Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Agen
11-11-2021 om 18:58
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 18:03:
Ik wil ook niet ontkennen dat alleen de jeugd het zwaar heeft gehad. Zeker niet, die vergelijking wil ik ook helemaal niet maken! En al helemaal niet een wedstrijtje om te bepalen wie het het slechtst heeft gehad. Maar het feit is wel dat 12minners geen enkele keuze hebben momenteel, dus dat ik geen voorstander ben voor 2G voor alle leeftijden. Want 12minners hebben geen mogelijkheid om een QRcode te krijgen.
Zolang dat niet kan, zal er ook echt geen 2G voor die leeftijdsgroep komen. Voor alle leeftijdsgroepen waarvoor wel vaccins beschikbaar zijn (dus ook 5-12 jaar als het eenmaal zo ver is) mag 2G van mij ingevoerd worden, omdat inmiddels wel duidelijk is dat we dankzij delta een hele hoge vaccinatiegraad nodig hebben. Kinderen niet vaccineren is een luxe die we ons niet kunnen permitteren.
Amber82
11-11-2021 om 19:03
Kersje schreef op 11-11-2021 om 18:49:
[..]
Nee hoor!
Ok, ik ging even uit van de situatie in een algemene medische situatie. Maar dan nog blijf ik tussen 12 en 16 discutabel vinden. Persoonlijk ben ik van mening dat die leeftijdsgroep nog niet weloverwogen beslissingen kan nemen en gevolgen kan overzien.
Maar als je er strikt naar kijkt, tja dan zou je vanaf 12 jaar uit kunnen gaan voor 2G.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 19:06
Agen schreef op 11-11-2021 om 18:58:
[..]
Zolang dat niet kan, zal er ook echt geen 2G voor die leeftijdsgroep komen. Voor alle leeftijdsgroepen waarvoor wel vaccins beschikbaar zijn (dus ook 5-12 jaar als het eenmaal zo ver is) mag 2G van mij ingevoerd worden, omdat inmiddels wel duidelijk is dat we dankzij delta een hele hoge vaccinatiegraad nodig hebben. Kinderen niet vaccineren is een luxe die we ons niet kunnen permitteren.
En toch zijn er heel veel ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 19:07
Tickel schreef op 11-11-2021 om 19:06:
[..]
Veel te veel zelfs
Amber82
11-11-2021 om 19:09
Maar...ik zat gewoon even te denken....
En voor de duidelijkheid ik ben pro vaccineren.
Het doel van 2G is toch juist vooral om nonvaxxers nog meer af te dwingen wel te vaccineren. Omdat zij juist degene zijn die erg ziek kunnen worden en een vergroot risico hebben om in het ziekenhuis en/of op de ic te belanden en dus de druk op de zorg opvoeren.
Kinderen zijn over het algemeen geen risico m.b.t. de druk op de zorg. Dus wel of geen vaccinatie voor hen maakt niet uit qua belasting op de zorg.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 19:09
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 19:03:
[..]
Ok, ik ging even uit van de situatie in een algemene medische situatie. Maar dan nog blijf ik tussen 12 en 16 discutabel vinden. Persoonlijk ben ik van mening dat die leeftijdsgroep nog niet weloverwogen beslissingen kan nemen en gevolgen kan overzien.
Maar als je er strikt naar kijkt, tja dan zou je vanaf 12 jaar uit kunnen gaan voor 2G.
Kunnen wij als volwassenen dat wel? De lange termijn gevolgen overzien in deze situatie?
Mijn 15 jarige was prima in staat om haar eigen analyse te doen en argumenten voor vaccinatie te reproduceren. Ze zijn nog niet volwassen, maar ook niet achterlijk, over het algemeen.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 19:11
Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 13:29:
[..]
Heb jij zelf wel geluisterd wat die dokter in je link zegt? Hij legt het toch goed uit, maar jij snapt er volgens mij echt helemaal niks van.
Dat eindeloze getreutel komt waarschijnlijk daardoor.
Huh? Waar heb je het over? Ik ben diegene die de link heeft opgezocht én geplaatst. Ik ben het eens met die arts. Elke week lopen de cijfers van het aantal besmettingen op. Elke week, Ondanks dat er veel mensen zijn gevaccineerd.
