Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-11-2021 om 22:10

Pilatespas schreef op 11-11-2021 om 22:06:

[..]

Ja ok een booster zal in deze misschien gaan helpen. Maar niemand weet voor hoe lang. In de zomer heeft het virus bijna niet rondgewaaid en nu ze het vaccin nodig hebben, werkt die niet meer (genoeg).

Luchtwegvirussen gedijen beter bij kou. Maar het grootste verschil zit in het gedrag van mensen in zomer en winter. 

Tickel schreef op 11-11-2021 om 22:10:

[..]

Luchtwegvirussen gedijen beter bij kou. Maar het grootste verschil zit in het gedrag van mensen in zomer en winter.

En als er meer besmettelijke mensen rondlopen, gaat het aantal doorbraakinfecties vanzelf ook omhoog. 

Daglichtlamp schreef op 11-11-2021 om 19:32:

[..]

Blijkbaar heb je geen idee wat ik bedoel met regeleinde. Helpt het als ik het enter of return noem?

"Gelukkig heb ik meer verstand van ...." Of hoe was die slogan?

Tickel schreef op 11-11-2021 om 20:55:

[..]

Dat vind ik niet. De meerderheid is gevaccineerd en zullen, de meeste dan, milde klachten krijgen bij een besmetting en niet in het ziekenhuis belanden. Ik vind het echt tijd worden om de anti-vaxxers uit te gaan sluiten van dingen waar een QR voor nodig is en de ouderen bij wie de werking sneller afneemt snel een 3e prik geven.

Testen is ook maar een momentopname, de volgende dag kan het zo maar anders zijn. De viral load is bij een ongevaccineerde is veel hoger dan bij een gevaccineerde en met de Deltavariant nog risicovoller.

Dat vind ik wel. Misschien ben ik de enige op dit topic die dat helder ziet. Maar deskundigen zeggen het ook.

ps over testen-voor-toegang voor iedereen. Kijk effe naar Eva Jinek van vanavond. Daar werd het juist geopperd.

Amber82 schreef op 11-11-2021 om 21:07:

[..]

Ja dat zeggen ze, maar het niet uitgesproken doel is volgens mij het leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zodat ze zich gaan vaccineren. En ja dan wordt ook het doel bereikt dat er steeds minder besmette mensen in het ziekenhuis komen.

We zullen het zien.

Agen schreef op 11-11-2021 om 21:37:

[..]

Dat doel bereik je ook door alle ongevaccineerden in een lockdown te plaatsen, zonder dat ze zich vaccineren. Als ze daarvoor kiezen: prima. Zolang ze anderen maar niet opzadelen met de consequenties van hún keuze.

Dus ongevaccineerden die niet besmet zijn én verantwoordelijk leven wil je in de lockdown gooien, Maar mogelijk besmette mensen laat je 'hun ding' doen omdat ze gevaccineerd zijn, en misschien zelfs de kantjes er vanaf lopen? Of dat ze met z'n allen met de bus op stap gaan en achteraf zeggen 'het kan zijn dat ik en twee anderen al besmet waren toen we de bus instapten'.

En wat vind je van het punt bij in onderstaand
nieuwsbericht. Het blijkt om een radioloog te gaan, en dat het een
enorme lastige overweging is, en onder strenge voorwaarden gaat.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3986195/medewerkers-jeroen-bosch-ziekenhuis-mogen-werken-met-coronabesmetting

..........
Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt

.............

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 22:45:

[..]

Dus ongevaccineerden die niet besmet zijn én verantwoordelijk leven wil je in de lockdown gooien, maar mogelijk besmette mensen laat je 'hun ding' doen omdat ze gevaccineerd zijn, en misschien zelfs de kantjes er vanaf lopen?

Maar wat vind je van het punt bij in onderstaand
nieuwsbericht. Het blijkt om een radioloog te gaan, en dat het een
enorme lastige overweging is, en onder strenge voorwaarden gaat.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3986195/medewerkers-jeroen-bosch-ziekenhuis-mogen-werken-met-coronabesmetting

..........
Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt

.............

Van welk punt wil je dat ik iets vindt? 

De radioloog in dat verhaal werkte in complete isolatie, zonder contact met anderen.  Maakt dat uit voor het ‘punt’ 

En ja, ik wil onbesmette ongevaccineerden in isolatie plaatsen, om de kans te maximaliseren dat ze onbesmet blijven.  

Agen schreef op 11-11-2021 om 23:02:

[..]

Van welk punt wil je dat ik iets vindt?

