Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Keetie schreef op 14-11-2021 om 18:41:

Eindeloze discussie. Tijd voor een lockdown voor on gevaccineerd is het nu!

Prima! Weet wel waar je blij mee bent.

Godfather schreef op 14-11-2021 om 21:41:

[..]

Prima! Weet wel waar je blij mee bent.

Blij? Niemand is blij met welke maatregel dan ook. Het is allemaal noodzakelijk kwaad.

Daglichtlamp schreef op 14-11-2021 om 19:23:

[..]

COPD beïnvloed voor zover we weten de werking van het vaccin niet.

Nee, maar de kans op een ziekenhuisbed is groot. Ook voor een gevaccineerde met corona, en al helemaal als hij COPD patiënt is.

Tickel schreef op 14-11-2021 om 20:02:

[..]

Uit hetzelfde artikel;

Momenteel is de 73-jarige Spijkerman, die zich wel heeft laten vaccineren, ziek thuis en doet hij ‘rustig aan’. ,,Er hebben er een paar corona opgelopen”, zegt Spijkerman, die hoofdpijn heeft en ‘snotverkouden’ is.

En dat virus gaat nooit meer weg. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

Op deze manier inderdaad niet-never-nooit. Wel geloof ik dat het virus na lange tijd uiteindelijk bestreden kan worden. Lees het artikel "Een vergeten hoofdstuk: de coronacrisis (?) van 1890"

Wat zei dhr Mulder uit Nijmegen van de aanpak van nu:

De onafhankelijke corona-adviesclub zegt in een statement op Twitter
niets meer bij te kunnen dragen aan het coronabeleid, omdat dat meer
gebaseerd is op ‘gezichtsverlies en beeldvorming’ dan op het
daadwerkelijk bestrijden van het virus.

https://www.ad.nl/binnenland/red-team-stopt-ermee-de-zorg-is-nu-echt-stuk-het-kabinet-heeft-zichzelf-vastgedraaid~ae5daca0/

Tickel schreef op 14-11-2021 om 20:02:

[..]

Uit hetzelfde artikel;

Momenteel is de 73-jarige Spijkerman, die zich wel heeft laten vaccineren, ziek thuis en doet hij ‘rustig aan’. ,,Er hebben er een paar corona opgelopen”, zegt Spijkerman, die hoofdpijn heeft en ‘snotverkouden’ is.

En dat virus gaat nooit meer weg. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

Hoe vaak heb ik de woorden van de professor uit het MUMC geciteerd? Heb jij daar iets van opgestoken? Blijkbaar niet.

Athan schreef op 14-11-2021 om 15:28:

Ik snap niet waarom Fleurtje zo op hol slaat bij de uitleg dat extreme antivaxxers narcistisch zijn. Wat is er niet narcistisch aan het idee dat jouw vrijheid - nee wacht - dat jouw keuzevrijheid belangrijker is dan andermans leven?

Was dat 'op hol slaan' omdat ik nou ook eens de vraag stel of dit desinformatie valt.

Als ik woorden van artsen herhaal krijg ik een waarschuwing of worden ze gewist wegens herhaling of een keer zelfs wegens desinformatie. Dan zou ik die link waarin iemand alle extreme ant-vaxxers precies dezelfde diagnose geeft zonder hen te hebben gezien of gesproken.

Ik ken ze niet, bij lange na niet, maar ik neem aan dat iedere anti-vaxxer een andere reden kan hebben, en niet allemaal die zelfde reden heeft zoals die man in die link noemt.

OmaVan2 schreef op 14-11-2021 om 15:33:

[..]

Mija haar voorbeeld met de hamer is absurdistisch, maar uiteindelijk is het wel zoals het hoort te werken. Als beleidsbepalers moeten kiezen tussen twee mogelijke oplossingen, oplossing 1 kost 15 willekeurige mensen het leven, oplossing 2 kost 100 willekeurige mensen het leven, dan moet men voor oplossing 1 kiezen. Het zelfde geldt voor het inperken van vrijheden. We komen er niet onder uit, dus moet dan de afweging gemaakt worden waar het meest te halen valt als we de vrijheid beperken en dat is bij de ongevaccineerden.

