Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Coreopsis schreef op 13-11-2021 om 08:55:

[..]

Da's inderdaad best apart. Ik zag van de week ook een artikel over vaccinweigeraars. Dame met sigaret in de hand: "Je weet niet wat erin zit en of het wel veilig is, dus ik wil het niet."

Ja maar, bij een sigaret weet je tenminste wel wat er in zit. 😁

OrganicDeer76

OrganicDeer76

13-11-2021 om 15:01

Schemerlampje schreef op 13-11-2021 om 13:27:

[..]

Ja maar, bij een sigaret weet je tenminste wel wat er in zit. 😁

En slecht. Kun je ook vaccin nemen..is voor je gezondheid 

Je kan altijd nog het vaccin nemen, de qr-code aanvragen en dan thuis snel een boraxbad nemen: https://www.menshealth.com/health/a38237415/borax-detox-bath-undo-vaccine/
😭

Athan schreef op 13-11-2021 om 23:31:

Je kan altijd nog het vaccin nemen, de qr-code aanvragen en dan thuis snel een boraxbad nemen: https://www.menshealth.com/health/a38237415/borax-detox-bath-undo-vaccine/
😭

Het wordt steeds triester

Je kan altijd nog het vaccin nemen, de qr-code aanvragen en dan thuis snel een boraxbad nemen: https://www.menshealth.com/health/a38237415/borax-detox-bath-undo-vaccine/
😭

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-11-2021 om 00:57

😭

Acht wat fijn, nu kun je gewoon lekker thuis ontstoren van vaccinaties. Scheelt weer 50 euro aan een kan-niet-werken-watertje. 

😭

Nouja dan zijn ze in elk geval gevaccineerd 😂

Daglichtlamp schreef op 13-11-2021 om 11:01:

Het wordt steeds lastiger om mensen te vinden die mee willen doen aan vaccinatiecampagnes van de overheid.
Uit een brief van minister De Jonge aan het parlement:

Ervaring leert echter dat het heel lastig is om mensen te vinden die zich willen uitspreken over vaccineren in de communicatiecampagne van de Rijksoverheid. Er is inmiddels helaas een aantal mensen dat gebukt gaat onder sociale media terreur omdat ze medewerking hebben verleend aan de communicatiecampagne van de Rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/hugo-de-jonge/documenten/kamerstukken/2021/11/12/kamerbrief-over-de-maatregelen-inzake-covid-19-12-november-2021

Vreselijk dit. Steeds meer mensen in Nederland die denken dat ze voor eigen rechter mogen spelen. Ik vond het ook bizar dat die cafés in Breda gewoon open bleven gisteravond. Lijkt op wat boeren deden met die tractoren. Too big to handhaaf. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-11-2021 om 10:21

Avena schreef op 14-11-2021 om 10:16:

[..]

Vreselijk dit. Steeds meer mensen in Nederland die denken dat ze voor eigen rechter mogen spelen. Ik vond het ook bizar dat die cafés in Breda gewoon open bleven gisteravond. Lijkt op wat boeren deden met die tractoren. Too big to handhaaf.

Het tolereren van die boerendemonstraties is echt een enorme fout geweest. Heeft aan de verkeerde mensen het verkeerde signaal gegeven. 

Ik vraag mij ook af wanneer er eens gehandhaafd gaat worden. Ik woon midden in een uitgaansgebied in een grote stad en val al vanaf begin eerste lockdown van de ene verbazing in de andere als het gaat om overtreding van de regels door de horeca. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

14-11-2021 om 10:24

Avena schreef op 14-11-2021 om 10:16:

[..]

In mijn gemeente werd het zelfs gedoogd door de burgemeester.  Ze mochten open blijven tot 22 uur om hun statement te maken.  Na 22 uur zijn er officiële waarschuwingen uitgedeeld en om 23.30 moesten ze toch echt dicht.

Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van.  En ik irriteer me dan ook mateloos aan de houding van de horeca(én de burgemeester hier, uiteraard).

OrganicDeer76

OrganicDeer76

14-11-2021 om 10:57

Boerenprotest was ik helemaal voorstander van. 
Helaas niet voor het protest van gisteren. Maar ik vind de regel tot 20 uur ook apart. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten! 

Mallebeppie schreef op 14-11-2021 om 10:24:

[..]

In mijn gemeente werd het zelfs gedoogd door de burgemeester. Ze mochten open blijven tot 22 uur om hun statement te maken. Na 22 uur zijn er officiële waarschuwingen uitgedeeld en om 23.30 moesten ze toch echt dicht.

Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van. En ik irriteer me dan ook mateloos aan de houding van de horeca(én de burgemeester hier, uiteraard).

Ik vind dat burgemeesters hier ook schuldig aan zijn. Bij het invoeren van de QR-code en ook eerdere maatregelen hebben ze al heel snel geroepen dat ze niet gingen handhaven. Dan geef je ook een verkeerd signaal af. 

Mallebeppie schreef op 14-11-2021 om 10:24:

[..]

In mijn gemeente werd het zelfs gedoogd door de burgemeester. Ze mochten open blijven tot 22 uur om hun statement te maken. Na 22 uur zijn er officiële waarschuwingen uitgedeeld en om 23.30 moesten ze toch echt dicht.

Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van. En ik irriteer me dan ook mateloos aan de houding van de horeca(én de burgemeester hier, uiteraard).

Het kwam op mij allemaal tamelijk gecontroleerd over. Als hij ze dit een avond laat doen, twee uurtjes, en duidelijk maakt dat hij vanavond wel handhaaft, heb ik er niet zoveel bezwaar tegen. Voor de horeca is het toch ook opnieuw een enorme klap. Ik snap best dat ze willen laten zien dat ze boos zijn.

Dit is waarom 2G me inmiddels onvermijdelijk lijkt. Groepen accepteren de verantwoordelijkheid die op hun schouders gelegd wordt niet meer. En ik hoop maar dat de overheid heel gauw opschiet met die boosters want anders ligt de IC op een gegeven moment alsnog vol met gevaccineerden. 

Advocaat doet aangifte tegen Bredase burgemeester Depla voor opruiing en negeren coronaregels.

(Zie AD, ik mag kennelijk geen linkjes plaatsen)

Ik vind dat wel goed. Burgemeesters zijn regelmatig ook wel schuldig aan het  wangedrag van bijv de horeca,  ze willen nooit controleren. 

Keetie schreef op 14-11-2021 om 10:57:

Boerenprotest was ik helemaal voorstander van.
Helaas niet voor het protest van gisteren. Maar ik vind de regel tot 20 uur ook apart. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten!

De regel tot 20 uur vind ik juist wel okee, dan kun je nog wel (bijtijds) uit eten. Kroegen zouden ze sowieso moeten sluiten, daar staan mensen boven op elkaar met consumptie te praten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.