Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Kersje schreef op 14-11-2021 om 14:31:

[..]

Dat is schijnveiligheid! Het Corona virus heeft een incubatietijd van 5 dagen. Dus als een besmet persoon op dag 2 test kan deze uitslag vals negatief zijn, maar 3 dagen later positief! Vandaar dat de QR-code ook niet waterdicht is. Bij een volledig gevaccineerde die alsnog ziek wordt zal dit meestal niet leiden tot een ziekenhuisopname, bij deze vals negatief geteste ongevaccineerde grote kans van wel, buiten het feit dat deze daarnaast ook vele malen besmettelijker is dan een gevaccineerde!

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte

Wat valt hier niet aan te begrijpen Fleurtje?

Een test-voor-toegang zodat een ongevaccineerde naar het toilet zou mogen als ie buiten op het terras heeft gezeten, is maar 24 uur geldig. Voorheen was dat 72 uur.

Wat valt niet te begrijpen dat een ongevaccineerde het leven zuur word gemaakt, terwijl er op dit topic alle begrip is als een besmette radioloog onder strikte maatregelen gewoon mag blijven werken.

De radioloog (die met borstkankerpatiënten werkt) kan dan wel onder strikte voorzorgsmaatregelen werken en misschien geen contact hebben met de patiënt. De medewerkers schreven wel een anonieme brief dat ze zich niet veilig voelden. Dat ze die brief anoniem schreven zegt ook veel.

Die radioloog gaat ook heus niet door een beam-me-up-scotty-buis naar huis als je het mij vraagt.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3986195/medewerkers-jeroen-bosch-ziekenhuis-mogen-werken-met-coronabesmetting
..........
Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken
, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt

.............

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 14:51:

[..]

Een test-voor-toegang zodat een ongevaccineerde naar het toilet zou mogen als ie buiten op het terras heeft gezeten, is maar 24 uur geldig. Voorheen was dat 72 uur.

Wat valt niet te begrijpen dat een ongevaccineerde het leven zuur word gemaakt, terwijl er op dit topic alle begrip is als een besmette radioloog onder strikte maatregelen gewoon mag blijven werken.

De radioloog (die met borstkankerpatiënten werkt) kan dan wel onder strikte voorzorgsmaatregelen werken en misschien geen contact hebben met de patiënt. De medewerkers schreven wel een anonieme brief dat ze zich niet veilig voelden. Dat ze die brief anoniem schreven zegt ook veel.

Die radioloog gaat ook heus niet door een beam-me-up-scotty-buis naar huis als je het mij vraagt.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3986195/medewerkers-jeroen-bosch-ziekenhuis-mogen-werken-met-coronabesmetting
..........
te laten doorwerken

.............

De radioloog redt mogelijk levens, een ongevaccineerde kroeg bezoeker niet. (Het tegendeel zelfs.)

Daarnaast is het niet noodzakelijk dat de radioloog de patiënt ziet, gezien de radiologisch laborant de foto's maakt. Daarna worden de foto's achter de schermen beoordeeld.

Mallebeppie schreef op 13-11-2021 om 08:33:

[..]

Waarvan akte.

Feit blijft dat je slechts twee minuten verdwenen was. PS of niet, doet er niet toe. Maar draai het vooral jouw kant uit.

Verschrikkelijk, ik schreef nog twee keer een kort PS op nieuwe reacties nadat ik had geschreven 'Fijne dag verder, doei'.

En nu zeg ik ook weer 'Fijne dag verder'. Misschien tot vanavond. Of misschien niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2021 om 14:59

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 14:15:

Op het moment liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden omdat die gevaccineerden oud zijn, het vaccin zijn werking verliest, mensen die geen vaccin mogen, of waarbij het vaccin niet werkt, of omdat gevaccineerden zich veilig wanen en geen afstand meer hielden.

Snap je het verschil tussen absoluut en relatief wel? Van de ouderen is bijna 90% gevaccineerd. En toch zorgt die 10% ongevaccineerden voor bijna de helft van de IC opnames. Als niemand van de ouderen gevaccineerd was zouden er dus 10x zoveel mensen op de IC liggen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-11-2021 om 15:03

[..]

..........
te laten doorwerken

.............

Ik ervaar dat andersom. Waarom moet het merendeel van Nederland leven en werken onder druk (zorg) en beperkingen omdat er een groep anti-vaxxers niet mee wil werken aan de oplossing van een landelijk probleem. 

En ik zie je steeds dingen aanhalen als bezuinigingen, die zegt dit, die vindt dat en kijk eens wat hij doet! Maar dat heeft geen zin. Jij bent onderdeel van de oplossing. Zolang je dat niet ziet blijft het probleem langer bestaan. 

Respect voor iedereen die het nog probeert uit te leggen, al krijg je van een betonnen muur nog meer begrip.

[..]

De radioloog (die met borstkankerpatiënten werkt) kan dan wel onder strikte voorzorgsmaatregelen werken en misschien geen contact hebben met de patiënt.

Stel je niet zo aan met je “wat valt er niet te begrijpen dat een ongevaccineerde het leven zuur wordt gemaakt”. Beter dat die ongevaccineerde gewoon zijn/haar bakkie koffie thuis drinkt ipv op een terras en zichzelf gaat beschermen ipv het van gevaccineerden af te laten hangen. Kan deze zo vaak naar het toilet als hij/zij wil ook! 

