Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Thunderbird schreef op 14-11-2021 om 16:06:

Het is toch eigenlijk ook beschamend dat een welvarend land als Nederland in paniek raakt als er nog geen 2000 corona patiënten behandeld worden verspreid over alle ziekenhuizen waarvan 377 op de IC. Op een bevolking van 18 miljoen mensen..

Nou precies dat. Ongelooflijk 

Athan schreef op 14-11-2021 om 15:28:

Ik snap niet waarom Fleurtje zo op hol slaat bij de uitleg dat extreme antivaxxers narcistisch zijn. Wat is er niet narcistisch aan het idee dat jouw vrijheid - nee wacht - dat jouw keuzevrijheid belangrijker is dan andermans leven?

Ik snap dat wel, waarheid is hard en zij voelt zich kennelijk heel erg aangesproken, duidelijk toch?

Het is toch eigenlijk ook beschamend dat een welvarend land als Nederland in paniek raakt als er nog geen 2000 corona patiënten behandeld worden verspreid over alle ziekenhuizen waarvan 377 op de IC. Op een bevolking van 18 miljoen mensen..

Ja, en? Daarom kun je je als niet-gevaccineerden blijven onttrekken aan een oplossing? Omdat je het probleem beschamend vindt? 

Laten we het probleem eerst maar eens aanpakken en dan kijken of er iets aan het aantal IC-bedden te doen is. Maar als je de media hebt gevolgd, weet je al dat dat niet eenvoudig zal worden in verband met: 

• Personeelstekorten
  • Deze mensen zijn ook niet beschikbaar op de arbeidsmarkt
  • Toenemende vergrijzing zal zorgen voor een kleinere beroepsbevolking
  • Dus nog minder personeel beschikbaar 
  • En dus minder belastinginkomsten 
  • En een groter beroep op de zorg.
  • De kosten voor de zorg zijn al heel hoog

Als je je met dit argument aan een bijdrage aan een oplossing onttrekt, ben je dus vanaf nu te kwader trouw Thunderbird. Want je weet dan maar al te goed dat die klacht op geen enkele manier op een korte termijn tot een oplossing kan leiden. If ever. 

Voor één Coronapatiënt op de IC (20 ligdagen), kunnen er 10 open hart-operaties (2 ligdagen) gedaan worden. De zorg op de gewone afdeling is bij Corona een stuk intensiever. Verpleegkundigen moeten zich continue omkleden. Volgens mij kunnen ze daar voor één Coronapatiënt wel 4 gewone patiënten verplegen. 

Jij hebt echt gemist wat een ic patiënt kost aan tijd, geld, personeel of niet. Simplistisch denken is ook een vak, zullen we maar zeggen. 

Saga schreef op 14-11-2021 om 16:28:

[..]

Jij hebt echt gemist wat een ic patiënt kost aan tijd, geld, personeel of niet. Simplistisch denken is ook een vak, zullen we maar zeggen.

Een like is niet voldoende, dus eens met jouw reactie! Niet alleen gericht op Thunderbird, maar ook andere forummers in dit topic.

Schemerlampje schreef op 14-11-2021 om 16:20:

[..]

Voor één Coronapatiënt op de IC (20 ligdagen), kunnen er 10 open hart-operaties (2 ligdagen) gedaan worden. De zorg op de gewone afdeling is bij Corona een stuk intensiever. Verpleegkundigen moeten zich continue omkleden. Volgens mij kunnen ze daar voor één Coronapatiënt wel 4 gewone patiënten verplegen.

En dit is slechts 1 voorbeeld! Hoe triest is dat?

Schemerlampje schreef op 14-11-2021 om 16:20:

[..]

Ja, dat is dan per dag. En ze liggen er 10 keer zo lang, dus elke coronapatiënt op de IC telt voor 40 gewone patiënten. Als je het zo bekijkt (en dat is een realistische kijk), liggen er misschien 377 coronapatiënten, maar bezetten die 377 x 40 = 15.080 bedden!

Dan is het ineens een heel ander verhaal, nietwaar?

Saga schreef op 14-11-2021 om 16:28:

[..]

Plus dat in een land als Duitsland er inmiddels ook druk op de IC-bedden is. Extra bedden geeft je maar een paar dagen tijd voor ze vol liggen en lost niets op. 

Lollypopje schreef op 14-11-2021 om 15:09:

Respect voor iedereen die het nog probeert uit te leggen, al krijg je van een betonnen muur nog meer begrip.

Ik ben een beetje klaar met alle mensen die maar blijven reageren.

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 14:15:

[..]

Wat een bezorgdheid, terwijl er met alle gemak over gezonde ongevaccineerden word gelopen. Iemand wou het liefst alle onbesmette ongevaccineerden opsluiten. (wat een haat).

Jij plaats vrolijk een linkje waarin staat dat extreme anti-vaxxers mentaal ziek zijn.

