Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Mija schreef op 14-11-2021 om 11:22:

[..]

Het kwam op mij allemaal tamelijk gecontroleerd over. Als hij ze dit een avond laat doen, twee uurtjes, en duidelijk maakt dat hij vanavond wel handhaaft, heb ik er niet zoveel bezwaar tegen. Voor de horeca is het toch ook opnieuw een enorme klap. Ik snap best dat ze willen laten zien dat ze boos zijn.

Dit is waarom 2G me inmiddels onvermijdelijk lijkt. Groepen accepteren de verantwoordelijkheid die op hun schouders gelegd wordt niet meer. En ik hoop maar dat de overheid heel gauw opschiet met die boosters want anders ligt de IC op een gegeven moment alsnog vol met gevaccineerden.

2G dus. Gevaccineerd maar niet getest en misschien toch besmettelijk mag door. Plus dát besmette medewerkers gewoon met mensen met verminderde weerstand mogen werken.

Maar een gezonde ongevaccineerde die met een test kan aantonen niet besmet te zijn, maar met die maatregel dan geen kans meer krijgt om dat aan te tonen, mag niet door.

Dat plan 2G is ernstig ziek. Helaas helpt daar zelfs een behandeling op de IC niet tegen.

En dat 2G vind jij eerlijk? Ik denk dat het idd beter is dat alle ongevaccineerden zoveel mogelijk thuis werken en thuis blijven zodat 'we' kunnen zien hoe onrecht deze maatregel is.

Dhr Mulder heeft al die tijd gelijk gehad.

https://m.youtube.com/watch?v=7w-Sj_yaqdg&feature=youtu.be

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3986195/medewerkers-jeroen-bosch-ziekenhuis-mogen-werken-met-coronabesmetting
..........
Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt

.............

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2021 om 13:32

https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-toegang-na-coronaprik-of-genezing-erg-aannemelijk-dat-2g-helpt

Kijk vooral naar de 4 plaatjes, ongeveer halverwege het artikel. Daar zie je heel duidelijk uitgelegd hoe 2G ongevaccineerden beschermd en daardoor zorgt voor een aanzienlijk lagere druk op de zorg.

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 12:53:

[..]

Desinformatie? of is dit ook een grap?

Nee, geen grap. Hij zegt dit over de extreme antivaxxers. Zo heel verrassend vind ik het overigens niet. Als je bijvoorbeeld in complottheorieën over de overheid en de elite gelooft en je door iedere maatregel persoonlijk gekrenkt voelt, zit je toch aardig in de richting van een persoonlijkheidsstoornis. Of het DSM-waardig is kan ik natuurlijk niet beoordelen. En hij ook niet. Het gaat niet over specifieke inididuen natuurlijk.

Je mag dus ook helemaal zelf beoordelen of je jezelf hiertoe rekent Fleurtje. Ik ken jou verder niet dus ik kan dat uiteraard niet zeggen over jou persoonlijk. Maar in kamp anti-vaxx bevinden zich in ieder geval groepen mensen die mentaal niet zo erg gezond zijn. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

14-11-2021 om 13:42

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 11:57:

[..]

Vaccineren gaat over het algemeen goed. Maar met jou woorden neem je alle mensen ,die wel ernstige klachten kregen, niet serieus.

Ja hoor tuurlijk! 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2021 om 13:45 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 13:24:

[..]Maar een gezonde ongevaccineerde die met een test kan aantonen niet besmet te zijn, maar met die maatregel dan geen kans meer krijgt om dat aan te tonen, mag niet door.

Hij mag niet door vanwege de kans dat hij ernstig ziek wordt. Vergeet niet dat op dit moment te veel mensen de gevolgen dragen van de niet gevaccineerden die onnodig in het ziekenhuis liggen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2021 om 13:47 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 14-11-2021 om 12:50:

[..]

Iedereen kunnen we het helaas niet vragen. Maar jij, wat wil jij als je toch doodziek zou worden ten gevolge van corona?

En Fleurtje, als je toch tijd hebt om te reageren ben ik wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

14-11-2021 om 13:53

Mija schreef op 14-11-2021 om 12:22:

[..]

Regels zijn regels, daar zijn we wel heel ver vanaf! Als het echt niet meer is dan twee uurtjes demonstratief openblijven en ze zich verder netjes aan de regels houden, zijn het enorme braveriken!