De kinderen radioloog in dat verhaal werkte in complete isolatie, zonder contact met anderen. Maakt dat uit voor het ‘punt’

En ja, ik wil onbesmette ongevaccineerden in isolatie plaatsen, om de kans te maximaliseren dat ze onbesmet blijven.

Een kinderen radioloog? Ik lees:

"Onlangs hebben wij deze keuze moeten maken", aldus het ziekenhuis. "In
deze specifieke situatie
hadden we anders moeten ingrijpen in het
borstkankerprogramma en afspraken met patiënten moeten afzeggen.
" Daarom
is het ziekenhuis afgeweken van de richtlijnen van het Rijksinstituut
voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat voorschrijft dat iemand die
positief getest is thuis moet blijven.

Tickel schreef op 11-11-2021 om 22:01:

[..]

Dat weet ik. Daarom gaf ik een paar posts eerder al aan de ze zo snel mogelijk een 3e prik moeten krijgen.

Ik denk dat het ook hoog tijd word voor hun derde prik, ze waren tenslotte de eerste die gevaccineerd werden.

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 23:06:

[..]

Een kinderen radioloog? Ik lees:

"Onlangs hebben wij deze keuze moeten maken", aldus het ziekenhuis. "In
deze specifieke situatie
hadden we anders moeten ingrijpen in het
borstkankerprogramma en afspraken met patiënten moeten afzeggen.
" Daarom
is het ziekenhuis afgeweken van de richtlijnen van het Rijksinstituut
voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat voorschrijft dat iemand die
positief getest is thuis moet blijven.

Kinderen is een toevoeging door de autocomplete van mijn telefoon die ik niet gezien had.  Vergeet die. Waar het om gaat is dat die persoon  in isolatie werkte. 

Agen schreef op 11-11-2021 om 23:19:

[..]

Kinderen is een toevoeging door de autocomplete van mijn telefoon die ik niet gezien had. Vergeet die. Waar het om gaat is dat die persoon in isolatie werkte.

Wat een begrip van iemand die het liefst alle onbesmette ongevaccineerden in een lockdown wil gooien omdat ze ongevaccineerd zijn.

Kan een besmette radioloog echt in isolatie werken? Ik probeer het me voor te stellen hoe men dan kan werken. Men werkt met borstkankerpatiënten. Het gaat ook niet alleen om de veiligheid van een patiënt, maar ook om de veiligheid van medewerkers. In dat artikel las ik:

In de krant meldt een anonieme medewerker van het ziekenhuis zich
onveilig te voelen, omdat de besmette radioloog doorwerkt. Het
ziekenhuis laat weten het 'vervelend' te vinden 'dat medewerkers zich in
dit geval onveilig hebben gevoeld'.

Pilatespas schreef op 11-11-2021 om 23:26:

https://m.youtube.com/watch?v=7w-Sj_yaqdg&feature=youtu.be

Dr. Kristiaan Deckers, medisch directeur GZA Antwerpen: "De patiënten op onze IC zijn allemaal geprikt."

Soheey, En dat is niet het enige ziekenhuis in België.

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 23:33:

[..]

Wat een begrip van iemand die het liefst alle onbesmette ongevaccineerden in een lockdown wil gooien omdat ze ongevaccineerd zijn.

Kan een besmette radioloog echt in isolatie werken? Ik probeer het me voor te stellen hoe men dan kan werken. Men werkt met borstkankerpatiënten. Het gaat ook niet alleen om de veiligheid van een patiënt, maar ook om de veiligheid van medewerkers. In dat artikel las ik:

In de krant meldt een anonieme medewerker van het ziekenhuis zich
onveilig te voelen, omdat de besmette radioloog doorwerkt. Het
ziekenhuis laat weten het 'vervelend' te vinden 'dat medewerkers zich in
dit geval onveilig hebben gevoeld'.

Ja, dat kan een radioloog, want die hoeft lang niet altijd in de buurt van patiënten te komen. Mammografieën worden gemaakt door laboranten, bijvoorbeeld, en daarna beoordeeld door een radioloog die achter een beeldscherm werkt. 

Agen schreef op 11-11-2021 om 23:39:

[..]

Ja, dat kan een radioloog, want die hoeft lang niet altijd in de buurt van patiënten te komen. Mammografieën worden gemaakt door laboranten, bijvoorbeeld, en daarna beoordeeld door een radioloog die achter een beeldscherm werkt.

En als hij of zij naar huis gaat soeft ie door een "beam me up, scotty" tunnel ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.