Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

We weten het, Fleurtje. Iedereen moet vanalles doen aan de bestrijding van Corona.  Alleen jij niet.  Klaar. 

Lollypopje schreef op 12-11-2021 om 11:52:

@Fleurtje Ik dacht je klaar met ons was. Altans zoiets schreef je laatst?

Misschien een idee om de pijler te blokkeren als je er klaar mee bent, maar het toch niet kunt laten te reagen

Klopt, soms moet ik afstand nemen van dit onderwerp, en dan wil ik het liefste niet meer terug komen.

Ik schreef gisteren:

Mijn punt is dat ik weer eens verder ga, omdat de discussie op het moment weer 'getreutel' is.
Daar ga ik geen energie in steken. Fijne dag verder. Doei.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2021 om 12:03

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:54:

[..]

De iets oudere carnavalist-dame die ik gisteren op tv hoorde, zei dat ze aan alles voldeden: 'ze was gevaccineerd' en had bandje hier en bandje daar.

Wel gevaccineerd, maar was ze ook getest? Vast niet, met die instelling dat er dan niks meer kan gebeuren als ze gevaccineerd is.

Heb je een kras op je tong?

Er is al diverse keren uitgelegd waarom daar niet voor gekozen is. 

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:57:

[..]

Klopt, soms moet ik afstand nemen van dit onderwerp, en dan wil ik het liefste niet meer terug komen.

Ik schreef gisteren:

Mijn punt is dat ik weer eens verder ga, omdat de discussie op het moment weer 'getreutel' is.
Daar ga ik geen energie in steken. Fijne dag verder. Doei.

En aangezien jouw plaat nog steeds vast loopt en vol krassen zit, zul je deze discussie altijd getreutel blijven vinden. 

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:50:

[..]

En de grote massa bij de BLM-demonstratie zomer 2020
in Amsterdam, en de burgemeester keek 'gezellig' toe. Met pakweg 17 miljoen ongevaccineerden.

https://www.ad.nl/binnenland/online-was-allang-duidelijk-dit-protest-op-de-dam-wordt-groot~abda9a79/

Er waren toen zo weinig besmettingen dat er gemiddeld 1 besmet persoon op de Dam aanwezig was. 

Wat dat betreft was de klimaatmars een stuk risicovoller, maar nogmaals een mars heeft een heel andere dynamiek dan een feest en een mars is volledig in de buitenlucht. Er wordt niet ingedronken en ook niet binnen na gefeest.

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:22:

[..]

Komt ie weer. Er zijn meerdere keren waarschuwingen geweest van artsen en deskundigen die vinden dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig moeten hebben, omdat anders het virus kan door blijft woekeren in de samenleving. Waarom is daar niets mee gedaan? Ik heb een klein stukje gequote uit het lange stuk van de rijksoverheid, waarin ook geschreven word over de plannen om een groot aantal versoepelingen door te voeren.

Maar waar wil je dan allemaal voor gaan testen? Voor een kop koffie in een lunchroom? Voor een uurtje sporten? Voor een dag op het werk? Een paar uur college? 
Hoe gaat de GGD zo'n 10 miljoen (schatting) tests op een dag regelen?

Aangezien we hier goed zijn in perspectief plaatsen, weet iemand misschien een scherp antwoord op deze? 
(even voor de duidelijkheid: niet mijn woorden, ik kreeg hem toegestuurd).

"Ik wil jullie waarschuwen voor het volgende. Er wort een record aantal besmettingen gevonden, logisch aangezien er meer wordt getest en het nou eenmaal het seizoen is. Nu wil de overheid overgaan op 2G. Er zal dus minder getest gaan worden, want alleen gevaccineerd kom je nog binnen. Het aantal positieve testen zullen dalen, want er wordt minder geteste. Hiermee zal worden aangetoond dat de maatregelen zogenaamd werken. En zo kan blijven worden gewezen naar de ongevaccineerden.

Hoewel dus niet mijn woorden en dus ook niet mijn mening, ben ik geen voorstander (of beter gezegd: tegenstander van 2G. Neemt niet weg dat ik dit antwoord wel zou willen pareren. 

Hinoki schreef op 12-11-2021 om 12:42:

Aangezien we hier goed zijn in perspectief plaatsen, weet iemand misschien een scherp antwoord op deze?

"Ik wil jullie waarschuwen voor het volgende. Er wort een record aantal besmettingen gevonden, logisch aangezien er meer wordt getest en het nou eenmaal het seizoen is. Nu wil de overheid overgaan op 2G. Er zal dus minder getest gaan worden, want alleen gevaccineerd kom je nog binnen. Het aantal positieve testen zullen dalen, want er wordt minder geteste. Hiermee zal worden aangetoond dat de maatregelen zogenaamd werken. En zo kan blijven worden gewezen naar de ongevaccineerden.

Hoewel dus niet mijn woorden en dus ook niet mijn mening, ben ik geen voorstander (of beter gezegd: tegenstander van 2G. Neemt niet weg dat ik dit antwoord wel zou willen pareren.

Ik ben wel voorstander van 2G en die opmerking is inderdaad makkelijk te pareren.