Die dus alweer flinke lasten dragen voor ons als samenleving. Deze mensen hebben een bedrijf en een inkomen en ze moeten gewoon weer achteruit. En dat zou niet hoeven als ongevaccineerden het fatsoen zouden hebben een tijdje weg te blijven uit het openbare leven. Maar dat mag niet gevraagd worden. Dat is oneerlijk en zielig. Veroorzaakt een tweedeling. En dat kan zomaar waar zijn maar hoe oneerlijk en zielig is dit voor die ondernemers? Hoe verbonden denk je dat die zich nog voelen? Die tweedeling is er van twee kanten. Die burgemeester heeft een gebaar willen maken: ‘ik begrijp jullie positie’. Ik vind dat prima, als hij vanaf vandaag handhaaft. Er komen mensen met veel meer weg.

Ik begrijp dit ook. Ik had wat minder begrip voor halsema die meteen aangaf de qr- code niet te handhaven. Dat vond echt eerder een aangifte waardig dan dit gebaar van depla. 

En dat 2G vind jij eerlijk? Ik denk dat het idd beter is dat alle ongevaccineerden zoveel mogelijk thuis werken en thuis blijven zodat 'we' kunnen zien hoe onrecht deze maatregel is.

Ja, dat vind ik eerlijk. Kijk naar die plaatjes die Coreopsis heeft geplaatst: als er zich geen ongevaccineerden tussen de gevaccineerden bevinden, neemt de ziekenhuisbezetting enorm af. Dat is het doel.

Er is een vaccin beschikbaar. Wij hebben allemaal die keuze kunnen maken. Een groot aantal van ons heeft dat gedaan en is inmiddels gevaccineerd. Dat heeft enorme positieve gevolgen gehad. Zonder vaccins waren de ziekenhuizen bij het uitblijven van maatregelen al drie keer over de kop gegaan! De mensen die tot nu toe niet hebben willen vaccineren, kunnen die keuze alsnog maken, heel gemakkelijk. Het kost niks, alleen een beetje moeite. Als je die keuze niet wil maken: jouw goed recht. Dan wordt je op een andere manier gevraagd je verantwoordelijkheid te nemen. Thuisblijven dus. Want het is in dit stadium van de pandemie niet realistisch om te verwachten dat de rest van de samenleving thuisblijft omdat je geen gebruik wíl maken van een middel waarmee je jezelf kan beschermen. (Als het niet kán, is het een ander verhaal.)

Het is namelijk in dit stadium buitenproportioneel om langdurig maatschappijbreed ingrijpen te eisen, met grote schade tot gevolg, terwijl het probleem veel efficiënter kan worden opgelost. Namelijk:
Plan a) Iedereen een vaccin
Plan b) Iedereen zonder vaccin beschermt zichzelf

Pas als deze plannen opnieuw niet meer voldoende effect zouden sorteren zijn maatschappijbrede ingrepen te rechtvaardigen. 

Als je deze pandemie eronder krijgt door 100 mensen met een hamer op hun kop te slaan maar óók door 15 mensen met een hamer op hun kop te slaan, dan kies je natuurlijk voor de variant waarbij je maar 15 mensen met een hamer op hun kop hoeft te slaan. Hoe vervelend je het ook vindt dat je die 15 mensen met een hamer op hun kop moet slaan. 

Mija schreef op 14-11-2021 om 12:22:

[..]

Regels zijn regels, daar zijn we wel heel ver vanaf! Als het echt niet meer is dan twee uurtjes demonstratief openblijven en ze zich verder netjes aan de regels houden, zijn het enorme braveriken!

Die dus alweer flinke lasten dragen voor ons als samenleving. Deze mensen hebben een bedrijf en een inkomen en ze moeten gewoon weer achteruit. En dat zou niet hoeven als ongevaccineerden het fatsoen zouden hebben een tijdje weg te blijven uit het openbare leven. Maar dat mag niet gevraagd worden. Dat is oneerlijk en zielig. Veroorzaakt een tweedeling. En dat kan zomaar waar zijn maar hoe oneerlijk en zielig is dit voor die ondernemers? Hoe verbonden denk je dat die zich nog voelen? Die tweedeling is er van twee kanten. Die burgemeester heeft een gebaar willen maken: ‘ik begrijp jullie positie’. Ik vind dat prima, als hij vanaf vandaag handhaaft. Er komen mensen met veel meer weg.

Wat een bezorgdheid, terwijl er met alle gemak over gezonde ongevaccineerden word gelopen. Iemand wou het liefst alle onbesmette ongevaccineerden opsluiten. (wat een haat).

Jij plaats vrolijk een linkje waarin staat dat extreme anti-vaxxers mentaal ziek zijn.

Iemand schreef hier op 11-11-2021 om 21:07:
dat het niet uitgesproken doel is volgens mij het
leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

zodat ze zich gaan vaccineren.

