Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Fleurtje_5
11-11-2021 om 19:25
Daglichtlamp schreef op 11-11-2021 om 19:22:
[..]
Kijk naar je tekst, daar staan regeleindes in die uit de oorspronkelijke tekst komen. Die moet je even handmatig verwijderen. Zie mijn voorbeeld hieronder. Dat komt de leesbaarheid ten goede.
Zelf was hij een van de aanstichters, zogezegd. „Ik was vermoedelijk al besmet voordat ik die bus in stapte. Er waren er, bleek achteraf, nog twee die kennelijk toen al besmettelijk waren, maar zonder klachten. Da’s het vervelende: iedereen was volledig gevaccineerd, ik heb niemand zien zoenen. Ik heb geen handen geschud. Toch kun je het virus dan verspreiden.”
Ik heb het bericht aangepast. Hopelijk is dat wat je bedoeld.
Amber82
11-11-2021 om 19:26
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 19:09:
[..]
Kunnen wij als volwassenen dat wel? De lange termijn gevolgen overzien in deze situatie?
Mijn 15 jarige was prima in staat om haar eigen analyse te doen en argumenten voor vaccinatie te reproduceren. Ze zijn nog niet volwassen, maar ook niet achterlijk, over het algemeen.
Ik zeg ook niet dat ze achterlijk zijn, dat zijn jouw woorden. Ik zei het in het algemeen. En nee zeker ook niet alle volwassenen kunnen het.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 19:28
[..]
Kunnen wij als volwassenen dat wel? De lange termijn gevolgen overzien in deze situatie?
Mijn 15 jarige was prima in staat om haar eigen analyse te doen en argumenten voor vaccinatie te reproduceren. Ze zijn nog niet volwassen, maar ook niet achterlijk, over het algemeen.
Goede vraag.
Lollypopje
11-11-2021 om 19:29
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:28:
[..]
Goede vraag.
In dit topic in elk geval duidelijke voorbeelden van mensen die sowieso niet kunnen.
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 19:31
[..]
Maar jij bent heel erg voor vaccineren. Dus het is niet raar of lastig als jouw kind dat ook wil. De meeste kinderen volgen hun ouders in zulke belangrijke zaken. Maar wat nou als zij niet had gewild? En jij bent heel erg voor?
Daglichtlamp
11-11-2021 om 19:32
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:25:
[..]
Ik heb het bericht aangepast. Hopelijk is dat wat je bedoeld.
Blijkbaar heb je geen idee wat ik bedoel met regeleinde. Helpt het als ik het enter of return noem?
Kersje
11-11-2021 om 19:35
Drietje schreef op 11-11-2021 om 19:31:
[..]
Maar jij bent heel erg voor vaccineren. Dus het is niet raar of lastig als jouw kind dat ook wil. De meeste kinderen volgen hun ouders in zulke belangrijke zaken. Maar wat nou als zij niet had gewild? En jij bent heel erg voor?
Dan lijkt het mij dat je écht luistert naar je kind, net zoals ouders die anti-vaxx zijn, maar kinderen wél een andere mening hebben! Het werkt altijd 2 kanten op lijkt mij. Maar écht luisteren en begrijpen is erg lastig als je eigen ideeën het tegenovergesteld zijn. Dan zal blijken hoeveel respect je daadwerkelijk hebt voor de keuze van je kind.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 19:51
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:15:
En daarom vind ik dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig hebben. Iedereen was volledig gevaccineerd:
Dat weten we nu wel.
Amber82
11-11-2021 om 19:51
En daarom vind ik dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig hebben.
Ik herhaal mezelf maar even:
Er zit geen letterlijke muur hé tussen alle landen. Dus als je dit wil uitvoeren moet je het over de hele wereld doen. Want voor je het weet neemt mohammed het mee uit Marokko of Paolo uit italie. Of wil je ook iedereen laten testen bij de grens, weer overal grenswachten neerzetten. En de besmettingen vinden niet alleen plaats in de kroeg, restaurant en theater. Maar ook binnen de familie, op het werk, in de supermarkt, in de bibliotheek, afhaalrestaurant, langs de lijn bij de voetbal etc.
Dus met alleen testen voor toegang red je het bij lange na niet, maar moet je iedereen elke dag testen.
je kan ook iedereen vaccineren, dan zorg je dat een besmetting over het algemeen niet erg is, hoogst vervelend. En daarmee geen druk geeft op de zorg en na enkele dagen thuis weer deel kan nemen aan de samenleving. Op enkele uitzonderingen na dan, maar dat is ook het risico van het leven. Je kan ook hypergezond leven en alsnog kanker krijgen.