De geciteerde cijfers zijn anekdotisch. In een krant stond deze week net zo'n anekdote, maar dan met een verhouding 2:8 gevaccineerd: ongevaccineerd op de IC.

Echt waar?

Thunderbird schreef op 14-11-2021 om 16:06:

Het is toch eigenlijk ook beschamend dat een welvarend land als Nederland in paniek raakt als er nog geen 2000 corona patiënten behandeld worden verspreid over alle ziekenhuizen waarvan 377 op de IC. Op een bevolking van 18 miljoen mensen..

In de krant van 5 nov. 2021 stond: (ik citeer)

....

Als je nagaat dat er in 2010 - 47.300 ziekenhuisbedden en 2800 ic-bedden waren en in 2020 - 39.000 ziekenhuisbedden en 1100 ic-bedden. Terwijl het inwonertal in diezelfde periode met 1 miljoen is toegenomen dan past het misschien beter in het verhaal om Den Haag eens te vragen waarom er zo gigantisch is afgeschaald. Dat lijkt mij eerlijker dan wederom de niet-gevaccineerden -die misschien wel voor een groot deel in het bezit zijn van anti-stoffen- de schuld te geven.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-11-2021 om 10:12

Fleurtje_5 schreef op 15-11-2021 om 09:50:

[..]

Op deze manier inderdaad niet-never-nooit. Wel geloof ik dat het virus na lange tijd uiteindelijk bestreden kan worden. Lees het artikel "Een vergeten hoofdstuk: de coronacrisis (?) van 1890"

Wat zei dhr Mulder uit Nijmegen van de aanpak van nu:

De onafhankelijke corona-adviesclub zegt in een statement op Twitter
niets meer bij te kunnen dragen aan het coronabeleid, omdat dat meer
gebaseerd is op ‘gezichtsverlies en beeldvorming’ dan op het
daadwerkelijk bestrijden van het virus.

https://www.ad.nl/binnenland/red-team-stopt-ermee-de-zorg-is-nu-echt-stuk-het-kabinet-heeft-zichzelf-vastgedraaid~ae5daca0/

Wat gek

https://nos.nl/artikel/2370489-wetenschappers-coronavirus-gaat-niet-meer-weg

Ik vind het wel bijzonder dat je steeds dingen aanhaalt die hadden moeten gebeuren, misschien kunnen gebeuren of die je zou willen dat er gebeuren. Je hebt je mond vol over de verdeling maar wenst zelf geen onderdeel te worden van de oplossing. Door de anti-vaxxer zijn er nu weer maatregelen, waar ze dan verbolgen over zijn, maar ze blijven wijzen naar anderen die het in hun ogen "fout" doen. 

Fleurtje_5 schreef op 15-11-2021 om 10:05:

[..]

In de krant van 5 nov. 2021 stond: (ik citeer)

....

Als je nagaat dat er in 2010 - 47.300 ziekenhuisbedden en 2800 ic-bedden waren en in 2020 - 39.000 ziekenhuisbedden en 1100 ic-bedden. Terwijl het inwonertal in diezelfde periode met 1 miljoen is toegenomen dan past het misschien beter in het verhaal om Den Haag eens te vragen waarom er zo gigantisch is afgeschaald. 

Lees je wel wat anderen schrijven? Op blz 128 staat heel duidelijk uitgelegd waarom dit een non argument is.

Daarnaast: er is niet afgeschaald de groei is geremd.

Tickel schreef op 15-11-2021 om 10:12:

[..]

Wat gek

Ik vind het wel bijzonder dat je steeds dingen aanhaalt die hadden moeten gebeuren, misschien kunnen gebeuren of die je zou willen dat er gebeuren. Je hebt je mond vol over de verdeling maar wenst zelf geen onderdeel te worden van de oplossing. Door de anti-vaxxer zijn er nu weer maatregelen, waar ze dan verbolgen over zijn, maar ze blijven wijzen naar anderen die het in hun ogen "fout" doen.