Op het moment liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden omdat die gevaccineerden oud zijn, het vaccin zijn werking verliest, mensen die geen vaccin mogen, of waarbij het vaccin niet werkt, of omdat gevaccineerden zich veilig wanen en geen afstand meer hielden.

En jij hebt het over oneerlijk en zielig voor de samenleving als ongevaccineerden zich niet een tijdje afsluiten van het dagelijkse leven ?

Ik word hier met grote regelmaat heel naar aangesproken omdat ik ongevaccineerd ben. Er werden me woorden in de mond gelegd die ik nooit gezegd heb. Maar jij probeerde mij 'ongeloofwaardig' te maken en vroeg of ik moeite had met sociale omgang, en dat ik feedback moest vragen aan mensen in mijn omgeving.

Dát er woorden in mijn mond werden gelegd die ik nooit gezegd had, dát ik bespottelijk werd gemaakt, met die sociale omgang had je dan weer geen enkele moeite.

Veel mensen met een eigen bedrijf, veel ZZP-ers, sportschoolhouders én horecaondernemers zijn zelf ongevaccineerd.

Vorige week op tv (Bij OP1 of Jinek) een sportschoolhouder die vertelde dat hij zelf niet gevaccineerd is  en daarom ook zijn klanten niet wil controleren op de qr-code. Dat zou hypocriet zijn. De QR-code die schijnveiligheid bied zolang mogelijk-besmette gevaccineerden geen test nodig hebben.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-11-2021 om 14:23

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 14:15:

[..]

Veel mensen met een eigen bedrijf, veel ZZP-ers, sportschoolhouders én horecaondernemers zijn zelf ongevaccineerd.

Waar baseer je dat nu weer op? Op dat ene voorbeeld dat je noemt?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2021 om 14:23 Topicstarter

[..] Op het moment liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden omdat die gevaccineerden oud zijn, het vaccin zijn werking verliest, mensen die geen vaccin mogen, of waarbij het vaccin niet werkt, of omdat gevaccineerden zich veilig wanen en geen afstand meer hielden.

Allen in de groep 70 plussers liggen er meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis. Overigens is ook in die groep de kans op ziekenhuisopname voor gevaccineerden veel lager dan voor ongevaccineerden. https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-pati%C3%ABnten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde

En zoals al eerder gezegd: het streven is 100 % gevaccineerden in het ziekenhuis, omdat dat zou betekenen dat iedereen gevaccineerd is (en dus de totale belasting op de zorg veel lager zou zijn dan nu het geval is).

[..]

Maar een gezonde ongevaccineerde die met een test kan aantonen niet besmet te zijn, maar met die maatregel dan geen kans meer krijgt om dat aan te tonen, mag niet door.

Dat is schijnveiligheid! Het Corona virus heeft een incubatietijd van 5 dagen. Dus als een besmet persoon op dag 2 test kan deze uitslag vals negatief zijn, maar 3 dagen later positief! Vandaar dat de QR-code ook niet waterdicht is. Bij een volledig gevaccineerde die alsnog ziek wordt zal dit meestal niet leiden tot een ziekenhuisopname, bij deze vals negatief geteste ongevaccineerde grote kans van wel, buiten het feit dat deze daarnaast ook vele malen besmettelijker is dan een gevaccineerde!

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte

Wat valt hier niet aan te begrijpen Fleurtje?

[..]

Wat een bezorgdheid, terwijl er met alle gemak over gezonde ongevaccineerden word gelopen. Iemand wou het liefst alle onbesmette ongevaccineerden opsluiten. (wat een haat).

Jij plaats vrolijk een linkje waarin staat dat extreme anti-vaxxers mentaal ziek zijn.

Iemand schreef hier op 11-11-2021 om 21:07:
dat het niet uitgesproken doel is volgens mij het
leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

zodat ze zich gaan vaccineren.

Op het moment liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden omdat die gevaccineerden oud zijn, het vaccin zijn werking verliest, mensen die geen vaccin mogen, of waarbij het vaccin niet werkt, of omdat gevaccineerden zich veilig wanen en geen afstand meer hielden.

En jij hebt het over oneerlijk en zielig voor de samenleving als ongevaccineerden zich niet een tijdje afsluiten van het dagelijkse leven ?

Ik word hier met grote regelmaat heel naar aangesproken omdat ik ongevaccineerd ben. Er werden me woorden in de mond gelegd die ik nooit gezegd heb. Maar jij probeerde mij 'ongeloofwaardig' te maken en vroeg of ik moeite had met sociale omgang, en dat ik feedback moest vragen aan mensen in mijn omgeving.

