonnee.
CuddlyReindeer95
19-11-2021 om 09:56
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:47:
[..Maar je hoort mensen uit die groep juist vaker dat soort dingen zeggen. Dus of iedereen daarvan dan verstandelijk beperkt is?]
Kan wel zijn, maar wie dit zegt is wat mij betreft niet bij de volle verstandelijke vermogens: “Vorige week heb ik vijf keer een stok in mijn neus gehad, omdat ik weiger nergens meer heen te gaan. Maar sindsdien weet mijn telefoon waar ik heen ga. Dat was daarvoor niet! Ik ben de nuchterheid zelve, maar er zijn dingen die kloppen niet.’’
Je weet dat 13% van de bevolking een verstandelijke beperking heeft?
Avena
19-11-2021 om 09:57
Interessant onderzoek. Van alle ongevaccineerden is maarliefst 70% een principiële antivaxxer. En ze zijn tegen alle maatregelen (ook de basisdingen zoals mondkapjes en afstand houden). Dat is dus echt wel de grote meerderheid van de ongevaccineerden.
Het wordt niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat deze fanatieke groep ongeveer 10% van de volwassenen in Nederland vormt. En die leven dus in hun eigen wereldje. Gaan om met andere ongevaccineerden, halen hun nieuws uit 'alternatieve' bronnen en stemmen FVD of niet. Best eng dit. Alsof Forumland al een beetje bestaat.
Feles
19-11-2021 om 09:58
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:54:
[..]
Jamaar we hebben gewoon te weinig bedden. Als ze nu gewoon die lege ziekenhuizen gebruiken
Zeker.
Zit overigens wel een kern van waarheid in, vind ik, maar dat kost gewoon jaren. Dus kan niet op korte termijn. En wat mij betreft krijgen verpleegkundigen een beter salaris.
Lollypopje
19-11-2021 om 10:01
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:58:
[..]
Zeker.
Zit overigens wel een kern van waarheid in, vind ik, maar dat kost gewoon jaren. Dus kan niet op korte termijn. En wat mij betreft krijgen verpleegkundigen een beter salaris.
Klopt en dat krijg je gewoon niet duidelijk gemaakt. En dan zelfs nog de groep die blijft roepen over lege ziekenhuizen, alsof een gebouw en fysieke bedden het probleem oplost.
Avena
19-11-2021 om 10:02
Wednesday schreef op 19-11-2021 om 09:44:
[..]
Ik ben bang van niet. Dit is dus precies wat er gebeurt als mensen in hun eigen bubbel gaan leven, zich omringen met andere antivaxxers en alleen nog maar nepnieuws tot zich nemen. Dit zijn de vrienden van die mevrouw:
Corry heeft naar eigen zeggen ook vrienden die ‘er helemaal niet in geloven’. ,,Van die wappies en die woppies heb ik inmiddels begrepen dat we tot 2024 volgestopt gaan worden. Zij zijn er helemaal van overtuigd dat in die booster iets zit waardoor je immuniteit daarna helemaal niet meer werkt en dat corona is gericht op het afnemen van de wereldbevolking.
Ik vind het echt een ontzettend enge ontwikkeling. Is dus gewoon 1 op de 10 volwassen Nederlanders die in een andere werkelijkheid leeft...
CuddlyReindeer95
19-11-2021 om 10:04
Avena schreef op 19-11-2021 om 09:57:
Het wordt niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat deze fanatieke groep ongeveer 10% van de volwassenen in Nederland vormt. En die leven dus in hun eigen wereldje. Gaan om met andere ongevaccineerden, halen hun nieuws uit 'alternatieve' bronnen en stemmen FVD of niet. Best eng dit. Alsof Forumland al een beetje bestaat.
Ja. En dat gaat toch wringen. Als je buiten de samenleving wilt staan en daar niet solidair aan bent, maar juist saboterend bezig bent, zou je dat moeten doortrekken naar zaken als geen uitkering trekken en geen medische hulp aanvaarden.
QuizzicalOpossum53
19-11-2021 om 10:05
Wednesday schreef op 19-11-2021 om 09:15:
Alles om het volk tevreden te houden? Het is best opvallend dat volkse hobby’s als voetbal, formule 1, carnaval en vuurwerk zo veel ruimte krijgen of kregen.
Volkse hobby's?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.