Ook dat zie ik anders. Ten eerste: gooide de overheid alle remmen los op het moment dat het zeer besmettelijke Deltavariant huis hield.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1252343471/gommers-kabinet-kiest-voor-meest-risicovolle-scenario

Ten tweede: De gevaccineerden werden roekelozer, want 'hee we zijn gevaccineerd, wat kan ons nog gebeuren?'  Winkelwagentjes werden niet meer ontsmet. Niemand droeg nog een mondkapje. Ze wachten tot de laatste seconden met het opzetten van het mondkapje. Niemand hield nog afstand. Ze hebben door dat vaccin geen klachten maar kunnen wel besmet zijn, maar owee als je hen vraagt voor een test-voor-toegang.Kijk bv naar Jack Spijkerman, was hij ook tussen die massa op de tribune gaan staan als hij als COPD-er ongevaccineerd was geweest?

Fleurtje_5 schreef op 15-11-2021 om 10:32:

[..]

Ook dat zie ik anders. Ten eerste: gooide de overheid alle remmen los op het moment dat het zeer besmettelijke Deltavariant huis hield.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1252343471/gommers-kabinet-kiest-voor-meest-risicovolle-scenario

Ten tweede: De gevaccineerden werden roekelozer, want 'hee we zijn gevaccineerd, wat kan ons nog gebeuren?' Winkelwagentjes werden niet meer ontsmet. Niemand droeg nog een mondkapje. Ze wachten tot de laatste seconden met het opzetten van het mondkapje. Niemand hield nog afstand. Ze hebben door dat vaccin geen klachten maar kunnen wel besmet zijn, maar owee als je hen vraagt voor een test-voor-toegang.Kijk bv naar Jack Spijkerman, was hij ook tussen die massa op de tribune gaan staan als hij als COPD-er ongevaccineerd was geweest?

Je vergeet steeds consequent het onderzoek waaruit bleek dat ongevaccineerden zich juist slechter aam de maatregelen houden dan gevaccineerden.

Tickel schreef op 15-11-2021 om 10:12:

[..]

Wat gek

Ik lees in je link:

Çorona moet het land uit', zei staatssecretaris Blokhuis van Volksgezondheid laatst. Is dat realistisch?

Nee,zeggen alle ondervraagde wetenschappers. "Dat is niet reëel gezien het
aantal niet te detecteren infecties en omdat nieuwe introducties uit
omringende landen blijven voorkomen", meent epidemioloog Quirine ten
Bosch. "Het virus zal wereldwijd blijven circuleren en dus terugkomen",
zegt ook microbioloog Marc Bonten.

Op deze manier blijft het zeker circuleren maar ook muteren. Zie het artikel van het MUMC in mijn topic 'is dit water naar de zee dragen'.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-11-2021 om 11:03

Fleurtje_5 schreef op 15-11-2021 om 10:32:

[..]

Ten tweede: De gevaccineerden werden roekelozer, want 'hee we zijn gevaccineerd, wat kan ons nog gebeuren?' Winkelwagentjes werden niet meer ontsmet. Niemand droeg nog een mondkapje. Ze wachten tot de laatste seconden met het opzetten van het mondkapje. Niemand hield nog afstand. Ze hebben door dat vaccin geen klachten maar kunnen wel besmet zijn, maar owee als je hen vraagt voor een test-voor-toegang.Kijk bv naar Jack Spijkerman, was hij ook tussen die massa op de tribune gaan staan als hij als COPD-er ongevaccineerd was geweest?

Dat is niet voorbehouden aan gevaccineerden. 

Ik heb nog nooit mijn winkelwagentje of mandje ontsmet. Wel mijn handen bij binnenkomst supermarkt en wassen zodra ik thuis kwam of desinfecteren ná het boodschappen doen als ik nog ergens anders heen moest. 

Het loslaten gebeurde op basis van aantal besmettingen en ziekenhuisopnames. En niet te vergeten, de roep vanuit de bevolking om minder maatregelen. 

Jack Spijkerman weet ik niet en ga ik niet naar gissen. Misschien kun je het aan hém vragen als je daar echt een antwoord op wil hebben.

Winkelwagen ontsmetten en vervolgens in de super vitrinekasten openen, weegschaal aanraken enz , dus beter handen wassen als je thuiskomt.  
En blijf niet doen alsof antivaxers zo braaf zijn , veel ( dus niet alle) lopen provocerend zonder mondkap in de super, bedreigen mensen die voor vaccineren zijn, knuffelen jan en allemaal, en gebruiken valse qr codes, want willen toch overal naar binnen.

En zou je niet alle gevaccineerden over 1 kam willen scheren?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.