Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
BumpyGrasshopper95
14-11-2021 om 11:43
Mija schreef op 14-11-2021 om 11:22:
[..]
Het kwam op mij allemaal tamelijk gecontroleerd over. Als hij ze dit een avond laat doen, twee uurtjes, en duidelijk maakt dat hij vanavond wel handhaaft, heb ik er niet zoveel bezwaar tegen. Voor de horeca is het toch ook opnieuw een enorme klap. Ik snap best dat ze willen laten zien dat ze boos zijn.
Dit is waarom 2G me inmiddels onvermijdelijk lijkt. Groepen accepteren de verantwoordelijkheid die op hun schouders gelegd wordt niet meer. En ik hoop maar dat de overheid heel gauw opschiet met die boosters want anders ligt de IC op een gegeven moment alsnog vol met gevaccineerden.
Tja, ik begrijp niet wat mensen niet begrijpen aan regels zijn regels.
En alsof een statement maken nu gaat helpen...
OrganicDeer76
14-11-2021 om 11:44
Sun.lover schreef op 14-11-2021 om 11:19:
[..]
Ik vind dat burgemeesters hier ook schuldig aan zijn. Bij het invoeren van de QR-code en ook eerdere maatregelen hebben ze al heel snel geroepen dat ze niet gingen handhaven. Dan geef je ook een verkeerd signaal af.
Eens!
CuddlyReindeer95
14-11-2021 om 11:51
Gifkikker schreef op 14-11-2021 om 11:26:
Advocaat doet aangifte tegen Bredase burgemeester Depla voor opruiing en negeren coronaregels.
(Zie AD, ik mag kennelijk geen linkjes plaatsen)
Ik vind dat wel goed. Burgemeesters zijn regelmatig ook wel schuldig aan het wangedrag van bijv de horeca, ze willen nooit controleren.
Hier een voor iedereen toegankelijke link:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3989483/aangifte-tegen-burgemeester-depla-van-breda-voor-opruiing-en-negeren-corona
Fleurtje_5
14-11-2021 om 11:55
Schemerlampje schreef op 13-11-2021 om 13:27:
[..]
Ja maar, bij een sigaret weet je tenminste wel wat er in zit. 😁
Nee daar zijn ze ook nog niet zolang achter gekomen. De tabaksindustrie deed er een stofje in dat verslavend werkte. Veel mensen zijn gestorven door longklachten. Niet iedereen komt van zijn rookverslaving af, niet iedereen kon het roken laten. Of men had al teveel beschadigd voordat het hen was gelukt.
Je hebt er lol aan zo te zien.
Fleurtje_5
14-11-2021 om 11:57
Keetie schreef op 13-11-2021 om 15:01:
[..]
En slecht. Kun je ook vaccin nemen..is voor je gezondheid
Vaccineren gaat over het algemeen goed. Maar met jou woorden neem je alle mensen ,die wel ernstige klachten kregen, niet serieus.
Fleurtje_5
14-11-2021 om 11:58
Athan schreef op 13-11-2021 om 23:31:
Je kan altijd nog het vaccin nemen, de qr-code aanvragen en dan thuis snel een boraxbad nemen: https://www.menshealth.com/health/a38237415/borax-detox-bath-undo-vaccine/
😭
Valt dit niet onder 'het plaatsen van desinformatie' ?
Fleurtje_5
14-11-2021 om 12:00
Mallebeppie schreef op 14-11-2021 om 10:24:
[..]
In mijn gemeente werd het zelfs gedoogd door de burgemeester. Ze mochten open blijven tot 22 uur om hun statement te maken. Na 22 uur zijn er officiële waarschuwingen uitgedeeld en om 23.30 moesten ze toch echt dicht.
Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van. En ik irriteer me dan ook mateloos aan de houding van de horeca(én de burgemeester hier, uiteraard).
Dan ben je niet de enige.
Mija
14-11-2021 om 12:22
Mallebeppie schreef op 14-11-2021 om 11:43:
[..]
Tja, ik begrijp niet wat mensen niet begrijpen aan regels zijn regels.
En alsof een statement maken nu gaat helpen...
Regels zijn regels, daar zijn we wel heel ver vanaf! Als het echt niet meer is dan twee uurtjes demonstratief openblijven en ze zich verder netjes aan de regels houden, zijn het enorme braveriken!
Die dus alweer flinke lasten dragen voor ons als samenleving. Deze mensen hebben een bedrijf en een inkomen en ze moeten gewoon weer achteruit. En dat zou niet hoeven als ongevaccineerden het fatsoen zouden hebben een tijdje weg te blijven uit het openbare leven. Maar dat mag niet gevraagd worden. Dat is oneerlijk en zielig. Veroorzaakt een tweedeling. En dat kan zomaar waar zijn maar hoe oneerlijk en zielig is dit voor die ondernemers? Hoe verbonden denk je dat die zich nog voelen? Die tweedeling is er van twee kanten. Die burgemeester heeft een gebaar willen maken: ‘ik begrijp jullie positie’. Ik vind dat prima, als hij vanaf vandaag handhaaft. Er komen mensen met veel meer weg.
Fleurtje_5
14-11-2021 om 12:34
Sun.lover schreef op 14-11-2021 om 11:19:
[..]
Ik vind dat burgemeesters hier ook schuldig aan zijn. Bij het invoeren van de QR-code en ook eerdere maatregelen hebben ze al heel snel geroepen dat ze niet gingen handhaven. Dan geef je ook een verkeerd signaal af.