Dát er woorden in mijn mond werden gelegd die ik nooit gezegd had, dát ik bespottelijk werd gemaakt, met die sociale omgang had je dan weer geen enkele moeite.

Vorige week op tv (Bij OP1 of Jinek) een sportschoolhouder die vertelde dat hij zelf niet gevaccineerd is en daarom ook zijn klanten niet wil controleren op de qr-code. Dat zou hypocriet zijn. De QR-code die schijnveiligheid bied zolang mogelijk-besmette gevaccineerden geen test nodig hebben.

Ik snap dat het allemaal niet meevalt Fleurtje. Ik heb niks tegen jou persoonlijk. Ik ga niet al mijn argumenten nog eens herkauwen. Dat is toch niet effectief. Sterkte! 

Mija schreef op 14-11-2021 om 14:10:

[..]

Ja, dat vind ik eerlijk. Kijk naar die plaatjes die Coreopsis heeft geplaatst: als er zich geen ongevaccineerden tussen de gevaccineerden bevinden, neemt de ziekenhuisbezetting enorm af. Dat is het doel.

Er is een vaccin beschikbaar. Wij hebben allemaal die keuze kunnen maken. Een groot aantal van ons heeft dat gedaan en is inmiddels gevaccineerd. Dat heeft enorme positieve gevolgen gehad. Zonder vaccins waren de ziekenhuizen bij het uitblijven van maatregelen al drie keer over de kop gegaan! De mensen die tot nu toe niet hebben willen vaccineren, kunnen die keuze alsnog maken, heel gemakkelijk. Het kost niks, alleen een beetje moeite. Als je die keuze niet wil maken: jouw goed recht. Dan wordt je op een andere manier gevraagd je verantwoordelijkheid te nemen. Thuisblijven dus. Want het is in dit stadium van de pandemie niet realistisch om te verwachten dat de rest van de samenleving thuisblijft omdat je geen gebruik wíl maken van een middel waarmee je jezelf kan beschermen. (Als het niet kán, is het een ander verhaal.)

Het is namelijk in dit stadium buitenproportioneel om langdurig maatschappijbreed ingrijpen te eisen, met grote schade tot gevolg, terwijl het probleem veel efficiënter kan worden opgelost. Namelijk:
Plan a) Iedereen een vaccin
Plan b) Iedereen zonder vaccin beschermt zichzelf

Pas als deze plannen opnieuw niet meer voldoende effect zouden sorteren zijn maatschappijbrede ingrepen te rechtvaardigen.

Als je deze pandemie eronder krijgt door 100 mensen met een hamer op hun kop te slaan maar óók door 15 mensen met een hamer op hun kop te slaan, dan kies je natuurlijk voor de variant waarbij je maar 15 mensen met een hamer op hun kop hoeft te slaan. Hoe vervelend je het ook vindt dat je die 15 mensen met een hamer op hun kop moet slaan.

Die plaatjes zeggen me niks. Ik vind ze vaag, dat kan iedereen gemaakt hebben. Gek, de één mag vage kleurplaatjes plaatsen waar ik dan vooral wijs uit moet worden, en als ik woorden van artsen meer dan eens citeer krijg ik een waarschuwing.

Dat de situatie momenteel buitenproportioneel is is omdat er ondanks de waarschuwingen voor de zeer besmettelijke Deltavariant alle remmen los zijn gegooid. De situatie  waar we nu de zure vruchten van plukken.

Volgens Maurice de Hond vlogen de cijfers als een speer omhoog na 25 september. Als men de veiligheidsvoorschriften langer én goed had aangehouden had de zorg nu niet hoeven te verzuipen in de zorg. De zorg die al lang voor corona het moeilijk had door de drastische bezuinigingen.

Men moet vooral niemand met een hamer op hun kop slaan. Dát is moord.

De situatie in België:

https://m.youtube.com/watch?v=7w-Sj_yaqdg&feature=youtu.be

Dr. Jo Leysen, bestuurder AZ Turnhout: "De grote meerderheid van de patiënten die wij nu opnemen zijn geprikte mensen."

Dr. Kristiaan Deckers, medisch directeur GZA Antwerpen: "De patiënten op onze IC zijn allemaal geprikt."

Coreopsis schreef op 14-11-2021 om 13:32:

https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-toegang-na-coronaprik-of-genezing-erg-aannemelijk-dat-2g-helpt

Kijk vooral naar de 4 plaatjes, ongeveer halverwege het artikel. Daar zie je heel duidelijk uitgelegd hoe 2G ongevaccineerden beschermd en daardoor zorgt voor een aanzienlijk lagere druk op de zorg.

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

1280x720a.jpg

Fleurtje: duidelijker kan niet. Begrijp je het nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.