Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
wild-flower
19-11-2021 om 09:09
Piratenkoningin schreef op 19-11-2021 om 08:17:
81 procent van de letsels werd toen veroorzaakt door legaal vuurwerk.
385 vuurwerkslachtoffers naar de afdeling spoedeisende hulp van een ziekenhuis ?
En ze denken dat dat er dan nog wel bij kan ? Bizar .
Gifkikker
19-11-2021 om 09:14
Volgens bronnen binnen het kabinet is de druk op de zorg nu minder hoog dan eind 2020. Toen was er een grote lobby vóór een verbod: van oogartsen tot politie. ,,Nu hoor je ze niet”, klinkt het. Daardoor vreest het kabinet dat de ‘stevige onderbouwing’ ontbreekt die bij de Europese Unie nodig is voor zo’n verbod.
Dit stond er gisteren over in het AD. Dus de EU gaat daar over en een verbod mag zomaar niet? Ik vind dat maar raar.
CuddlyReindeer95
19-11-2021 om 09:15
Alles om het volk tevreden te houden? Het is best opvallend dat volkse hobby’s als voetbal, formule 1, carnaval en vuurwerk zo veel ruimte krijgen of kregen.
Gifkikker
19-11-2021 om 09:19
Wednesday schreef op 19-11-2021 om 09:15:
Alles om het volk tevreden te houden? Het is best opvallend dat volkse hobby’s als voetbal, formule 1, carnaval en vuurwerk zo veel ruimte krijgen of kregen.
Geef ze brood en spelen...
redbulletje
19-11-2021 om 09:22
Gifkikker schreef op 19-11-2021 om 09:14:
Volgens bronnen binnen het kabinet is de druk op de zorg nu minder hoog dan eind 2020. Toen was er een grote lobby vóór een verbod: van oogartsen tot politie. ,,Nu hoor je ze niet”, klinkt het. Daardoor vreest het kabinet dat de ‘stevige onderbouwing’ ontbreekt die bij de Europese Unie nodig is voor zo’n verbod.
Dit stond er gisteren over in het AD. Dus de EU gaat daar over en een verbod mag zomaar niet? Ik vind dat maar raar.
Wat idioot dat we ons de wet laten voorschrijven door de EU.
En wat loopt het kabinet weet achter de feiten aan. Het zijn behalve beroepsleugenaars ook incompetente zakken hooi.
Lollypopje
19-11-2021 om 09:25
Uit een enquete onder 2500 niet gevaccineerden, blijkt 7 op de 10 principieel tegen. Dit is de groep die ook tegen maatregelen is.
Mensen die tegen de maatregelen zijn, zullen zich er meestal ook niet aan houden. Tenzij ze geen keus hebben. Wat mij dus een extra reden lijkt de maatregelen op die groep te richten.
https://www.ad.nl/binnenland/ruzie-en-eenzaamheid-plagen-ongevaccineerden-grote-groepen-voelen-zich-heel-slecht~accbba11/
OrganicDeer76
19-11-2021 om 09:31
Dat het kabinet keer op keer achter de feiten aanloopt irriteert me mateloos. Wij als burger kunnen hierin zo weinig doen.
We staan erbij en kijken ernaar.
OrganicDeer76
19-11-2021 om 09:31
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:25:
Uit een enquete onder 2500 niet gevaccineerden, blijkt 7 op de 10 principeep tegen. Dit is de groep die ook tegen maatregelen is.
Mensen die tegen de maatregelen zijn, zullen zich er meestal ook niet aan houden. Tenzij ze geen keus hebben. Wat mij dus een extra reden lijkt de maatregelen op die groep te richten.
https://www.ad.nl/binnenland/ruzie-en-eenzaamheid-plagen-ongevaccineerden-grote-groepen-voelen-zich-heel-slecht~accbba11/
Kan het niet lezen de link
Lollypopje
19-11-2021 om 09:33
Keetie schreef op 19-11-2021 om 09:31:
[..]
Kan het niet lezen de link
Sorry. Verwijst naar dit onderzoek
Feles
19-11-2021 om 09:33
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:25:
Uit een enquete onder 2500 niet gevaccineerden, blijkt 7 op de 10 principeep tegen. Dit is de groep die ook tegen maatregelen is.
Ja maar, dat is discriminaaaatie. ![]()
Eens hoor, ik geef Oostenrijk groot gelijk.
Lollypopje
19-11-2021 om 09:34
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:33:
[..]
Ja maar, dat is discriminaaaatie.
En na vijf keer een stok in je neus weet je telefoon opeens waar je bent. Nou dan klopt er iets niet hoor.
Feles
19-11-2021 om 09:35
Quote uit bovenstaand artikel (AD) van een mevrouw die geen vaccin wil:
“Vorige week heb ik vijf keer een stok in mijn neus gehad, omdat ik weiger nergens meer heen te gaan. Maar sindsdien weet mijn telefoon waar ik heen ga. Dat was daarvoor niet! Ik ben de nuchterheid zelve, maar er zijn dingen die kloppen niet.’’
Ah, dus daarom weet mijn navigatie waar ik meestal heen rijd. Heeft niets met locatievoorzieningen te maken, dat komt gewoon door die testen. Weer wat geleerd! 
Feles
19-11-2021 om 09:36
Lollypopje schreef op 19-11-2021 om 09:34:
[..]
En na vijf keer een stok in je neus weet je telefoon opeens waar je bent. Nou dan klopt er iets niet hoor.
Ik zou die telefoon wegdoen 😜
Gifkikker
19-11-2021 om 09:36
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:33:
[..]
Ja maar, dat is discriminaaaatie.
Ik ook. Zeker nu ik dit onderzoek lees: laat die groep het maar eindelijk eens voelen. Ik ben nu wel klaar met pappen en nathouden.
Gifkikker
19-11-2021 om 09:38
Feles schreef op 19-11-2021 om 09:35:
Quote uit bovenstaand artikel (AD) van een mevrouw die geen vaccin wil:
“Vorige week heb ik vijf keer een stok in mijn neus gehad, omdat ik weiger nergens meer heen te gaan. Maar sindsdien weet mijn telefoon waar ik heen ga. Dat was daarvoor niet! Ik ben de nuchterheid zelve, maar er zijn dingen die kloppen niet.’’
Ah, dus daarom weet mijn navigatie waar ik meestal heen rijd. Heeft niets met locatievoorzieningen te maken, dat komt gewoon door die testen. Weer wat geleerd!
😂😂 en dan jezelf 'de nuchterheid zelve' noemen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.