Iemand schreef hier op 11-11-2021 om 21:07:
dat het niet uitgesproken doel is volgens mij het
leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

zodat ze zich gaan vaccineren.

Op het moment liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden omdat die gevaccineerden oud zijn, het vaccin zijn werking verliest, mensen die geen vaccin mogen, of waarbij het vaccin niet werkt, of omdat gevaccineerden zich veilig wanen en geen afstand meer hielden.

En jij hebt het over oneerlijk en zielig voor de samenleving als ongevaccineerden zich niet een tijdje afsluiten van het dagelijkse leven ?

Ik word hier met grote regelmaat heel naar aangesproken omdat ik ongevaccineerd ben. Er werden me woorden in de mond gelegd die ik nooit gezegd heb. Maar jij probeerde mij 'ongeloofwaardig' te maken en vroeg of ik moeite had met sociale omgang, en dat ik feedback moest vragen aan mensen in mijn omgeving.

Dát er woorden in mijn mond werden gelegd die ik nooit gezegd had, dát ik bespottelijk werd gemaakt, met die sociale omgang had je dan weer geen enkele moeite.

Veel mensen met een eigen bedrijf, veel ZZP-ers, sportschoolhouders én horecaondernemers zijn zelf ongevaccineerd.

Vorige week op tv (Bij OP1 of Jinek) een sportschoolhouder die vertelde dat hij zelf niet gevaccineerd is en daarom ook zijn klanten niet wil controleren op de qr-code. Dat zou hypocriet zijn. De QR-code die schijnveiligheid bied zolang mogelijk-besmette gevaccineerden geen test nodig hebben.

Ik was degene die alle ongevaccineerden in isolatie wilde plaatsen.  Niet uit haat, maar omdat dat de effectiefste manier is om te voorkomen dat ze besmet worden en vervolgens een ziekenhuisbed nodig hebben.  Daar hebben we nogal een tekort aan op het moment, namelijk. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

14-11-2021 om 18:41

Eindeloze discussie. Tijd voor een lockdown voor on gevaccineerd is het nu! 

Agen schreef op 14-11-2021 om 18:34:

[..]

Ik was degene die alle ongevaccineerden in isolatie wilde plaatsen. Niet uit haat, maar omdat dat de effectiefste manier is om te voorkomen dat ze besmet worden en vervolgens een ziekenhuisbed nodig hebben. Daar hebben we nogal een tekort aan op het moment, namelijk.

O dat was uit bezorgdheid. Mooi.

Ben je dan niet net zo bezorgd als ene Jack Spijkerman met QR-code en zijn COPD tussen de massa zit te juichen bij de wedstrijd Borussia Dortmund en Ajax , en dan corona oploopt? Moet niet iedereen super voorzichtig zijn? En zeker mensen met een longaandoening? Want ook op die manier blijft het virus doorwoekeren in de maatschappij. Ik weet het ik weet het, het ziekenhuisbed. Dat geld ook voor een COPD patiënt.

https://www.ad.nl/show/jack-spijkerman-liep-corona-op-tijdens-borussia-dortmund-ajax~ae361f0e/
Spijkerman, die lijdt aan de longziekte COPD, moedigt iedereen aan om
zich te laten vaccineren. ,,Ik snap wel dat sommige mensen die
viruswappies een klap voor hun muil willen geven”,
zegt hij.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2021 om 19:23 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 19:13:

[..]

Ben je dan niet net zo bezorgd als ene Jack Spijkerman met QR-code en zijn COPD tussen de massa zit te juichen bij de wedstrijd Borussia Dortmund en Ajax , en dan corona oploopt? Moet niet iedereen super voorzichtig zijn? En zeker mensen met een longaandoening? Want ook op die manier blijft het virus doorwoekeren in de maatschappij. Ik weet het ik weet het, het ziekenhuisbed. Dat geld ook voor een COPD patiënt.

COPD beïnvloed voor zover we weten de werking van het vaccin niet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-11-2021 om 20:02

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 19:13:

[..]

O dat was uit bezorgdheid. Mooi.

https://www.ad.nl/show/jack-spijkerman-liep-corona-op-tijdens-borussia-dortmund-ajax~ae361f0e/
Spijkerman, die lijdt aan de longziekte COPD, moedigt iedereen aan om
zich te laten vaccineren. ,,Ik snap wel dat sommige mensen die
viruswappies een klap voor hun muil willen geven”,
zegt hij.

Uit hetzelfde artikel;

Momenteel is de 73-jarige Spijkerman, die zich wel heeft laten vaccineren, ziek thuis en doet hij ‘rustig aan’. ,,Er hebben er een paar corona opgelopen”, zegt Spijkerman, die hoofdpijn heeft en ‘snotverkouden’ is.

En dat virus gaat nooit meer weg. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.