Wat hij nog meer zegt: De vaccins's kunnen in werking beetje achteruit gaan, vooral bij ouderen. Een derde prik kan het goed doen. De Delta bleek veel besmettelijker dan ze hadden gedacht. (...zijn ze ook pas veel te laat achter gekomen, ondanks waarschuwingen vanuit Nijmegen) Wat de arts ook zei : mensen houden geen afstand meer, want gevaccineerden denken dat het niet meer hoeft. Ze denken "laat een ander maar zijn verantwoordelijkheid nemen".
Gevaccineerden: 1 op de 100 krijgt toch corona. Ongevaccineerden:1 op de 10 krijgt corona.
Vooral afstand houden en thuis blijven bij klachten is het beste dat je kan doen.
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 19:12
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 19:03:
[..]
Dat denk ik ook. Sterker nog, het is bijna onmogelijk om op die leeftijd dwars tegen de mening van je ouders in te gaan. En hier in de buurt kun je heel lastig zelf een vaccinatielocatie bereiken. Daar kom je niet met het openbaar vervoer, je moet vaak wel 20 km fietsen enkele reis (als je het al kan vinden). Voor veel kinderen in die leeftijd is het ook echt nog lastig om zelf de telefoon te bellen om een afspraak te maken.
Daglichtlamp
11-11-2021 om 19:13
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:11:
[..]
Vooral afstand houden en thuis blijven bij klachten is het beste dat je kan doen.
Je vergeet het belangrijkste: vaccineren.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 19:15
En daarom vind ik dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig hebben. Iedereen was volledig gevaccineerd:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/busreis-oud-parlementari%c3%abrs-blijkt-brandhaard-corona/ar-AAQAh47?ocid=mailsignout&li=BBoPOOe
De Telegraaf. 4 uur geleden
Zelf was hij een van de aanstichters, zogezegd. „Ik was vermoedelijk al
besmet voordat ik die bus in stapte. Er waren er, bleek achteraf, nog
twee die kennelijk toen al besmettelijk waren, maar zonder klachten.
Da’s het vervelende: iedereen was volledig gevaccineerd, ik heb niemand
zien zoenen. Ik heb geen handen geschud. Toch kun je het virus dan
verspreiden.”
Kersje
11-11-2021 om 19:16
Tickel schreef op 11-11-2021 om 19:06:
[..]
Klopt, maar tegelijkertijd wel klagen dat ze zo worden uitgesloten en het zo slecht voor hen is. Bij de vraag of ze dan ook écht luisteren naar wat hun pubers willen………blablabla. Er is hier op het forum zelf een topic over. Oké, uiteindelijk geen actief topic meer, want moeder was het niet eens met de reacties, tja…….
Daglichtlamp
11-11-2021 om 19:17
Fleurtje:
Gelukkig was iedereen gevaccineerd en was niemand ernstig ziek. (en nogmaals: als je tekst knipt en plakt neem dan even de moeite om de overtollige regeleinden te verwijderen, dat komt de leesbaarheid ten goede).
Fleurtje_5
11-11-2021 om 19:19
Daglichtlamp schreef op 11-11-2021 om 19:17:
Fleurtje:
Gelukkig was iedereen gevaccineerd en was niemand ernstig ziek. (en nogmaals: als je tekst knipt en plakt neem dan even de moeite om de overtollige regeleinden even te verwijderen, dat komt de leesbaarheid ten goede).
Bedoel je de stippellijnen?
Volgens mij mag ik niet een compleet artikel plaatsen. Ik plaats de link mee zodat je het zelf helemaal kan lezen.
Daglichtlamp
11-11-2021 om 19:22
Flertje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:19:
[..]
Bedoel je de stippellijnen?
Kijk naar je tekst, daar staan regeleindes in die uit de oorspronkelijke tekst komen. Die moet je even handmatig verwijderen. Zie mijn voorbeeld hieronder. Dat komt de leesbaarheid ten goede.
Zelf was hij een van de aanstichters, zogezegd. „Ik was vermoedelijk al besmet voordat ik die bus in stapte. Er waren er, bleek achteraf, nog twee die kennelijk toen al besmettelijk waren, maar zonder klachten. Da’s het vervelende: iedereen was volledig gevaccineerd, ik heb niemand zien zoenen. Ik heb geen handen geschud. Toch kun je het virus dan verspreiden.”
Kersje
11-11-2021 om 19:23
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 19:15:
En daarom vind ik dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig hebben.
Hou toch in godsnaam eens op met je haperende achterhaalde plaat en neem zelf eens je verantwoordelijkheid voor de bevolking en de pandemie! Serieus, wat een plaat heb jij voor je hoofd zeg en je dan nog serieus afvragen waarom je eerder een ban hier hebt ontvangen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.