En ik, als borstkankerpatiënt, heb inderdaad geen probleem met deze radioloog die steeds mijn CT-scan beoordeelt vanachter zijn/haar beeldscherm. Dankzij dezelfde radioloog kan mijn CT-scan überhaupt doorgaan, want ik kom niet in aanraking met hem of haar, weet de naam niet eens! 

Serieus, stop toch eens met je oneindige onwetende gezwam, het is te triest voor woorden en ja, ik begrijp de bans of waarschuwingen die jij krijgt wel. Feit dat je dit zelf zo onderhand nog steeds niet zelf ziet is juist het hele probleem.

Lollypopje schreef op 14-11-2021 om 15:09:

Respect voor iedereen die het nog probeert uit te leggen, al krijg je van een betonnen muur nog meer begrip.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2021 om 15:16

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 14:41:

[..]

Die plaatjes zeggen me niks. Ik vind ze vaag, dat kan iedereen gemaakt hebben. Gek, de één mag vage kleurplaatjes plaatsen waar ik dan vooral wijs uit moet worden, en als ik woorden van artsen meer dan eens citeer krijg ik een waarschuwing.

Ik moet nu heel erg moeite doen om jou niet in de categorie complotdenkers te zetten. De plaatjes komen uit de link van de NOS. Berekend door de TU Delft. In het artikel wordt onder andere een epidemioloog geciteerd. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2021 om 15:19 Topicstarter

[..]

Die plaatjes zeggen me niks. Ik vind ze vaag, dat kan iedereen gemaakt hebben.

En andere primaire bronnen zeggen je duidelijk ook niets. Deze link bijvoorbeeld die ik plaatste over aantallen gevaccineerden en ongevaccineerden in de ziekenhuizen.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-pati%C3%ABnten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde

Het is niet waar dat er meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen. (Ja wellicht ergens op een bepaald moment in een bepaald ziekenhuis, maar dat betekent niet dat het overall ook zo is).

Ik krijg uit jouw posts wel een bepaald beeld van de niet gevaccineerden. Vast niet kloppend omdat je weinig over jezelf vertelt, maar ja dat kan ik niet helpen. In elk geval moeite om informatie te halen uit de enorme brei gegevens die er over corona is op het internet. Ook geen begrip van statistiek en kansberekening.

Coreopsis schreef op 14-11-2021 om 15:16:

[..]

Ik moet nu heel erg moeite doen om jou niet in de categorie complotdenkers te zetten. De plaatjes komen uit de link van de NOS. Berekend door de TU Delft. In het artikel wordt onder andere een epidemioloog geciteerd.

Doe geen moeite, denk dat de meesten hier wel een bepaald beeld hebben van haar  

Ik snap niet waarom Fleurtje zo op hol slaat bij de uitleg dat extreme antivaxxers narcistisch zijn. Wat is er niet narcistisch aan het idee dat jouw vrijheid - nee wacht - dat jouw keuzevrijheid belangrijker is dan andermans leven?

Men moet vooral niemand met een hamer op hun kop slaan. Dát is moord.

De situatie in België:

https://m.youtube.com/watch?v=7w-Sj_yaqdg&feature=youtu.be

Dr. Jo Leysen, bestuurder AZ Turnhout: "De grote meerderheid van de patiënten die wij nu opnemen zijn geprikte mensen."

Dr. Kristiaan Deckers, medisch directeur GZA Antwerpen: "De patiënten op onze IC zijn allemaal geprikt."

Mija haar voorbeeld met de hamer is absurdistisch, maar uiteindelijk is het wel zoals het hoort te werken. Als beleidsbepalers moeten kiezen tussen twee mogelijke oplossingen, oplossing 1 kost 15 willekeurige mensen het leven, oplossing 2 kost 100 willekeurige mensen het leven, dan moet men voor oplossing 1 kiezen. Het zelfde geldt voor het inperken van vrijheden. We komen er niet onder uit, dus moet dan de afweging gemaakt worden waar het meest te halen valt als we de vrijheid beperken en dat is bij de ongevaccineerden.

De geciteerde cijfers zijn anekdotisch. In een krant stond deze week net zo'n anekdote, maar dan met een verhouding 2:8 gevaccineerd: ongevaccineerd op de IC.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

14-11-2021 om 16:06

Het is toch eigenlijk ook beschamend dat een welvarend land als Nederland in paniek raakt als er nog geen 2000 corona patiënten behandeld worden verspreid over alle ziekenhuizen waarvan 377 op de IC. Op een bevolking van 18 miljoen mensen.. 

OmaVan2 schreef op 14-11-2021 om 15:33:

[..]

Mija haar voorbeeld met de hamer is absurdistisch, maar uiteindelijk is het wel zoals het hoort te werken. Als beleidsbepalers moeten kiezen tussen twee mogelijke oplossingen, oplossing 1 kost 15 willekeurige mensen het leven, oplossing 2 kost 100 willekeurige mensen het leven, dan moet men voor oplossing 1 kiezen. Het zelfde geldt voor het inperken van vrijheden. We komen er niet onder uit, dus moet dan de afweging gemaakt worden waar het meest te halen valt als we de vrijheid beperken en dat is bij de ongevaccineerden.

De geciteerde cijfers zijn anekdotisch. In een krant stond deze week net zo'n anekdote, maar dan met een verhouding 2:8 gevaccineerd: ongevaccineerd op de IC.

Uiteraard is dat verhaal over mensen met hamers op hun hoofd slaan beeldspraak. Ik pleit er niet voor om mensen met hamers op hun hoofd te slaan. Dat zou echt heel erg vreemd zijn. 

Omavan2 legt het verder heel goed uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.