Nee die QR-code is veilig zeker. Dat is pas een signaal.
Dan kan je beter zoals volledig gevaccineerde Jack Spijkerman mét QR-code naar een voetbalwedstrijd (Borussia Dortmund en Ajax) gaan, en dan achteraf zeggen dat hij het kan begrijpen als sommige mensen 'viruswappies' een klap voor hun muil willen geven. Ik vind dat hij (ook nog COPD patiënt) zich zelf een klap kan geven omdat hij dacht dat hij mét QR-code in deze tijd, een voetbalwedstrijd veilig kan bezoeken.
https://www.ad.nl/show/jack-spijkerman-liep-corona-op-tijdens-borussia-dortmund-ajax~ae361f0e/
Spijkerman, die lijdt aan de longziekte COPD, moedigt iedereen aan om
zich te laten vaccineren. ,,Ik snap wel dat sommige mensen die
viruswappies een klap voor hun muil willen geven”, zegt hij.
Impressie van de drukte tijdens deze wedstrijd

Mija
14-11-2021 om 12:41
Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 11:58:
[..]
Valt dit niet onder 'het plaatsen van desinformatie' ?
Het is (voor mij overduidelijk) een grap.
Daglichtlamp
14-11-2021 om 12:41
Vooral het argument van te weinig politiecapaciteit om de horeca te sluiten begrijp ik niet. Je had 's middags al kunnen waarschuwen dat dicht gaan blijven niet vrijblijvend is, en net als in Leeuwarden en de ondernemers duidelijk maken dat ze als ze open zouden blijven een boete zouden krijgen.
Dan hoef je de horeca niet zelf fysiek te sluiten, je maakt gewoon een lijstje van horeca die nog open is, en stuurt die een dwangsom.
Natuurlijk moet het bedrag wel opwegen tegen de extra omzet die ze gisteravond gedraaid hebben.
Wat mij betreft mogen Depla en Bruls die het goed praat opstappen.
Fleurtje_5
14-11-2021 om 12:43
Keetie schreef op 13-11-2021 om 08:49:
Wat ik zo grappig vind is dat mensen roepen dat ze niet weten wat er in het vaccin zit maar wel graag de hulp/zorg van de ic willen als het zover is en ze doodziek zijn en vervolgens dan wel alles laten toespuiten. Om over de beschadiging van beademen nog maar niks te zeggen verder. Vaccineren is de weg uit deze klote tijd.
Jij sprak met alle ongevaccineerde mensen over wat ze willen als ze doodziek zouden zijn?
En iemand die ruzie krijgt in een kroeg en daarbij flink gewond raakt laat je liggen en vraag je dan ook: "je wilt natuurlijk nu zeker naar het ziekenhuis gebracht worden?"
En iemand die zijn rug breekt als die halsbrekende toeren uithaalt op een skatebaan vraag je dat ook ?
Daglichtlamp
14-11-2021 om 12:50
Fleurtje_5 schreef op 14-11-2021 om 12:43:
[..]
Jij sprak met alle ongevaccineerde mensen over wat ze willen als ze doodziek zouden zijn?
Iedereen kunnen we het helaas niet vragen. Maar jij, wat wil jij als je toch doodziek zou worden ten gevolge van corona?
Fleurtje_5
14-11-2021 om 12:52
Daglichtlamp schreef op 13-11-2021 om 11:01:
Het wordt steeds lastiger om mensen te vinden die mee willen doen aan vaccinatiecampagnes van de overheid.
Uit een brief van minister De Jonge aan het parlement:
Ervaring leert echter dat het heel lastig is om mensen te vinden die zich willen uitspreken over vaccineren in de communicatiecampagne van de Rijksoverheid. Er is inmiddels helaas een aantal mensen dat gebukt gaat onder sociale media terreur omdat ze medewerking hebben verleend aan de communicatiecampagne van de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/hugo-de-jonge/documenten/kamerstukken/2021/11/12/kamerbrief-over-de-maatregelen-inzake-covid-19-12-november-2021
Ervaring leert?
Niemand mag lastig gevallen worden of onheus behandeld worden. Geweld tegen priklocaties is daar een van.
Maar mensen die gebukt gaan omdat ze medewerking hebben verleend aan de communicatiecampagne? Is dat werkelijk zo? Of willen die mensen daar zelf niet meer aan mee werken?
Ik heb sommige mensen, waaronder een huisarts en een medisch adviseur, gehoord die gruwen van die 'vaccin-reclame/campagne' van de overheid.
En kan het zijn dat veel mensen zich onterecht behandeld voelen en daarom boos zijn op deze manier van communicatiecampagne? En dat daarom die medewerkers gebukt gaan en er geen medewerking meer aan willen verlenen en dat Hugo daarom bijna niemand meer kan vinden voor zijn campagne?
Een gevoel van onrecht of discriminatie, Je ziet het ook bij de Pieten-discussie. Nooit een probleem geweest, maar plots willen Pieten niet meer mee doen aan het kinderfeest.
Fleurtje_5
14-11-2021 om 12:53
Mija schreef op 13-11-2021 om 12:20:
Ik zag laatst dit filmpje van Sam Vaknin, een narcisme-expert. Die zegt klip en klaar dat dit soort extreme anti-vaxxers mentaal ziek zijn:
https://youtu.be/EK-fcZd_qWQ
Desinformatie? of is dit ook een grap?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.