Of het werkt zie je niet aan de besmettingen, maar aan de ziekenhuisopnames. Die laten dalen is namelijk het doel van de maatregelen.

Lollypopje schreef op 12-11-2021 om 12:45:

[..]

Ik ben wel voorstander van 2G en die opmerking is inderdaad makkelijk te pareren.

Of het werkt zie je niet aan de besmettingen, maar aan de ziekenhuisopnames. Die laten dalen is namelijk het doel van de maatregelen.

En wat als dat laatste niet gebeurt? 

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:32:

[..]

Vandaag stond er een groot en triest artikel in de krant van het Limburgse ziekenhuis. Met de titel: David Jongen: Iemand opperde om hulp te vragen aan het leger'.

Er hadden zich die dag al 22 collega's ziek gemeld met corona, onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen.

Diep en diep triest. Vreselijk. Komt dit door ongevaccineerden? Door een grote stroom coronapatiënten, burn-out én....Ik citeer:

Niet alleen de sneller dan verwachte grote toestroom van
coronapatiënten brengt de ziekenhuizen in problemen. De grootste
uitdaging is de uitval van personeel. Verpleegkundigen en artsen die na
anderhalf jaar corona zijn opgebrand, burn-out. Mensen die teleurgesteld
de zorg hebben verlaten, of zelf tijdens het werk besmet zijn geraakt.

„Vandaag alleen al hebben 22 collega’s zich ziekgemeld met corona,
onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen. We hebben hier
een vaccinatiegraad van, ik schat, 85 à 90 procent. Toch raken
medewerkers besmet.” Jongen wijt het aan het vaccin waarmee de meeste
Zuyderlanders al in januari zijn geprikt, AstraZeneca. „Vooral dit
vaccin blijkt nu het snelst in te boeten qua bescherming.
Daarom ook
hameren wij zo op tempo maken met die boosterprik.”

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat vaccinaties niet werken?

Want dat doen ze wel. Die besmette mensen kunnen nu niet werken, maar dat wil niet zeggen dat ze in het ziekenhuis komen. 

Wanneer wil nou eens eindelijk tot jou doordringen dat het niet (alleen) gaat om hoe besmettelijk het virus is, maar dat vooral van belang is dat er geen gevolge daarvan geen ziekenhuisopnamen zijn!!!!!!

Iedereen weet dat je met vaccinatie nog steeds besmet kan raken, dat is echt geen nieuws. Maar de zorg wordt overbelast door ziekenhuisopnames, en dat zijn relatief veel ongevaccineerden. Dat is gewoon een feit, linksom of rechtsom. Punt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-11-2021 om 12:57

Hinoki schreef op 12-11-2021 om 12:42:

Ik kan geen recente cijfers vinden maar een paar weken geleden was 0,2 procent van de testen voor toegang positief. Misschien is het inmiddels iets hoger, maar zelfs als het 1 procent is (wat veel te hoog is) dan zijn er in totaal in een week 5.000 (500.000 testen). Dat is echt een hoge schatting. Dus het draagt wel bij, maar niet substantieel. Want er zijn ongeveer 100.000 positieve testen deze week. 

Wat hierboven ook al gezegd wordt, in het aantal ziekenhuisopnames wordt het wel al vrij snel duidelijk of 2G werkt. 

Aanvulling: volgens het Rivm ligt het percentage positieve testen bij testen voor toegang momenteel op 0,5 procent. Bij 100.000 besmettingen dus 2500.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2021 om 12:59 Topicstarter

Fleurtje nog 1 poging om uit te leggen wat ik met overbodige regeleinden bedoel:

Jij plaatst tekst zo:
Twee: het is
technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je
de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de .....

Doordat de regels na 'is' en na 'je' onnodig worden afgebroken maakt dat de tekst slecht leesbaar (en lijkt je quote onnodig lang).

Wat ik vraag is om de tekst zo te plaatsen
Twee: het is technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de ....

Testen voor toegang is toch een sneltest en telt toch niet mee in de officiële GGD cijfers? Of vergis ik me?

Hinoki schreef op 12-11-2021 om 12:54:

[..]

En wat als dat laatste niet gebeurt?

Hopelijk zijn ze tegen die tijd ook aan het boosteren en dan gaan de opnames  dalen ( denk ik). Je weet dan alleen niet welke maatregel het meeste bijdraagt. Maar uiteindelijk gaat het er om dat 2G er toe zal leiden dat een deel van de ongevaccineerden zich alsnog laten vaccineren.

OmaVan2 schreef op 12-11-2021 om 13:06:

[..]

Hopelijk zijn ze tegen die tijd ook aan het boosteren en dan gaan de opnames dalen ( denk ik). Je weet dan alleen niet welke maatregel het meeste bijdraagt. Maar uiteindelijk gaat het er om dat 2G er toe zal leiden dat een deel van de ongevaccineerden zich alsnog laten vaccineren.

Nee, uiteindelijk gaat het erom dat er met 2G minder ongevaccineerden in risicovolle situaties komen, dus minder ongevaccineerden besmet worden, dus de belasting van de zorg afneemt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.