ShowyHummingbird30
11-11-2021 om 19:55
https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-toegang-na-coronaprik-of-genezing-erg-aannemelijk-dat-2g-helpt
Ultrakorte samenvatting: 2g voorkomt meer ziekenhuisopnames dan 1g (test voor iedereen, dus ook gevaccineerden)
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 19:55
Drietje schreef op 11-11-2021 om 19:31:
[..]
Als ze niet had gewild, dan had ik dat geaccepteerd.
Ik "ken " één kind die graag gevaccineerd wil worden, maar ouders heeft die dat absoluut niet willen. Betreffend kind is tot op heden niet gevaccineerd. Haar wens gaat dus tegen de wens van haar ouders in, qua leeftijd mag ze zelf beslissen, maar dus nog niet gelukt. Triest.
Gifkikker
11-11-2021 om 19:59
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:11:
[..]
Huh? Waar heb je het over? Ik ben diegene die de link heeft opgezocht én geplaatst. Ik ben het eens met die arts. Elke week lopen de cijfers van het aantal besmettingen op. Elke week, Ondanks dat er veel mensen zijn gevaccineerd.
Wat hij nog meer zegt: De vaccins's kunnen in werking beetje achteruit gaan, vooral bij ouderen. Een derde prik kan het goed doen. De Delta bleek veel besmettelijker dan ze hadden gedacht. (...zijn ze ook pas veel te laat achter gekomen, ondanks waarschuwingen vanuit Nijmegen) Wat de arts ook zei : mensen houden geen afstand meer, want gevaccineerden denken dat het niet meer hoeft. Ze denken "laat een ander maar zijn verantwoordelijkheid nemen".
Gevaccineerden: 1 op de 100 krijgt toch corona. Ongevaccineerden:1 op de 10 krijgt corona.
Vooral afstand houden en thuis blijven bij klachten is het beste dat je kan doen.
Het beste wat je kunt doen is vaccineren, maar dat stukje heb je weer niet begrepen zeker?
Agen
11-11-2021 om 20:20
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 19:09:
Maar...ik zat gewoon even te denken....
En voor de duidelijkheid ik ben pro vaccineren.
Het doel van 2G is toch juist vooral om nonvaxxers nog meer af te dwingen wel te vaccineren. Omdat zij juist degene zijn die erg ziek kunnen worden en een vergroot risico hebben om in het ziekenhuis en/of op de ic te belanden en dus de druk op de zorg opvoeren.
Kinderen zijn over het algemeen geen risico m.b.t. de druk op de zorg. Dus wel of geen vaccinatie voor hen maakt niet uit qua belasting op de zorg.
Het doel is vooral te voorkomen dat ze besmet raken en vervolgens in het ziekenhuis belanden. Dat kun je bereiken met strikte social distancing maatregelen, precies zoals we anderhalf jaar lang voor de hele bevolking hebben gedaan.
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 20:26
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 19:55:
[..]
Als ze niet had gewild, dan had ik dat geaccepteerd.
Ik "ken " één kind die graag gevaccineerd wil worden, maar ouders heeft die dat absoluut niet willen. Betreffend kind is tot op heden niet gevaccineerd. Haar wens gaat dus tegen de wens van haar ouders in, qua leeftijd mag ze zelf beslissen, maar dus nog niet gelukt. Triest.
En dat is dus precies waarom ik vind dat 2G en ook 3G niet zou moeten gelden voor minderjarigen. Het is heel lastig om dan tegen ouders in te gaan.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 20:55
En daarom vind ik dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig hebben. Iedereen was volledig gevaccineerd:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/busreis-oud-parlementari%c3%abrs-blijkt-brandhaard-corona/ar-AAQAh47?ocid=mailsignout&li=BBoPOOe
De Telegraaf. 4 uur geleden
Zelf was hij een van de aanstichters, zogezegd. „Ik was vermoedelijk al
besmet voordat ik die bus in stapte. Er waren er, bleek achteraf, nog
twee die kennelijk toen al besmettelijk waren, maar zonder klachten.
Da’s het vervelende: iedereen was volledig gevaccineerd, ik heb niemand
zien zoenen. Ik heb geen handen geschud. Toch kun je het virus dan
verspreiden.”
Dat vind ik niet. De meerderheid is gevaccineerd en zullen, de meeste dan, milde klachten krijgen bij een besmetting en niet in het ziekenhuis belanden. Ik vind het echt tijd worden om de anti-vaxxers uit te gaan sluiten van dingen waar een QR voor nodig is en de ouderen bij wie de werking sneller afneemt snel een 3e prik geven.
Testen is ook maar een momentopname, de volgende dag kan het zo maar anders zijn. De viral load is bij een ongevaccineerde is veel hoger dan bij een gevaccineerde en met de Deltavariant nog risicovoller.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.